Vem var du? BMW vs. ninja STHLM

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Carcass skrev:
2395173 Killen hälsar och tackar för ett rejs, banna den jäveln... :rolleyes:

Snubben är nyreggad på ett hojforum och tackar för ett rejs där han "vann"

Han verka va en go kille men meningen med inlägget verka en utmaning. så, är det ingen i området där han bor som kan utmana honom på duell, film givetvis behövs.

Det här kan ju bli lite kul att se...:)

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Jag fattar inte varför folk ska komma dragandes med siffror från 402m dragrace. Spontanrace på väg handlar till största delen om föraren om båda har någorlunda snabba fordon. Har man sämre prestanda rakt fram men ändå knäcker motståndaren gör ju bara saken ännu roligare tycker jag.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Ankan_84 skrev:
Är det jobbigt att det finns bilar som piskar sporthojjar??

Nej men det är mycket ovanligt och kräver en mycket mycket potent bil.

Det andra är det oftast jämförs en toktrimmad bil med en orginal hoj.

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Vissa personer blir verkligen som barnungar i sandlådan när det dyker upp en sån här tråd.

Från sandlådan:
Unge 1-"Min pappa är mycket starkare än din pappa"
Unge 2-"Nej för min pappa är tiomiljonerggr starkare än din pappa"

Från sporthoj:
Bilist:- Jag körde ifrån en hoj på motorvägen idag. Tack för rejset!/ alt shit vad grym min bil är!
Hojare:-Nej det är omöjligt för en sporthoj är ALLTID snabbare än din bil. Det spelar ingen roll vem det är som sitter på!

Väx upp! :fatta!

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Disasterpiece skrev:
2395128 Det finns verkligen folk som tror att hojar är nån form av super-fordon som absolut aldrig i hela helvetet kan bli stekt av en bil. Lägg av jävla fjantar!

Ja man blir fundersam hur fan det står till, vi var 3st en med en TL1000R, en cbr 929:a och en cbr 954 som rejsade mot en trimmad saab 9000.
Kan säga att det är inte lätt att hänga ifrån den, efter 5 mils körning så var bilen fortfarande i arslet på oss.

Polarn har en GT2:a som han plockar sporthojar till höger och vänster med. :pannkyss

Men det går inte att komma ifrån att en sporthoj får man en sjujävla massa prestanda per krona. Men det är ändå inget superfordon, ni som är så jävla säker att han inte kört fullt osv, ställ upp i ett motorvägs race med killen skulle vara kul att se om alla är lika säkra sen =)

Carcass

Smurfjäveln
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kawa KX250F -04
Badger skrev:
2395207 Snubben är nyreggad på ett hojforum och tackar för ett rejs där han "vann"

Han verka va en go kille men meningen med inlägget verka en utmaning. så, är det ingen i området där han bor som kan utmana honom på duell, film givetvis behövs.

Det här kan ju bli lite kul att se...:)
Han skriver ju längre ner i tråden att han inte bangar för att rejsa en turbohoj bara för rejsandets skull, även om förlusten är given på förhand.
Lite därför man blir förvånad över den här ChuckNorrisattityden som utvecklas i tråden :tummenupp

Tycker det låter som ett kul rejs-scenario i orginalposten och är övertygad om att hojföraren säkert också tyckte det, de gånger en hojåkare blir ifrånåkt av en bil går nog att räkna på ena långfingret :)hihi), knappast något man glömmer i brådrasket :)

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
usch va sugen man blir på att skaffa nån sjuk jävla bil som smeker alla mcförare som tror att de är oslagbara :D Det skulle vara ruskigt kul

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Cyren skrev:
2395250 usch va sugen man blir på att skaffa nån sjuk jävla bil som smeker alla mcförare som tror att de är oslagbara :D Det skulle vara ruskigt kul

Går säkert fint till du möter fel hoj, ska vi bestämma tid och plats direkt :arsele

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
equinoxlb skrev:
2395201 Ingen sågning från min sida. Mitt bilintresse är likvärdigt med mitt mc intresse. Det är sannerligen inte lätt att trimma en bil hårt och få den att gå bra med allt vad det innebär. Speciellt inte FI-trimmning. Svårt och satans dyrt brukar det va. Så BMW 325 med turbo och +500 hk = :yoparty !
Däremot så ÄR det (i min mening) osannolikt att en 500-hästars 325:a med 3 personer i enkelt kör ifrån en sporthoj som drar för fullt i rätt växel och det är väl snarare det som diskussionen går ut på. Eller?

Var inte precis dig jag syftade på med mitt inlägg, du verkar resonera förnuftigt! :tummenupp
Över 200 är de flesta hojar rätt trötta mot hur draget dit var, bilar brukar pinna på bra fortfarande över 200 och tror säkert 325.an med 3pers i tar en 929 från de farterna, men kanske inte från 130.
Jag ska försöka få till att filma ett rejs mot en kompis dragracingbil med 915bromsade hästar med potential till fyrsiffrigt mot min busa. Tror jag kommer bli rätt hårt frånkörd trots mina ca 6.5sek till 200 om man går efter mätarfart.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Carcass skrev:
2395241 Han skriver ju längre ner i tråden att han inte bangar för att rejsa en turbohoj bara för rejsandets skull, även om förlusten är given på förhand.
Lite därför man blir förvånad över den här ChuckNorrisattityden som utvecklas i tråden :tummenupp

Tycker det låter som ett kul rejs-scenario i orginalposten och är övertygad om att hojföraren säkert också tyckte det, de gånger en hojåkare blir ifrånåkt av en bil går nog att räkna på ena långfingret :)hihi), knappast något man glömmer i brådrasket :)

Missade det. Men va fan, ingen som utmanar. Det är ju hittils bara dissning i tråden ...
Klabbe85 skrev:
2395230
Väx upp! :fatta!

Säger min sambo med när jag har berättat för henne att nålen passerade 300 strecket vid någon körning:tungan

/ Badger, en medelålders mogen förare

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
burner skrev:
2395263 Går säkert fint till du möter fel hoj, ska vi bestämma tid och plats direkt :arsele
ok, får ta och skaffa en f1a. :tuttar då blir det nog svårt om du inte skruvar upp trycket rejält och sätter på en fetsula bak

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Cyren skrev:
2395326 ok, får ta och skaffa en f1a. :tuttar då blir det nog svårt om du inte skruvar upp trycket rejält och sätter på en fetsula bak

Heheh, om jag träffade på en F1 bil på en vanlig gata så skulle jag bli ganska så stel av förundran.(min chans skulle vara lika stora som det är för en snöboll i helvetet)

För övrigt så behövs det nog ingen F1 bil för att ge mig en match.

Dyker du upp med tex. en snabb volvo, saab eller BMW med kanske 800HK eller mer så blir det nog en tuff match ändå där vem som helst kan vinna.

Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
burner skrev:
2395335 Heheh, om jag träffade på en F1 bil på en vanlig gata så skulle jag bli ganska så stel av förundran.(mina chanser skulle vara lika stora som det är för en snöboll i helvetet)

För övrigt så behövs det nog ingen F1 bil för att ge mig en match.

Dyker du upp med tex. en snabb volvo, saab eller BMW med kanske 800HK eller mer så blir det nog en tuff match ändå där vem som helst kan vinna.
Men jag vill ha en f1 bil :tungan

http://www.metacafe.com/watch/51275/fifth_gear_boat_vs_f1_vs_bike/

efter att ha sett hur f1 bilen sticker efter halva vägen... Jag måste få åka f1 nån gång :kär

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Cyren skrev:
2395346 Men jag vill ha en f1 bil :tungan

http://www.metacafe.com/watch/51275/fifth_gear_boat_vs_f1_vs_bike/

efter att ha sett hur f1 bilen sticker efter halva vägen... Jag måste få åka f1 nån gång :kär

Jo har sett den tidigare, grymt drag i en F1 kärra.

0-100km/h så kanske F1 bilen inte är så supersnabb(visst är den snabb men inte dess starkaste sida), beror bl.a på att en F1 bil inte är nere så ofta på så låga farter så den behöver inte vara supersnabb 0-100.

Efter kanske 100-150km/h så smäller det bara till och F1 bilen försvinner direkt.

Tråkigt nog så kommer jag troligen aldrig att få köra en sådan bil eller äga en sådan.

Ända sättet att närma sig den prestandan är just en turbo mc och då får jag mycket bra prestanda till ett väldigt lågt pris.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Cyren skrev:
2395326 ok, får ta och skaffa en f1a. :tuttar då blir det nog svårt om du inte skruvar upp trycket rejält och sätter på en fetsula bak

Precis.. en f1a knäcker allt...

ducati2.gif

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
burner skrev:
2395358 Jo har sett den tidigare, grymt drag i en F1 kärra.

0-100km/h så kanske F1 bilen inte är så supersnabb(visst är den snabb men inte dess starkaste sida), beror bl.a på att en F1 bil inte är nere så ofta på så låga farter så den behöver inte vara supersnabb 0-100.

Efter kanske 100km/h så smäller det bara till och F1 bilen försvinner direkt.

Tråkigt nog så kommer jag troligen aldrig att få köra en sådan bil eller äga en sådan.

Ända sättet att närma sig den prestandan är just en turbo mc och då får jag mycket bra prestanda till ett väldigt lågt pris.
Plockar du ut 4-500häst borde du kunna få istortsett samma acceleration förutsatt att det grepper och hjulet håller sig nere.

Men jag höll ju å andra sidan på att skita på mig när jag drog på med kompisens farsas något upp hottade v-max :rolleyes: så drag lär du få så det räcker och blir över!

(Kanske ska säga att jag förnärvarande kör 125cc, där av v-max chocken)

Smutt

Smutt va?
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
04 Yamaha FZ6
även ja sållar mig till skaran som tror att din bmw har rätt liten chans att hänga på en värre sporthoj upp till ~220. men sen, från 220 och uppåt krävs de turbo på hojen om man ska fortsätta rejsa. Min blackbird gör 320 på mätaren, och de går rätt segt från 280 och uppåt, men den drar snudd på lika bra från 100 till 270 iaf..

Ja har dock aldrig haft chansen att få nån som vill rejsa på allvar me mig. Vore lite spännande faktiskt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024