Tacka honom från alla och säg att det finns fortfarande vardagshjältar i världen tack vare sånna som han !
Skönt att det finns individer som tar risker för att hjälpa en för de antagligen helt okänd människa.
-@
Tacka honom från alla och säg att det finns fortfarande vardagshjältar i världen tack vare sånna som han !
...per sekund = 125 meter på 3 sek.Vet du hur långt du kommer på 3 sek i 150 km/h?
~42 meter!
En kopmis var bland de första på plats!
Han skrev så här om händelsen på ett annat forum (ej MC relaterat).
Sadistsvin? De va antagligen livrädda, med all anledning.2863377Vilken hjälte !!! Hur kan man bara stå där, och inte göra ngt ??? När killen håller på att brinna upp.. Vilka sadist-svin. Har man ingen hjärna, så har man ingen
Jahaa... Du menar att när man blir lite rädd, ska man låta killen brinna upp, och åka hem ??? "Rädda"... ha,ha,haaa -Om ngn är i livsfara, ska man omedelbart hjälpa personen i fråga, annars är man ett SVIN. "med all anledning"...ha,ha,haa" Jävla kukskalle"
"Vårsol, sommardäck, lågt däck tryck, svänger in på macken för att fylla luft, är klar och ska åka därifrån när jag hör en kraftig duns, tror att nåt ramlat bakom bilen och kliver ur, ser då att ute på vägen brinner det, en MC har åkt rakt in i en personbil, springer dit och skriker till folk att ringa 112, kommer fram och ser att blodet pulserar ut ur näsbenet på killen men kan inte se förövrigt hur han mår för det är så varmt från hojen som brinner, försöker igen komma fram till han men värmen är otrolig. Han ligger nära hojen och av värmen som är så börjar stöveln och MC byxorna brinna på honom, tänker då att han måste bort innan hela han brinner upp, lyckas komma nära och får tag på handen och släpar honom en bit men har är så tung så jag faller ner i glas splittret på vägen, skär upp handen men reser mig och fortsätter att dra honom, massor med folk runt omkring som jag ropar till att hjälpa till men ingen kommer fram. När jag fått bort honom en bit så försöker jag släcka branden i hans kläder med min sko. Då kommer en kille med en brandsläckare och tömmer den över killen som nu också brinner i ryggsäcken, det släcks, mer folk kommer med brandsläckare och hejdar branden i MCn. Det var den värsta hettan jag någonsin upplevt, svedde mig i ansiktet så jag sprang tillbaka till macken så jag kunde kyla med vatten. Gick åter tillbaka till killen för att se om man kunde göra nå mer men såg att en civil brandman var på plats så jag "avrapporterade" till honom vad jag gjort och blev sedan tvungen att gå tillbaka till min bil där min dotter nu grät hysteriskt. Sen rullade Brandkåren fram så jag kunde släppa allt. Brandkåren ringde nu på kvällen och ville ha ner mig till brandstationen, killen hade bruten lårbenshals, bruten arm, tre brutna revben, knäckt näsben och han skulle in i röntgen för att kolla om huvudet fått några skador, så just nu lever han, just för att jag drog bort honom från lågorna, och det tackade brand killarna mig för och sa att jag kunde vara stolt över min insats."
Kukskalle kan du va själv gubbe, människor blir rädda av olika anledningar och handlar därefter fel. Varför skulle man va ett svin för det?2863418Jahaa... Du menar att när man blir lite rädd, ska man låta killen brinna upp, och åka hem ??? "Rädda"... ha,ha,haaa -Om ngn är i livsfara, ska man omedelbart hjälpa personen i fråga, annars är man ett SVIN. "med all anledning"...ha,ha,haa" Jävla kukskalle"
Det är lätt att fantisera framför datorn i sitt tonårsrum, men försök att komma ut i verkligheten lite oftareJahaa... Du menar att när man blir lite rädd, ska man låta killen brinna upp, och åka hem ??? "Rädda"... ha,ha,haaa -Om ngn är i livsfara, ska man omedelbart hjälpa personen i fråga, annars är man ett SVIN. "med all anledning"...ha,ha,haa" Jävla kukskalle"
...
JEP- lille hannez, men det finns dom, som fattar direkt vad man ska göra, och sedan dom som du, som undrar, tills det är försent. puss på dig
YES. Det har jag. Räddat en flicka från ett brinnande hus, där alla bara klodde, och vågade inte gå in. Jag kom sist till huset, och hade alla bara väntat på brandkåren, skulle flickan vara död i dag. Som jag sa förut, om ngn är i livsfara, ska man hjälpa direkt, om det är möjligt.
YES. Det har jag. Räddat en flicka från ett brinnande hus, där alla bara klodde, och vågade inte gå in. Jag kom sist till huset, och hade alla bara väntat på brandkåren, skulle flickan vara död i dag. Som jag sa förut, om ngn är i livsfara, ska man hjälpa direkt, om det är möjligt.
JEP- lille hannez, men det finns dom, som fattar direkt vad man ska göra, och sedan dom som du, som undrar, tills det är försent. puss på dig
När, var hur?? Länka gärna till en tidningsartikel eller liknande som styrker ditt otroliga hjältedåd.... Alla människor reagerar ju olika inför fara.. Det borde ju till o med en grym hjälte som du haja....
Gläd dig då över att du tillhör kategorin handlar först - tänker sedan, men racka inte ner på folk som vet vad de borde göra men blir panikslagna och paralyserade när det väl händer
Hur man reagerar vet man först när man varit med om det
Vad vet du om den saken? Nu hittar du på saker... kanske inte bara en gång.
Tjabba inte till den här tråden nu!
Vi var på besök på sinnes-sjukhus genom mitt jobb en gång, försökte då prata med en dåre där... Men hur jag än försökte tala om för honom, hur han skulle göra, gick det bara inte fram.... Tillslut tröttnade jag.. Det gick bara inte. Försök alltså inte övertyga idioter, för det finns ingen mottagning i kulan. Ha en trevlig kväll.
Det gick väl åt helvet redan när alla världsmästare här kom fram till den exakta hastigheten hojen kördes i vid smällen osv... Jag fattar fortfarande inte vad det spelar för roll? En snubbe ligger på sjukan o han lär fan inte bli bättre av alla "sanningar" här om hastighet eller skuld.... Kan man inte bara enas om att det är lika tråkigt varje gång en hojbroder eller syster går i backen? Oavsett vems fel det är eller hur fort man har kört.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|