Vem fan vill vara Ryss.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Mja, 13% skatt istället för 75%, vackra damer (istället för håriga), är nog inte vara fel att vara rik i ryssland :)

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Mja, 13% skatt istället för 75%, vackra damer (istället för håriga), är nog inte vara fel att vara rik i ryssland :)

Jo jag lovar, Le France är bättre, och bara för att klargöra så är det även bättre att vara fattig i frankernas land.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jo jag lovar, Le France är bättre, och bara för att klargöra så är det även bättre att vara fattig i frankernas land.

Jo, men tror inte Depardioöööö behöver vara fattig i Frankrike.

Med en kommunistpresident skulle jag också fly.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det räcker ju bara att titta på antalet skatteflyktingar som lämnat vårt land sedan 70- talet och kanske ännu tidigare. Det är inte svårt att förstå varför många förmögna i Frankrike lämnar sitt land i protest mot hot om kraftiga skattehöjningar. Putin tackar så klart för den publicitet som skapas. Hela hans politiska gärning bygger ju på den image man skapat genom media. Och på senare tid har stjärnan dalat. Man kan nog säga att skådespelaren är bara en bricka i ett politiskt spel. Möjligt han är tillräckligt intelligent för att förstå det själv. Fransmännen har nog många anledningar att vara förbannade.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Klart dom får vara förbannade, men i slutändan är det den enskilda som beseglat sitt öde med styret man valt i dom demokratiska valen.

Jag har sagt det förr..Demokratins baksida är ju just att det är en demokrati.

men en stroke och en framtid i ständig glömska skall landsförräderiet ha så är det bara.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Finner det intressant att en person som tycks förespråka kommunism sedan flyr sitt land för att han inte vill betala skatt...

Jag personligen tycker nog att 75% inkomstskatt är lite väl tilltaget, trots att jag är en förespråkare för högre skatt för höginkomsttagare.
När det gäller alla de svenska som "flytt" landet för att vi har så "höga" skatter så kan jag bara hoppas att de inte kommer tillbaka hit när de vill ha sjukvård, åldringsvård eller vill ha sina barn i en svensk skola.

tkdrille

Guest
Finner det intressant att en person som tycks förespråka kommunism sedan flyr sitt land för att han inte vill betala skatt...

Jag personligen tycker nog att 75% inkomstskatt är lite väl tilltaget, trots att jag är en förespråkare för högre skatt för höginkomsttagare.
När det gäller alla de svenska som "flytt" landet för att vi har så "höga" skatter så kan jag bara hoppas att de inte kommer tillbaka hit när de vill ha sjukvård, åldringsvård eller vill ha sina barn i en svensk skola.

Har någon bekant som har full tillgång till all vård i sverige trots att han flytt från skatterna. Och om man sedan blivit rik så har man råd att betala för sig i vården =)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vem fan vill va fransman?

Hade jag fått pröjsa 75% skatt hade jag också flyttat.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Även om man hade betalat 0% skatt hade jag inte velat bo i frankrike. Satan så dryga människor :zpy

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Som svensk är det inte långsökt att tänka tillbaka på hur det såg ut i vårt eget land bara för ett tiotal år sedan när man hör retoriken i Frankrike. Inte underligt att landets förmögna personer ser om sitt hus extra noga. Var det någon som såg Palme dokumentären där Ingemar Bergman och Astrid Lindgren nämndes. Ingemar Bergman greps under förnedrande omständigheter på Dramaten av rädsla för att han skulle fly landet (anklagad för skattebrott) och Astrid Lindgren skrev sin berömda Pomperipossa saga (102% skatt). Internationellt sett lär man tyckt att vi var rena kommunistlandet hur mycket kommunisträdsla som än fanns bland oss. Men det visste inte de.

Det var skattepolitiken som fick Kamprad och Rausing att fly landet och fler av de riktigt rika hade nog lämnat om man inte gjort undantag från förmögenhetskatten (H&M familjen) eller satt sina förmögenheter i avancerade stiftelselösningar tidigt (Wallenberg familjen).

http://www.independent.co.uk/news/w...hing--except-belgian-citizenship-8427357.html

Why Belgium?

Why the sudden French desire to be Belgian? It’s not just the beer, chocolate and moules frites: under existing tax agreements, French citizens who move north qualify for the less onerous Belgian tax regime whether they are Belgian or not. But Paris has indicated it wants to renegotiate this agreement, so a Belgian passport may rapidly become a valuable commodity.

The Belgian government suspects there may be an ulterior motive for wealthy French people’s new-found love of rain-drenched Belgium. Under a 1960s agreement, French residents of tax-free Monaco have to pay French taxes. Not so the Belgians...

An application for Belgian citizenship by Europe’s wealthiest man, Bernard Arnault, the boss of the luxury goods giant Moët Hennessy-Louis Vuitton (LVMH), has been rebuffed by civil servants in Brussels. A final decision is expected in the spring but, according to the Belgian press, Mr Arnault’s application is likely to be rejected.

Mr Arnault – the world’s fourth-richest man, with an estimated worldwide fortune of $41bn – moved from Paris to Brussels a year ago. He insists that, unlike the actor Gérard Depardieu, he has not fled into exile from the high income and wealth taxes in France.

Det kanske är det inte så enkelt att få ett belgiskt pass nu för tiden, vilket kanske förklarar varför Gérard Depardieu accepterade ett ryskt pass istället av Putin.

Last weekend, Mr Depardieu, France’s most celebrated actor, announced that he had given up his French citizenship after he was criticised by the government for moving into tax exile in Néchin, a village situated just north of the Franco-Belgian border. The Belgian government said yesterday, however, that it had received no naturalisation request from Mr Depardieu.

IvanDrago

Bulten Master
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
Aprilia
original.jpg

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Ett skattetryck över 60% ligger redan på egna företagare och man räknar in moms, egen avgifter och skatt.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Svensk journalistisks version av källkritik:

"Att skådespelartalang inte alltid går hand i hand med gott politiskt omdöme har bevisats många gånger. 1958 åkte en annan fransk skådespelarikon, Yves Montand, på propagandaresa till Sovjet."

I en värld där dessa diktatoriska stater är de mest stabila, minst våldsamma (just nu) och verkar ha en på det hela taget ganska nöjd befolkning. Så är det lite magstarkt att state:a stödjandet av dem som "inte gott politiskt omdöme". Vem fan avgör vad som är "rätt" egentligen?

(Och för de som inte kan läsa, så nej. Jag är inte kommunist, tvärtom. Men idag är Sverige mer kommunistiskt än Ryssland så jag vet inte vad poängen med en sån kommentar skulle vara)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vem fan vill va fransman?

Hade jag fått pröjsa 75% skatt hade jag också flyttat.

Svensk marginalskatt är uppemot 75% den med.

Men räkna för någon som tjänar bra, men mer "normalt" bra på att det i snitt blir 40% inkomstskatt.

40% på bruttolön är en sak, men med arbetsgivaravgiften och momsen så är det helt plötsligt 67% för en hyfsat normal svensk. Då är inte allehanda punktskatter med i ekvationen.

Ett realt skattetryck på närmare 75-80% tror jag rätt många svemskar har idag.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...