Falafelbabianen skrev:Det lustiga är att när jag var ung, för väldigt länge sedan, så ansågs kamasa vara billigt skräp...
wonderwizard skrev:Ironside säljs av Ahlsells
Jocke.P skrev:SNAP-ON rules.
Dom som säger att snap-on hylsor går sönder använder dom felaktigt,det finns flera olika serier av varje hylsa och det vanligaste är att man använder dom tunnväggiga flygkvalite hylsorna till rostiga jävla bilbultar där man borde använt industrikvalitets hylsorna.
Vad gäller mejslar så svär jag på att det inte finns bättre än snap-on.
Priset är högt, för högt för dom flesta men det kostar att ligga på topp
apbot skrev:Som alla vet så finns det bra verktyg och så finns det dåliga verktyg.
Ex biltemas stjärnmejslar är det sämsta jag någonsin har använt mig av.
Jag hade tänkt att införskaffa en helt ny uppsättning Mejslar, främst stjärn.
Samt ett set bra blocknycklar.
samt ett set blocknycklar med spärrmekanism
Har ni några tips på bra verktyg till bra priser och vart man kan köpa dessa ?
är trött på noname billigt skit.
Tack på förhand
"Bara" Snap On är vel en överdrift, Mac, Beta och Usag holder lika hög kvalitet.Dr.Bike skrev:Ska man ändå snacka kvalite´och kostnaden inte är en begränsande faktor finns ju bara Snap On.
Skulle aldrig jag våga. Har alltid dragit M6r med 12 Nm i aluminium och har aldrig varit problem vid varken ditdragning eller isärtagning.Dr.Bike skrev:M6 i aluminium drar jag t.ex aldrig mer än 8Nm.
Har för skojj skull kollat på ytan i själva ringen på olika nycklar av olika märken. De med bäst ytfinhet var just King Tony. De sämsta var i allmänhet de blankkromade som var biltemas och kamasas, själva ytan är blank och fin men kan vara väldigt gropiga i spåren. Men ytfinheten säger ju inte att det är bättre material.Eldstorm skrev:Köpte "King Tony"-blocknycklar med 10 års garanti på Jula och de håller riktigt bra kvalitet.
supermoppe skrev:Skulle aldrig jag våga. Har alltid dragit M6r med 12 Nm i aluminium och har aldrig varit problem vid varken ditdragning eller isärtagning.
Kanske lite överabete och dåligt självförtroende men jag brukar oftast köra med momentnyckel på det mesta.
Har för skojj skull kollat på ytan i själva ringen på olika nycklar av olika märken. De med bäst ytfinhet var just King Tony. De sämsta var i allmänhet de blankkromade som var biltemas och kamasas, själva ytan är blank och fin men kan vara väldigt gropiga i spåren. Men ytfinheten säger ju inte att det är bättre material.
Har varit inne en gång för koll men kan inte lämna den dit nå mer, har du något ställe att rekomendera (ser att du bor i närheten) så skulle jag bli glad. Förresten, vad menar du med certifikat och varför behöver man det?jocke i köping skrev:om vi nu ska vara petig ,, hur ofta kalibrerar du din momentnyckel ??
är den överhuvudtaget kalibrerad ?? finns de certefikat på den ?
supermoppe skrev:Har varit inne en gång för koll men kan inte lämna den dit nå mer, har du något ställe att rekomendera (ser att du bor i närheten) så skulle jag bli glad. Förresten, vad menar du med certifikat och varför behöver man det?
Sledge B skrev:??? Var det Biltema eller Kamasa?
Inom flyget använd endast tum för de som inte vet.Andersflygare skrev:jag gillar att gå på loppisar.....har varit på en del genom åren.....det är fan så mycket kvalitetsverktyg man hittar där när ungarna snott farsans bästa för att sälja till skolresan......den bästa var en Bacho momentnyckel för 125 spän av två fjortisar som " fått av pappa för att sälja" hehe......så jag har tänger o hylsor så jag drunknar.....men man blir lite avundsjuk på jobbet när man ser vad flygmekarna har när dom servar affärsjetar........var borta en gång o frågade efetr en 10ans hylsa.......dom glodde på mig som jag hade frågat om jag fick sätta på deras syrror....hånskrattet ekade i hangaren
BMW R90s skrev:Inom flyget använd endast tum för de som inte vet.
Är själv verksam inom flyg och anser att det är helt
förlegat med tum, men jänkarna går inte att ändra på
Nej så sant. Men de är otroligt stora på allt som är till flyg.Andersflygare skrev:men jänkarna tillverkar väl inte alla flygplan.....ehhh ?
BMW R90s skrev:Nej så sant. Men de är otroligt stora på allt som är till flyg.
Allt från skruv till elektronisk utrustning.
Det motsvarigheten till Luftfartsverket, FAA i USA säger är
LAG!
BMW R90s skrev:Inom flyget använd endast tum för de som inte vet.
Är själv verksam inom flyg och anser att det är helt
förlegat med tum, men jänkarna går inte att ändra på
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024