Vem mördade Olof Palme?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Är vi ens säkra på att Palme verkligen är död? Det kan ju ha varit photoshop av alltihopa..

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Låt mig uttrycka mig så här...

Vem FAN bryr sig!!!!

Gubben är död & har så varit i TJUFEM år!
Let´s move on...

Vilken oerhört korkad attityd till ett statsministermord. :dummer

Hade inte Palme en björnfitta på huvet? (pälsmössa) kan det vara någon som jagade björn.....?

Kanske dags att visa lite respekt istället för att visa hur infantil du är?

Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tycker du?
I mina ögon var gubben en människa, som alla andra människor, varför ska detta ältas ett kvart sekel?
Men jag skickar över en låda näsdukar så du klarar dig ett tag till.

Vilken oerhört korkad attityd till ett statsministermord. :dummer

Kanske dags att visa lite respekt istället för att visa hur infantil du är?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Ja, Elvis lever ju.
Kanske sitter de och chillar ihop med en paraplydrink på en beach någonstans.

Hörde att hitler var bartender.

Tycker du?
I mina ögon var gubben en människa, som alla andra människor, varför ska detta ältas ett kvart sekel?

Vi ältar det för att det intresserar oss, så enkelt är det. Hade alla haft din inställning hade det varit ett fåtal utredare som hade varit dom enda som brytt sig. Gissar på att spaningsuppslagen varit lite färre för dom isåfall.

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Tycker du?

Det handlar inte så mycket om människan som att det var Sveriges statsminister som mördades, och att dessutom är ouppklarat. Det symbolmässigt viktigaste fall svensk polis har öppet, har de ända från början lyckats sjabblat bort i en orgie av prestige, panik och usla arbetssätt.

Därför ska det ältas.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Jag får oftare och oftare känslan här på forumet att man pratar med gravt handikappade personer och att man oftare får förklara självklarheter. Vanligt sunt förnuft verkar inte särskilt vanligt längre..

Ser man Palme-mordet som vilket mord som helst har man nog tyvärr inte den mentala kapaciteten att yttra sig i ämnet. Än mindre förstå vikten av att lösa mordet.

Men alla ni raketforskare här i tråden kan fortsätta skämta om Palme-mordet i samma meningar som Hitler, Elvis och någon rolig punch-line. Smaklöst är vad det är.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag får oftare och oftare känslan här på forumet att man pratar med gravt handikappade personer och att man oftare får förklara självklarheter. Vanligt sunt förnuft verkar inte särskilt vanligt längre..

Ser man Palme-mordet som vilket mord som helst har man nog tyvärr inte den mentala kapaciteten att yttra sig i ämnet. Än mindre förstå vikten av att lösa mordet.

Men alla ni raketforskare här i tråden kan fortsätta skämta om Palme-mordet i samma meningar som Hitler, Elvis och någon rolig punch-line. Smaklöst är vad det är.

Att gå på eftersnacket om vilket helgon Palme var är handikappat.
Ett mord som inte lösts på 25 år lär inte lösas nu.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Att gå på eftersnacket om vilket helgon Palme var är handikappat.
Ett mord som inte lösts på 25 år lär inte lösas nu.

Vem har sagt att han var ett helgon och vilken betydelse har det??

Varför skulle det inte gå att lösa efter 25 år? Vet du något ingen annan vet?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Jag vet att det som inte löses inom ett par år icke löses alls.
Inte ens ett erkännande uppbackat av vittnen äger trovärdighet efter 25 år.

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis

Men alla ni raketforskare Smaklöst är vad det är.

du borde söka dig till ett seriöst forum istället! typ flashback! :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GW snurrar så jävla skönt den gamle foliehatten. Skulle ett proffs välja plats lite på chans (på en av Stockholms mest folktäta platser dessutom), välja en kanon utan ljuddämpning, lämna ett levande vittne och sen HALTA därifrån? Don't think so....
Du har sett för många amerikanska filmer. En ljuddämpare är mest otymplig för ett sådant här ändamål.
En S&W (eller motsvarande) laddad med .357 Magnum Metal Piercing, som dessutom avfyras på högst 10 cm avstånd, slår igenom vad som helst. Även en kevlarväst eller ett motorblock om så önskas.
Dessutom är en revolver att föredra för ett sådant här jobb, då mekanismen dels är bombsäker, dels behåller tomhylsorna i kammarstycket.

Vad är det som säger att det var en "yrkesman" förresten? Det räcker med en iskall person med stor vapen- och skyttekunskap.

Vad gäller platsen är den idealisk, åk dit och titta. Bara pang, pang och sedan springa in i en mörk gränd.
Vad gäller haltandet kan du ju springa på den ishala gatan själv, så får du se vilket springstil som är lämpligast. Ja, jag har provat.

För mig är (var) han vilken gubbe som helst. Jag fattar inte varför dom fortfarande utreder det. Var han värd mer än någon annan?
Om du tänker efter lite kanske du inser att ett statsministermord exempelvis kan vara början på en statskupp.

Polisen utreder för övrigt alla mord, hur gamla de än är, så länge det finns material att bearbeta.

1. Lisbet Palme kan inte användas som vittne, eftersom hon har gått ed på att det var Christer Pettersson som hon såg på platsen.

2. Även om en erkännande gärningsman traskar in på närmsta polisstation och lägger upp mordvapnet på disken, är det långt i från säkert att det går att bevisa att mordkulan skjutits från det vapnet.

3. Det krävs sannolikt ytterligare stark bevisning.

Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02

Det är vad en del av oss kallar humor.
Och kan man inte se det roliga i det så är det din förlust.
Tar man o drar den biten med att inte kunna förstå att andra tycker att man kan driva med allt och vill börja förbjuda det ... då är man inte långt ifrån Totalitärism o Fundamentalism.
Som tur är tycker du bara att det är osmakligt :)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Bara att sitta en dag på något torg i Lund så får man sedan 10 år dagligen svaret på frågan :tummenupp

hagmalm.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...