Bandit1200 skrev:Bilen kör om i rondellen, aja baja. Under förutsättning att Mc´n gjorde högertecken så bär bilen hela skulden.
Alicia skrev:Bara tur att det inte hände en olycka
RoLLER skrev:
hulkenstrong skrev:Nix men du kan inte köra ur en rondell från vänster fält. Du måste byta till högra först
Alicia skrev:Akta dig för alla farliga saabar nu i sommar
förmodligen ska du akta dig för mig oxå om jag lyckas lära mig köra
innan sommaren
nicke30 skrev:Eeh? Vad kör Saaben om för något i Rondellen?
RoLLER skrev:Hahaha.... Alicia e söt.
Hälsa din BF att det vore kul att droppa lite bombskit i sommar!
E ledsen men det e du!RoLLER skrev:Den här har jag lagt upp en ggn tidigare för 2 år sen (utan ljud iofs), men det har tillkommit massor med nya medlemmar sen dess. Och jag vet fortfarande inte
Jag blir inte klok på det hela. Vem gör eg. fel?
RoLLER skrev:Är du säker på det?
Det är en dubbelfilig rondell som synes. Observera hur streckmarkeringarna är målade.
Bandit1200 skrev:Ehh, har du sett filmen?? :kocko
Alicia skrev:Kan du översätta "droppa lite bombskit" till vanlig svenska?
Max 3 var i rondell o då skall du ligga på innern!JodaZX9 skrev:Så här ser jag på rondellkörning:
Man kan se en rondell som en oändligt lång 2-filig enkelriktdad huvudled (med stoppförbud). Ligger man i väster fil måste man ju byta fil för att komma ur rondellen, då har man väjningsplikt mot dom som åker i höger fil.
Tyvärr så är det nog så att Saaben kör lagligt i det här fallet, men inte rätt. Man får ligga och bränna yttervarv hur länge många varv som helst, men det är väl knappast lämpligt. :kocko
Tur att allt gick bra!!
JodaZX9 skrev:Så här ser jag på rondellkörning:
Man kan se en rondell som en oändligt lång 2-filig enkelriktdad huvudled (med stoppförbud). Ligger man i väster fil måste man ju byta fil för att komma ur rondellen, då har man väjningsplikt mot dom som åker i höger fil.
Tyvärr så är det nog så att Saaben kör lagligt i det här fallet, men inte rätt. Man får ligga och bränna yttervarv hur länge många varv som helst, men det är väl knappast lämpligt. :kocko
Tur att allt gick bra!!
RoLLER skrev:Den här har jag lagt upp en ggn tidigare för 2 år sen (utan ljud iofs), men det har tillkommit massor med nya medlemmar sen dess. Och jag vet fortfarande inte
Jag blir inte klok på det hela. Vem gör eg. fel?
Jag tar lixom för givet att SAAB'en ska köra till höger eftersom
han ligger i ytterfilen i rondellen.
En vanlig dödlig hade smällt DIREKCT, men JAG!
Jag är van att reda upp de mest håriga situationer. Även denna.
Jobbigt nära en krasch, fick lite puls.
Bisous!
Tompaman skrev:Ni som vill kan gärna komma förbi min trafikskola så ska jag förklara/visa hur man ska göra, och även tala om vems fel det är.
Det är svårt att skriva en förklaring så att alla förstår. Bättre att visa med bilder och rita.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|