vem köper en ny sporthoj?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Några italienska chefer på mitt företag var på besök och beundrade en Volvo S80 på parkeringen, drömbil för dem som kör runt i små skitbilar, hos oss var det en servicetekniker som hade den, de trodde inte på oss först.

Europas näst äldsta vagnpark, men vi har stora motorer:)
I Italien baseras fordonsskatten på cylindervolym (mestadels, även vikten spelar in).
Allt över 2liter bensinmotor är überdyrt.

Kändes lite coolt när vi bilade ner sent åttiotal med en en Nissan terrano..
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Just attityden att man måste ha 180hk annars får det vara känns fel.

Men var ligger poängen att köra och äga en hoj om du inte kan utnyttja den ?
En hyfsad förare på en 60 hk KTM690 sm kör ifrån 98% av gänget som kör gata med en 180hk plastraket.

Vart är du och kör då? E18 Lr Gälleråsen? Kanske att vi vill känna ett extremt acc?? Fråga grabbarna på Turboforumet, Varför dom åker med 200-500hk i sinna 170-220kg hojar! Var är denna diskussion på väg? Man gör sinna egna val!:yoparty

Nja asså Motard blir nog akterseglade med ca 10 sek på G-åsen...
Knappt 1:06 kör snabbaste RR föraren med 1 l hoj...
Däremot är det jäkligt kul att kolla när Motard kör! Feta sladdar!!! :tummenupp
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Vart vill du komma...?
Om du är så jävla nöjd över att ha köpt en KTM 690 så kan du bara säga det.
De som köper nya sporthojjar har nog inget problem med att förlora pengar när man säljer.
Vad är ditt problem....?

Som du kanske märkt är försäkringarna skyhöga och eg vill inget Fb försäkra våra sporthojar, hopplösa att sälja och marknaden är död.Stölderna av sporthojar är större än övriga hojar och även olyckorna är mer frekvent.
Försäkringarna ännu dyrare och en ond cirkel skapats.

Attityden som du visar är ju problemet efersom som personer inte vill se att sporthojskollektivet har ett jätte problem så pass att dess existens numera är hotad.
Ser du ett problem i att diskuterar ett problem som berör dig?

Jo jag är uppväxt på 70 talet då kollektiva lösningar var på modet och jag anser att min 690 är en trött stånka i jfr med min förra R1:a på 170hk.
Men riktigt ball och rolig grushoj vilket jag har den till.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Som du kanske märkt är försäkringarna skyhöga och eg vill inget Fb försäkra våra sporthojar, hopplösa att sälja och marknaden är död.Stölderna av sporthojar är större än övriga hojar och även olyckorna är mer frekvent.
Försäkringarna ännu dyrare och en ond cirkel skapats.

Attityden som du visar är ju problemet efersom som personer inte vill se att sporthojskollektivet har ett jätte problem så pass att dess existens numera är hotad.
Ser du ett problem i att diskuterar ett problem som berör dig?

Jo jag är uppväxt på 70 talet då kollektiva lösningar var på modet och jag anser att min 690 är en trött stånka i jfr med min förra R1:a på 170hk.
Men riktigt ball och rolig grushoj vilket jag har den till.

Märkligt. Om försäkringsbolagen inte vill ha oss så lär det väl bli antinge outlaw eller självsanering?

Jag tycker du ska komplettera din 690 med en Kawasaki Ninja 250R och låta mig drömma om 2009 års R1 som jag personligen tycker är det coolaste som släppts, möjligen i konkurrens med Ducatis gat-GP.
Och du har rätt, jag blir omkörd av "alla" på bana men jag vill inte byta cykel pga det. Jag tar nämligen inte varvtider. Jag är där för upplevelsen.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Som du kanske märkt är försäkringarna skyhöga och eg vill inget Fb försäkra våra sporthojar, hopplösa att sälja och marknaden är död.Stölderna av sporthojar är större än övriga hojar och även olyckorna är mer frekvent.
Försäkringarna ännu dyrare och en ond cirkel skapats.

Attityden som du visar är ju problemet efersom som personer inte vill se att sporthojskollektivet har ett jätte problem så pass att dess existens numera är hotad.
Ser du ett problem i att diskuterar ett problem som berör dig?

Jo jag är uppväxt på 70 talet då kollektiva lösningar var på modet och jag anser att min 690 är en trött stånka i jfr med min förra R1:a på 170hk.
Men riktigt ball och rolig grushoj vilket jag har den till.

Du förstår väl att det är svårt att sälja hoj och att marknaden är död (just nu) eftersom det är snart vinter?
Jag ser det snarare som att alla hojar rent generellt har blivit hetare...och allt fler tar körkort. Bara på 2 år har 4 pers i min umgänges krets tagit körkort. By the way....alla köpte de varsin sportHÅJ ;)
 
Last edited:

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
äsch du har ju pengar som gräs! bara köp! eller...var det gräs du hade som pengar? :va
nåja, jag köper nog inte en ny sporthoj iaf...
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Som du kanske märkt är försäkringarna skyhöga och eg vill inget Fb försäkra våra sporthojar, hopplösa att sälja och marknaden är död.Stölderna av sporthojar är större än övriga hojar och även olyckorna är mer frekvent.
Försäkringarna ännu dyrare och en ond cirkel skapats.

Attityden som du visar är ju problemet efersom som personer inte vill se att sporthojskollektivet har ett jätte problem så pass att dess existens numera är hotad.
Ser du ett problem i att diskuterar ett problem som berör dig?

Jo jag är uppväxt på 70 talet då kollektiva lösningar var på modet och jag anser att min 690 är en trött stånka i jfr med min förra R1:a på 170hk.
Men riktigt ball och rolig grushoj vilket jag har den till.

Jag förstår inte riktigt hur du kan påstå att sporhojsmarknaden är död, har du något som bevisar det?? jag tror att det handlar om att ha kul och inget mer. Det är väl ingen som ligger och pressar skiten ur sin hoj hela tiden eller?? jag tycker i alla fall det är kul med snuskigt mycket effekt, det är svårt att få nog. Tycker att du ska köpa en trampcyckel om det stör dig så mycket, så länge man drar sitt strå till stacken och inte skenförsäkrar så vafan. Pröjsa, kör och var glad.
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Jag förstår inte riktigt hur du kan påstå att sporhojsmarknaden är död, har du något som bevisar det?? jag tror att det handlar om att ha kul och inget mer. Det är väl ingen som ligger och pressar skiten ur sin hoj hela tiden eller?? jag tycker i alla fall det är kul med snuskigt mycket effekt, det är svårt att få nog. Tycker att du ska köpa en trampcyckel om det stör dig så mycket, så länge man drar sitt strå till stacken och inte skenförsäkrar så vafan. Pröjsa, kör och var glad.[/QUOTE

Word :tummenupp
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Men riktigt ball och rolig grushoj vilket jag har den till.

Du säger det ju själv där "grushoj" ? Jag vill ha en sporthoj och inte en grushoj därför kör jag sporthoj. Det är sånna som du som gör marknaden död, och bara för att det står "finanskris" och "lågkonjunktur" på alla jävla löpsedlar så behöver man inte gömma sig bakom en sten och sluta upp att leva. Hondas mest sålda hoj i år är just CBR 1000 RR och jag är jävligt nöjd med min. :yoparty
 

Bifogat

  • DSC00597.JPG
    DSC00597.JPG
    148.1 KB · Visningar: 81

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Alla med ett jobb kan ha råd med en sporthoj - prioriteringar tror jag det kallas för? :)

Jag kör hellre äldre sporthojar för att de är: billigare, ovanligare och mycket billigare att försäkra. Man kan ha riktigt kul med gamla hojar också, och är man ute efter effekten finns det lösningar om man är händig. Sen är det ju faktiskt kul att de äldre sporthojarna ser ju olika ut och är väldigt olika prestandamässigt till skillnad från de nyare.

Själv vill jag någon gång i framtiden äga en GSXR1100 90-92... självklart ska den sugtrimmas (en njutning i sig att skruva). Billigt, snabbt, riktigt kul och jävligt coolt:

bikepics-569285-800.jpg
 

MC Doktorn

Guest
Du säger det ju själv där "grushoj" ? Jag vill ha en sporthoj och inte en grushoj därför kör jag sporthoj. Det är sånna som du som gör marknaden död, och bara för att det står "finanskris" och "lågkonjunktur" på alla jävla löpsedlar så behöver man inte gömma sig bakom en sten och sluta upp att leva. Hondas mest sålda hoj i år är just CBR 1000 RR och jag är jävligt nöjd med min. :yoparty


SÅ du menar att såna snygga killar som mig gör att marknaden är död, min avatar är i varje fall 100% honest:pannkyss

Jag förstår inte Pröjsa, kör och var glad.

Jag ska sluta att argumentera, istället ska jag lägga ett fett skambud på din hoj när du säljer den.

När du gnäller ska jag säga att va vad det jag sa :tummenupp
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
SÅ du menar att såna snygga killar som mig gör att marknaden är död, min avatar är i varje fall 100% honest:pannkyss



Jag ska sluta att argumentera, istället ska jag lägga ett fett skambud på din hoj när du säljer den.

När du gnäller ska jag säga att va vad det jag sa :tummenupp

Du är välkommen att lägga ett skambud på min när det är dags att byta,har du lagt det minst dåliga är den din.

Henrik
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Just attityden att man måste ha 180hk annars får det vara känns fel.

Men var ligger poängen att köra och äga en hoj om du inte kan utnyttja den ?
En hyfsad förare på en 60 hk KTM690 sm kör ifrån 98% av gänget som kör gata med en 180hk plastraket.
På en go-cartbana kanske. Jag köpte R1000 när jag växt ur 750'n (efter sex år) och du kan lita på att den utnyttjas. Efter att ha kört min 1000 ett tag så är få andra hojar roliga. Sorgligt men sant. Bara att pynta premierna.
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
Du säger det ju själv där "grushoj" ? Jag vill ha en sporthoj och inte en grushoj därför kör jag sporthoj. Det är sånna som du som gör marknaden död, och bara för att det står "finanskris" och "lågkonjunktur" på alla jävla löpsedlar så behöver man inte gömma sig bakom en sten och sluta upp att leva. Hondas mest sålda hoj i år är just CBR 1000 RR och jag är jävligt nöjd med min. :yoparty

Är det moppe&motors ex-demo hoj?
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Jag ska sluta att argumentera, istället ska jag lägga ett fett skambud på din hoj när du säljer den.

När du gnäller ska jag säga att va vad det jag sa :tummenupp

Du är välkommen men vad ska du ha den till??? en hoj är inte värd mer än någon vill betala och det vet jag, men glöm inte att en retard eller offroad tappar säkert lika mycket procentuellt som en sh om inte mer. Kan vara som så att det är jag som ger skambud på din hoj istället :tummenupp
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Det är väl så att många kanske bara har råd att tex lägga ut 50k på en motorcykel, om den är i bra skick så är det inte så stor skillnad på en sporthoj från 98 jämfört med en från 2008, så det är väl marknaden som bestämmer om det är rimmligt eller inte

:va nu har jag inte kört så många men jag kan inte tänka mig att utvecklingsavdelningen bara dricker kaffe?

Jag kör hellre äldre sporthojar


Har jag missat något, för under din avatar står det tydligt Hoj: Honda CB600FA -08
 
Last edited:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Allt handlar om vad man prioriterar!

Själv kör jag en ER-6 som jag plockade ut ny i somras. Valde den hojen för att den kändes vettig för dom pengarna som jag var sugen att lägga. Men jag har full förståelse för folk som plockar ut nya R-hojar. Kommer antagligen göra det själv ngn gång.
 

Encore

Medlem
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Ostkusten
Hoj
Suzuki B-King och en gammal Kawasaki
var ju ett enkelt val, plocka ut en B-King för 6 veckor sen och köra hela hösten med eller vänta till våren och betala 20-30 lök extra?

Har varit billiga månader för mig tycker jag!
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top