- Jag instämmer i att mycket pekar åt hans håll, men tänker ändå envist hålla fast vid att det fortfarande inte är klarlagt vad den "icke operativa", walkie talkie-understödda polisstyrkan gjorde ute i centrala Stockholm vid tiden för mordet. Förhören med dåvarande polisledningen gav att de övade anti-ryska insatser just då, utan att kunna (vilja) redovisa vad det innebar, men om det var en täckmantel eller inte..Efter att ha läst boken om Stig Engström känns det oerhört troligt att det var han, det gör en hel nation av konspirationsteoretiker besvikna men det får man leva med.
Leif foliehatt GW Persson är argast av alla.
Mycket pekar på SE, men problemet är att det finns fler personer som mycket pekar på (exempelvis CA), även att det bör ha varit mer än en person.
Den timing som SE måste ha haft, halvt på slump, är inte av denna värld. Samtidigt som ett antal vittnen har missat honom helt vid skottögonblicket. Och han känns som en person som nog hade varit stolt över det han gjort lämnat något efter sig efter sin död. Men visst, helt omöjligt är det inte.
Men OM det var han är han den kallaste mördaren någonsin. Dra tillbaka till mordplatsen i de kläder du var iklädd vid mordet och se till att så många ser dig som möjligt, för att sedan framträda i TV etc för att totalt bränna alla vittnen är så sjukt utstuderat, och extremt riskfyllt.
Han kan ha smugit runt bion tidigare under kvällen och ha observerat paret, men däremot vet man att han var på jobbet fram till någon minut före mordet. Vilket gör att han måste gått ut i princip samtidigt som de gick förbi. Utan någon större möjlighet att hålla koll på dem på vägen dit, om han inte hade någon medhjälpare såklart. Men teorin är såvitt jag vet att han gjorde det själv.Vad menar du med tajmingen? Han höll ju på och smög runt där vid bion eller vad är det jag glömt?
Han lämnade ju kanske något efter sig, datorn stod på men polisen stängde av den.
Min kompis slarvade bort min bok, ska försöka hitta den och läsa igen.Han kan ha smugit runt bion tidigare under kvällen och ha observerat paret, men däremot vet man att han var på jobbet fram till någon minut före mordet. Vilket gör att han måste gått ut i princip samtidigt som de gick förbi. Utan någon större möjlighet att hålla koll på dem på vägen dit, om han inte hade någon medhjälpare såklart. Men teorin är såvitt jag vet att han gjorde det själv.
Först gick makarna på andra sidan vägen, men bytte sida någon minut före mordet för att kunna titta i ett skyltfönster, några meter från utgången från Skandia. Hade de fortsatt på andra sidan hade det vara omöjligt att få ihop med när han tidigast hade kommit ut, han hade tappat dem om han inte råkat springa åt rätt. Kan inte ha legat någon planering bakom, men visst kom killen ut, råkade ha ett vapen på sig och drabbades av en plötslig önskan av att skjuta en statsminister just som en sådan precis råkade gå förbi så kanske.
Det powerjohan skriver stämmer. SE stämplade ut en minut innan mordet. Enda sättet för SE att fixa det hade varit om han sett makarna från fönstret på kontoret för att sedan rusa ut och skjuta. Jag ser det som osannolikt.Min kompis slarvade bort min bok, ska försöka hitta den och läsa igen.
Jag minns inte den luckan alls.
Varför skulle han inte kunnat se dem vid bion, som påstås, och sedan tittat ut på gatan från kontoret?Det powerjohan skriver stämmer. SE stämplade ut en minut innan mordet. Enda sättet för SE att fixa det hade varit om han sett makarna från fönstret på kontoret för att sedan rusa ut och skjuta. Jag ser det som osannolikt.
Jag tror det var någon inhyrd torped. Är egentligen inget svårt jobb. En eller flera förföljer Palme samtidigt som de har kontakt med skytten. Sen försvinna, antagligen utomlands.
Hur ska han veta att de tog just den vägen? Var tydligen inte den mest logiska vägen att ta. Inte heller bytet av sida för att se skyltfönstret. Planen för makarna P var att först ta tuben men de ändrade sig sent och valde att promenera.Varför skulle han inte kunnat se dem vid bion, som påstås, och sedan tittat ut på gatan från kontoret?
De bodde väl i Gamla stan? Hur ska man annars gå från Grand? Klart man kan gå upp på Drottninggatan från någon av tvärgatorna men Sveavägen är verkligen ingen högoddsare.Hur ska han veta att de tog just den vägen? Var tydligen inte den mest logiska vägen att ta. Inte heller bytet av sida för att se skyltfönstret. Planen för makarna P var att först ta tuben men de ändrade sig sent och valde att promenera.
Sant, mindes fel. Det är en naturlig väg att gå.De bodde väl i Gamla stan? Hur ska man annars gå från Grand? Klart man kan gå upp på Drottninggatan från någon av tvärgatorna men Sveavägen är verkligen ingen högoddsare.
Ah lättPissade Lisbeth där på bion åxå som Gudrun gjorde?
- Där har vi show-stoppern, om han inte lyckas tona ner sitt ego en smula. En enorm smula.Kan man stå ut med Persbrandt så är det ett plus.
Han är en sådan ofattbar tönt.- Där har vi show-stoppern, om han inte lyckas tona ner sitt ego en smula. En enorm smula.
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|