En gsxf är för helvete ingen sporthoj
Sant!
En gsxf är för helvete ingen sporthoj
nu har jag inte kört så många men jag kan inte tänka mig att utvecklingsavdelningen bara dricker kaffe?
Har jag missat något, för under din avatar står det tydligt Hoj: Honda CB600FA -08
Jag poserar så stolt! Man ska väl förresten ha något att växa med också!
Är det bara ren avundsjuka som skapade den här tråden, eller menar vissa på allvar att det finns så taskigt med attraktiva 600cc:are där ute? Gillar skarpt Hondas cbr600rr till exempel - vilken troligen blir en perfekt hoj till frun kommande sommar. Sedan är det väl upp till var och en vad man skaffar för att det ska matcha tycke, smak och plånbok - eller hade jag missat någonting där också?
Nej ingen avundsjuka men snarare att våga ifrågasätta varför sporthojsmarknaden är på väg att dö ut.
Personligen är många sporthojs ägares outlawattityd det som jag reagerar på att man ska det värsta och köra satan och sedan resonera skit i vad jag köper och kör.
Kanske den attityden är förklaringen till varför det marknaden för sporthojar viker neråt.
Visst jag hade 600rr senare R1 04 tävlade tot under 1,5 säsong, kanon hojar med grym effekt men enl mitt tycke ganska svårkörda.
Har någon tillgång till siffror för de tillverkare som dominerar sporthojssegmentet och hur dessa siffror förändrades under de gångna åren ?
Min gissning är att sporthojsmarknaden växer och mår om inte utmärkt så ganska bra. Det är ingen lek att utveckla en ny sportmaskin och det är inte gratis. Tveksamt om Ducati, Yama eller Sugzuki skulle lägga ner de pengar de lägger för att tya fram modeller för en döende marknad. 'De hojar som väcker mest uppmärksamhet och intress är nog inte 80 hästars SBK look alike...
Det finns krafter som vill ge sig på oss som kör riktiga motorcyklar och inte pruttar omkring på moppar och det handlar om en enda sak. "Jag har inte kuk nog - så ska inte du få ha det heller". Även om hojar inte på lång väg är samma ekonomiska diff faktor som bilar för att ALLA kan unna sig en literhoj av i princip alla fabrikat (en fet Escalade eller Range Rover skickar ju ut signaler som hatas av Luther Sverige) så retar dessa maskiner gallfeber på kastrerade tofflar som skulle vilja köra en liter hoj men får inte det för sin fula jävla kärring...Dessutom ska killen i svart ställ där borta inte få impa på toffelns 10 årige son genom att wheela förbi kombin, pappsen framstår ju som lite mesig...Kärringar hatar dessa hojar för att ..."kan 42 åringen där skaffa sig en kul hoj och tillbringa soliga eftermiddagar på den (kanske tom med en ung bimbette) så kanske kan min gubbe också det...". I jante lagens Sverige ska man alltid leta efter LÄGSTA gemensamma faktorn och försöka trycka ner alla till den lägsta nivån så att ingen känner sig utanför. En sporthoj med hög effekt ÄR en status symbol (även om i det här fallet är det inte fråga om ekonomisk status) och en faktor som skiljer dess förare från populasen och därför är det en nagel i ögat på många...
Slutligen...NEJ..Literhojar med hög effekt och låg vikt kommer inte att gå hem hos gemene man ..de ska INTE gå hem hos gemene man ! De är inte till för gemene man och det är det som tycks sticka i ögonen på folk i landet där "alla ska med"...man får inte skilja sig från "gemene man" i Sverige.
jag köpte ny sporthoj i början på sommaren. förstår din undran över det där med att sälja med brakförlust, men varför sälja???????
Fast som jag brukar säga att hörsägen är lika mycket värt som en fjärt i universum.Den viker inte neråt, sorry. En vän till mig jobbar på en de största butikerna i Helsingborg. Det han sålt klart mest av under 2008 är RR-cyklar. Samma sak sa Honda i Göteborg när jag pratade med dem.
Om du går ut som du gjorde måste du räkna med att du får mothugg och reaktioner. Hade skett samma sak om du attackerat motard eller cross-åkarna. Antar att vi alla har vår egen övertygelse
Har någon tillgång till siffror för de tillverkare som dominerar sporthojssegmentet och hur dessa siffror förändrades under de gångna åren ?
Min gissning är att sporthojsmarknaden växer och mår om inte utmärkt så ganska bra. Det är ingen lek att utveckla en ny sportmaskin och det är inte gratis. Tveksamt om Ducati, Yama eller Sugzuki skulle lägga ner de pengar de lägger för att tya fram modeller för en döende marknad. 'De hojar som väcker mest uppmärksamhet och intress är nog inte 80 hästars SBK look alike...
Det finns krafter som vill ge sig på oss som kör riktiga motorcyklar och inte pruttar omkring på moppar och det handlar om en enda sak. "Jag har inte kuk nog - så ska inte du få ha det heller". Även om hojar inte på lång väg är samma ekonomiska diff faktor som bilar för att ALLA kan unna sig en literhoj av i princip alla fabrikat (en fet Escalade eller Range Rover skickar ju ut signaler som hatas av Luther Sverige) så retar dessa maskiner gallfeber på kastrerade tofflar som skulle vilja köra en liter hoj men får inte det för sin fula jävla kärring...Dessutom ska killen i svart ställ där borta inte få impa på toffelns 10 årige son genom att wheela förbi kombin, pappsen framstår ju som lite mesig...Kärringar hatar dessa hojar för att ..."kan 42 åringen där skaffa sig en kul hoj och tillbringa soliga eftermiddagar på den (kanske tom med en ung bimbette) så kanske kan min gubbe också det...". I jante lagens Sverige ska man alltid leta efter LÄGSTA gemensamma faktorn och försöka trycka ner alla till den lägsta nivån så att ingen känner sig utanför. En sporthoj med hög effekt ÄR en status symbol (även om i det här fallet är det inte fråga om ekonomisk status) och en faktor som skiljer dess förare från populasen och därför är det en nagel i ögat på många...
Slutligen...NEJ..Literhojar med hög effekt och låg vikt kommer inte att gå hem hos gemene man ..de ska INTE gå hem hos gemene man ! De är inte till för gemene man och det är det som tycks sticka i ögonen på folk i landet där "alla ska med"...man får inte skilja sig från "gemene man" i Sverige.
Fast som jag brukar säga att hörsägen är lika mycket värt som en fjärt i universum.
Sorry du har fel
http://www.hojen.nu/filer/nyreg_mc_juli_2008.xls
En av mina bästa vänner äger en MC butik och bekräftar att customhojar och sporthojar är dött.Observera att det är hörsägen
Jag attackerar ingen personligt, allt är väldigt sakligt väldokumenterat och ffa retoriskt helt rätt.
BMW, KTM och Husaberg verkar klarar sig bättre än övriga.
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|