Vem vinner PRO Superbike på Sturup?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ryktet säger att det blir gridshow och kanske nån form av "paradkörning". Den allmänna uppfattningen var att risken för kroppsskada var stor.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Var förbi SRW en snabbsväng i eftermiddags. De höll tydligen på med att schakta fram en mc-depå... :confused: Kom tävlingen som en överraskning eller?

Är det verkligen så ont om organisatörer i Sverige att de tävlande ska behöva betala för sån här trams?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vilken helg! På 2 dar så har mitt enda mekjobb varit att klistra fast två gula Hondavingar på ena hojen och resa 2 tält. Tälten hade inga av oss varit med om att resa då trailer och tält var nytt för det teamet som vi står ihop med. Det ena tältet tog 3 timmar för oss 15 man att sätta upp!! Vinden var det största problemet förutom att vi inte hade en aning om i vilken ordning och hur man skulle sätta upp det.

Dock spenderades halva dagen med att sitta på olika möten med förarna. Var med på 3 av 4st av dom idag. Vad som sades där är inte min uppgift att skriva här och har ingen anledning att komma ut på ett sånt här forum nu heller i vilket fall. Det som förarna väljer att rapportera om varför denna helgen kommer att se ut så som den kommer att vara i helgen får dom isf själva se till att föra ut. Vad jag sett nu så är det bara Hult + Backlund som har färskast info om läget på sina hemsidor.

Ska ni åka till Sturup för att se mc-race så ska ni vara beredda på att det inte kommer vara något. Vad det blir istället ska diskuteras på ett nytt möte lördag kl 10:00. Alla där jobbar med att göra det bästa av situationen.

Men om ni kan så åk dit i helgen för att supportra förarna för det kan dom nog behöva! Dom har slitit hårt för att komma dit och att situationen blivit som den är nu är inte deras fel. Visa att det är mc som publiken vill se! Alla teamen kommer vara kvar och kommer ha massor av tid att prata med er nu! Ta chansen! Dom behöver all support dom kan få efter denna helgen.

Lördagen kommer användas av mig till att bygga Zubers andrahoj färdig med nytt elsystem, avgasrör mm och förmodligen kommer vi kunna hjälpa våra depåtältvänner som kör Radical lite när dom kör. Förutom det ska jag nog köra på Red Bull air-race simulatorn och dricka så många Red Bull som jag kan sno av tjejjerna som ska lura på folket sånna..
 
Last edited:

Canoly

Guest
Att köra eller inte köra på Sturup ?
Egentligen är frågan ganska enkel…

Är banan godkänd, kör.
Är banan inte godkänd, kör inte.

Är banan godkänd men ingen vill köra, ta reda på varför. ( Dokumentera )
Är banan godkänd på felaktiga grunder, tala om vad som är fel och åtgärda.

Morgondagens publik vill se motorcyklar på banan. Om man inte får se motorcyklar tävla, passa på att tala om varför, annars kommer vi aldrig att få se motorcyklar tävla på Sturup.

Hoppas att dagens möte kl.10 kan skingra dimmorna ty vill vill se motorcyklar på banan, om inte idag eller i morgon så i framtiden.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Själv hoppades jag på att få se mc-racing imorgon. Att åka dit och betala inträde för att kolla på hojar i tält eller kortegekörning är inte aktuellt. Sorry STCC, riktigt dåligt!

Självklart skulle man gjort som med bilarna och haft ett träningstillfälle för hojarna INNAN första race-helgen på en helt ny bana för utvärdering. Då hade inte förare, annonsörer och publik behövt stå med lång näsa nu. Har iofs. inte så långt dit, men det är ju tur att jag fått reda på detta INNAN jag kört dit och stått vid grindarna nere på SRW.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Själv hoppades jag på att få se mc-racing imorgon. Att åka dit och betala inträde för att kolla på hojar i tält eller kortegekörning är inte aktuellt. Sorry STCC, riktigt dåligt!

Självklart skulle man gjort som med bilarna och haft ett träningstillfälle för hojarna INNAN första race-helgen på en helt ny bana för utvärdering. Då hade inte förare, annonsörer och publik behövt stå med lång näsa nu. Har iofs. inte så långt dit, men det är ju tur att jag fått reda på detta INNAN jag kört dit och stått vid grindarna nere på SRW.

Enklast hade varit om man fixat en banlicens innan man ens börjat planera arrangemanget där. Eller om det vart tight om tid att fixa banan, kanske man inte skulle lagt det först på säsongen heller.
Men klart tråkigt om säsongen ska börja såhär... Iofs kan det ju bara bli bättre :gnissla ;)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Eller om det vart tight om tid att fixa banan, kanske man inte skulle lagt det först på säsongen heller.
Jepp, det här är nog den springande punkten. Om man förstår eller borde förstå att banans tillstånd kan ifrågasättas så bör man ivf ge förarna tillfälle att köra banan någon gång innan de skall tävla där, och läsa av responsen vid ett träningstillfälle istället för vid första tävlingen.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vad det blir istället ska diskuteras på ett nytt möte lördag kl 10:00. Alla där jobbar med att göra det bästa av situationen.
Vad kom man fram till?
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Vad jämför du med nu när du säger andra länder? Jag har dålig koll på andra länders nationella serier, men det är väl få länder som har flera banor av VM-klass? Sett Birminghambanan på film t.ex. AMA kör på den. De danska banorna hur är de? Vad jag sett på bild verkar de inte vara av VM-klass.

Men visst, räcket vid gamla start-och-mål... bort med det! Det har jag skrivit i andra trådar redan.


Är jag helt ute och cyklar men....vilka banor i sverige håller VM klass????
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Att köra eller inte köra på Sturup ?
Egentligen är frågan ganska enkel…

Är banan godkänd, kör.
Är banan inte godkänd, kör inte.

Är banan godkänd men ingen vill köra, ta reda på varför. ( Dokumentera )
Är banan godkänd på felaktiga grunder, tala om vad som är fel och åtgärda.

Morgondagens publik vill se motorcyklar på banan. Om man inte får se motorcyklar tävla, passa på att tala om varför, annars kommer vi aldrig att få se motorcyklar tävla på Sturup.

Hoppas att dagens möte kl.10 kan skingra dimmorna ty vill vill se motorcyklar på banan, om inte idag eller i morgon så i framtiden.

Jo, det känns som dom flesta spekulerar. Fakta om varför dom inte vill köra.. Var på banan ser dom problemen? Där e brister men Var? När ska dessa göras vid? Varför har dom inte blivit åtgärdade innan tävling?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Är jag helt ute och cyklar men....vilka banor i sverige håller VM klass????

Rent säkerhetsmässigt är nog Anderstorp den som är närmst, i alla andra avseenden också för den delen. Den skulle nog gå att få godkänd för VM-tävlingar med lite fix (om vi pratar bansäkerhet enbart).
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Rent säkerhetsmässigt är nog Anderstorp den som är närmst, i alla andra avseenden också för den delen. Den skulle nog gå att få godkänd för VM-tävlingar med lite fix (om vi pratar bansäkerhet enbart).


Vad jag vet så har redan "vem det nu är som bestämmer" tittat på banan för några år sedan. Men det var för dyrt att göra alla ändringar som krävs, vilket är så förbannat synd.

Mvh//ZS
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Vad jag vet så har redan "vem det nu är som bestämmer" tittat på banan för några år sedan. Men det var för dyrt att göra alla ändringar som krävs, vilket är så förbannat synd.

Mvh//ZS

Jo, men det var inte enbart bansäkerheten, faciliteterna håller ju inte direkt VM-standard heller, då när de var och inspekterade var det fortfarande ett plåtskjul utan värme man duschade i och toaletterna såg ut att vara hämtade från Gulag.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Jo, men det var inte enbart bansäkerheten, faciliteterna håller ju inte direkt VM-standard heller, då när de var och inspekterade var det fortfarande ett plåtskjul utan värme man duschade i och toaletterna såg ut att vara hämtade från Gulag.

Helt riktigt:tummenupp . Jag tycker iof toaletterna ser som Gustav Adolfs Torgs toaletter - lite bättre än Gulag dock.

Mvh//ZS
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Är jag helt ute och cyklar men....vilka banor i sverige håller VM klass????
Inga. Anderstorp kanske om man bortser ifrån faciliteterna. Jag menade hur många mindre motornationer har flera banor av VM-klass? Att hänvisa till Brno, deras VM-bana är inte rättvisande, vad har de mer än den för sin nationella serie och vilken klass håller de?

Det är mycket hackande på SRW som kort go-kart bana med undermålig säkerhet.

Jag har inte så bra koll på andra länders banor för nationell racing, men när Cralle körde i Tyskland var det inte bara Hockenheim och Nürburg som gällde. AMA och BSB har jag sett film och bilder ifrån, det är inte så att det är långa, breda, säkra banor av VM-klass där heller. Då är det ändå stora motorsports-länder. Kollar man på t.ex. den danska serien så går den på småbanor.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top