Jag tänker sälla mig till killarna ovan o sluta idissla och lämnar diskussionen med följande.
1. Jag har inte påstått att banan är säker. Att kalla den "livsfarlig" känns däremot inte heller helt rätt. Men min åsikt skiljer sig ifrån mångas så vi kan låta det vara så. Jag har i alla fall sett banan på nära håll med egna ögon i fredags. Det hade varit väldigt intressant att höra förarnas åsikter gällande banan.
2. Jag har ifrågasatt många sk experter som inte ens varit på banan. Du är en av dom. Jag har också ifrågasatt "fakta" istället för gissningar från tex din sida. Som helt tydligt inte varit fakta utan mest svammel. Och det har varit mkt svammel i den här tråden...
Ska man kasta skit i kring sig kan man gott kasta det åt rätt håll i alla fall.
3. Du säger det själv. Svemo har godkänt banan trots brister. Med tanke på hur "livsfarlig" banan är ifrågasätter i alla fall jag hur det gick till. Gör inte du det?
1. Jag har hört rätt många rr-förares åsikter om banan (I banans tidigare skick), har även hört åsikterna från besiktningsmännen nordgren/Lodnert, också det i banans tidigare skick. I år har jag bara hört att det iaf i början av tävlingshelgen saknades papper på en banlicens, om den fanns innan, eller kom till i fredags/lördags har jag ingen aning om.
2. Jag kallar mig ingen expert, vare sig på läktaren eller någonannanstans.
Men som jag tidigare skrivit kan man ganska enkelt se från tidigare filmer/skisser/foton, att avåkningytorna på vissa ställen är jävligt farliga. Samt det roliga stället där risken finns att förare/hoj hamnar i motsatt körriktning på banan.
3. Hur det gått till är inte särskilt svårt att klura ut. Ansvaret ligger helt klart på svemo. Det är inte STCC's eller veidecs fel att man godkänt banan. Men gissningsvis har stcc/Veidec tryckt på som fanken för att få till en mc-tävling på sturup, och så har svemo sett mellan fingrarna.
4. Förarna på plats har gett klart besked vad man ansett om den "nya" banan.
De punkterna som förarna påpekat går förhoppningsvis att fixa, så får vi se hojrejs där i framtiden.