Vem var det ?

schizophrana

Guest
vem va det som åkte förbi mig idag på statoilmacken bromsten med en svart honda cbr (om jag nu inte är HELT ute och cyklar)
jag följde efter dig genom bromsten och ut på ulvsundaleden för du hade sporthojströja (vilket är fullkomligen värdelöst när man har luva som täcker namnet och lutar sig framåt så man inte ser textjäveln) Vid Bromma Center gav jag upp vid ett rödlyse eftersom du åkte emellan och jag inte är riktigt lika smal med min bil.

det såg kallt ut i träningsbrallor och tjocktröja, men 5 minuter hojljud gjorde en grå och jävlig måndag väldigt fin :)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det var nån hjälte som långt in i oktober körde sin gammelblade och parkerade på Kungsgatan, ungefär i höjd med Vete-katten.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Hjälte? Långt in i oktober? Kör fortfarande. Lika varmt idag som när jag åkte till Åre över Orsa finnmark i augusti. 10 grader +.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
För mig är man hjälte när man jobbpendlar(?) i 5-8 plusgrader och konstant duggregn.

Men du är en hjälte också. :pannkyss

Tack.. Men jag var inte ute efter smicker... Bara beskrev hur en svensk hojsäsong kan se ut... Den kan vara lång eller kort utifrån vad man själv tycker är kul eller av andra orsaker.
Länge sedan jag frös någort så överjävligt som då i augusti... Nu klär man sig mer efter vädret. Spar så mkt tid på att åka hoj Älvsjö-Solna så det är ett enkelt val. hare bra så syns vi säkert!

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Vem va de som förra veckan var ute och finåkte lite bakhjul här i Sigtuna. Han körde om min granne, drog upp hojen och wheelade hela 90-sträckan fram till rondellen. Hon var mäkta imponerad och väldigt glad över föreställningen:D

Om det va en KTM så kan det vart jag som råkade släppa upp kopplingen lite för hastigt... :rolleyes:

Lendzin

ehm.. ^^
Gick med
1 May 2007
Hoj
KTM690SMR -08
vem va det som åkte förbi mig idag på statoilmacken bromsten med en svart honda cbr (om jag nu inte är HELT ute och cyklar)
jag följde efter dig genom bromsten och ut på ulvsundaleden för du hade sporthojströja (vilket är fullkomligen värdelöst när man har luva som täcker namnet och lutar sig framåt så man inte ser textjäveln) Vid Bromma Center gav jag upp vid ett rödlyse eftersom du åkte emellan och jag inte är riktigt lika smal med min bil.

det såg kallt ut i träningsbrallor och tjocktröja, men 5 minuter hojljud gjorde en grå och jävlig måndag väldigt fin :)

Hmm, kan inte påstå att jag sett andra svarta CBR'r här omkring, speciellt inte på sistone nu när det är lite kyligare.. jag kan med ganska stor säkerhet säg att jag själv körde den streckan på dagen i ära, fast jag var definitivt inte klädd i träningsbyxor.. jeans däremot^^

Var tiden runt 14-15? Stog det möjligtvis "Slightly Superior" på ryggen längst ner? (var iofs ett tag sedan nu, men vem vet, du kanske kommer ihåg^^)
Tog nämligen en tripp till Skärholmens Centrum runt den tiden specifikt den dagen med en svart CBR ^^

Du får helt enkelt lära dig köra på två däck med bilen så du kommer emellan *flinar*

schizophrana

Guest
Hmm, kan inte påstå att jag sett andra svarta CBR'r här omkring, speciellt inte på sistone nu när det är lite kyligare.. jag kan med ganska stor säkerhet säg att jag själv körde den streckan på dagen i ära, fast jag var definitivt inte klädd i träningsbyxor.. jeans däremot^^

Var tiden runt 14-15? Stog det möjligtvis "Slightly Superior" på ryggen längst ner? (var iofs ett tag sedan nu, men vem vet, du kanske kommer ihåg^^)
Tog nämligen en tripp till Skärholmens Centrum runt den tiden specifikt den dagen med en svart CBR ^^

Du får helt enkelt lära dig köra på två däck med bilen så du kommer emellan *flinar*

ah, det kanske va jeans, jag va full fokus på att försöka se vad de stod på tröjan. Tiden stämmer, jag stod på statoilmacken i bromsten och vinterstädade min bil när du åkte förbi, jag blev så nyfiken att jag tog följe för du va ändå påväg på min "hemväg".:tummenupp

och min bil ska vi inte prata om, jag låg med plattan i botten efter dig på påfarten och ändå gasade du på långsamt och ökade avståndet ganska bra. Man börjar sakna sin egen hoj.

Fanken, FRÖS du inte människa!

Lendzin

ehm.. ^^
Gick med
1 May 2007
Hoj
KTM690SMR -08
ah, det kanske va jeans, jag va full fokus på att försöka se vad de stod på tröjan. Tiden stämmer, jag stod på statoilmacken i bromsten och vinterstädade min bil när du åkte förbi, jag blev så nyfiken att jag tog följe för du va ändå påväg på min "hemväg".:tummenupp

och min bil ska vi inte prata om, jag låg med plattan i botten efter dig på påfarten och ändå gasade du på långsamt och ökade avståndet ganska bra. Man börjar sakna sin egen hoj.

Fanken, FRÖS du inte människa!

*skrattar* jo.. det är lite småklurigt att se vad det står på tröjan när man har luva på den, jag har insett det jag med, men ack, den hjälper mot lite vind^^

vinterstädade? äsch, inte vinter ännu juh :gnissla
men, då var det nog ganska troligt att det var mig du såg hursom haver.
Tror nog jag tog det ganska lugnt i allmänhet faktiskt, eller relativt, i vart fall^^

Vad innebär "hemvägen"? Tog du en omväg för att följa med? =P

Men.. frysa? vad är det för något? aldrig hört förut. :va
Folk har en tendens att klaga på mig när jag går omkring med t-shirt när det är nollgradigt ute, har dock aldrig riktigt förstått mig på det :D

schizophrana

Guest
*skrattar* jo.. det är lite småklurigt att se vad det står på tröjan när man har luva på den, jag har insett det jag med, men ack, den hjälper mot lite vind^^

vinterstädade? äsch, inte vinter ännu juh :gnissla
men, då var det nog ganska troligt att det var mig du såg hursom haver.
Tror nog jag tog det ganska lugnt i allmänhet faktiskt, eller relativt, i vart fall^^

Vad innebär "hemvägen"? Tog du en omväg för att följa med? =P

Men.. frysa? vad är det för något? aldrig hört förut. :va
Folk har en tendens att klaga på mig när jag går omkring med t-shirt när det är nollgradigt ute, har dock aldrig riktigt förstått mig på det :D

Man städar bilen 4 gånger per år, sommar, vinter, vår och höst. :fakta
Hemvägen för mig blev det eftersom jag bor i rissne, svängde av ulvsunda industriområde, körde genom sumpan och hem :)

Lendzin

ehm.. ^^
Gick med
1 May 2007
Hoj
KTM690SMR -08
Man städar bilen 4 gånger per år, sommar, vinter, vår och höst. :fakta
Hemvägen för mig blev det eftersom jag bor i rissne, svängde av ulvsunda industriområde, körde genom sumpan och hem :)

Städar man bilen så ofta? Jag trodde man städade bilen ungefär lika ofta som man bytte däck.. :D

(iofs så är den enda bilen jag faktiskt använder min "arbetsbil"(lätt lastbil) normalt sätt, då jag även har den för privat bruk^^)

Fast.. ehm.. köra ner till ulvsunda industri för att sedan köra tillbaka till Rissne skulle jag dock vilja kalla en liten omväg :tungan

Beror självklart en aning på vart i Rissne du har din residens, men det finns väl åtminstone två vägar som man kan tycka borde vara snabbare att åka:gnissla , såvida man nu inte tänkt handla vid Bromma Center
(vilket du inte sa något om så vi lägger inte med det i tolkningen av informationen)

Bli inte förvånad om du befinner dig i det området och råkar se motorcykeln igen bara:) Jag bor knappa minuten bort från Statoilmacken där.
(Det är ju trots allt fortfarande "varmt" ute och verkar inte bli mycket kallare denna vecka :yoparty)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Dagens vår-spaning. En gul-svart gix norrgående på Essingeleden. Såg inte skönt ut, men värmde att se :)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Den här hjälten trotsade pissväder och spottades idag i Hornsberg. Såg inget kul ut. :tummenupp

4445915226_daa092a7fe_o.jpg

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Vem va du som satt i bilköerna på e4an igår. Du letade tydligen efter nått i näsan och jag såg klart och tydligt hur du plockade ut en stor buse. Du har en svart gammal Mazda. Snälla tona dina rutor är du snäll.

Toke

Guest
Vem va du som satt i bilköerna på e4an igår. Du letade tydligen efter nått i näsan och jag såg klart och tydligt hur du plockade ut en stor buse. Du har en svart gammal Mazda. Snälla tona dina rutor är du snäll.

Du måste ändå gilla det eftersom du fortsatte titta :tungan

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...