Versys

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Biltema är fina grejer. Ska köpa deras handtagsvärmare har jag tänkt. Får den slanten är det minst sagt värt att pröva. Ska ta en titt på deras handtagsskydd oxå.

För 400kr får man både handtagsskydd och handtagsvärmare och dessutom en krona över till andra nöjen.

Archive%5CProduct_images%5C82%5Chuge%5C82-493_h.jpg


Archive%5CProduct_images%5C82%5Chuge%5C82-405_h.jpg
 
Last edited:

Yorgy

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Lead, Honda Transalp
Biltema är fina grejer. Ska köpa deras handtagsvärmare har jag tänkt. Får den slanten är det minst sagt värt att pröva. Ska ta en titt på deras handtagsskydd oxå.

För 400kr får man både handtagsskydd och handtagsvärmare och dessutom en krona över till andra nöjen.

Archive%5CProduct_images%5C82%5Chuge%5C82-493_h.jpg


Archive%5CProduct_images%5C82%5Chuge%5C82-405_h.jpg

Du kan väl bifoga blid och omdöme när du är klar. Bra pris...
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jahapp, då bytte jag i ett tillfälligt tillstånd av sinnesförvirring bort Versysen mot en KTM 950SM :tungan

Ville ha lite mer tryck i spisen. Inte för att jag tycker att Versysen har gått dåligt! Tvärt om, en hoj med de hkr som den har borde inte kunna pinna på så bra som den gör :va

Men 950:n har bra mycket mer pondus och registret är som en dröm. Det lustiga är att hojen i det närmaste är snällare att köra än vad Versysen är. Tror att det kan vara pga av att den inte har sprut?

Så ha det kul med era Versysar :tummenupp
 

Yorgy

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Lead, Honda Transalp
Såja. Nu är jag en stolt ägare till en Versys 2007:a. Så nu är längtan till våren stor...
 

Scoolex

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2009
Ort
Malmö/Hässleholm
Hoj
Kawasaki Versys & Yamaha TTR600
Biltema handtagsskydd

Biltema är fina grejer. Ska köpa deras handtagsvärmare har jag tänkt. Får den slanten är det minst sagt värt att pröva. Ska ta en titt på deras handtagsskydd oxå.

Tjena!

Ny här men köpte min Versys i november och stormtrivs med den.

Ang. Biltemas handtagsskydd så är de billiga ja men de går inte att fästa rakt av på en versys iaf. Fästena mot styret är gjorda för att fästas direkt innan gasreglaget. Där har man ju hela paketet med bromsolja etc. Även om de nu gick att fästa så tycker jag att själva hantagsskydden är för korta. Billigt men ...:huvet

Handtagsvärmarna kanske är bättre dock
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ang. Biltemas handtagsskydd så är de billiga ja men de går inte att fästa rakt av på en versys iaf. ...

Handtagsvärmarna kanske är bättre dock


Det var det jag var rädd för. Jag hade hört något om att det krävs rätt handtagsskydd för att de skulle passa och hade inte hunnit kika närmare på Biltemas. Men då får de ligga kvar i hyllan.

Handtagsvärmarna är jag fortfarande nyfiken på. Ska nog slå till på ett par sådana så jag kan börja köra till jobbet igen inom kort.
 

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
svalöv
Hoj
MT-09 2016
Det var det jag var rädd för. Jag hade hört något om att det krävs rätt handtagsskydd för att de skulle passa och hade inte hunnit kika närmare på Biltemas. Men då får de ligga kvar i hyllan.

Handtagsvärmarna är jag fortfarande nyfiken på. Ska nog slå till på ett par sådana så jag kan börja köra till jobbet igen inom kort.

Hej jag har handtagssydd från ktm passar bra ser bra ut osså.

Bytte från louisskitvärmare till biltema,, dom är inte bättre, värmer dåligt på lowläge bränner fingrarna på highläge så det blir till att köpa nya igen....
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hej jag har handtagssydd från ktm passar bra ser bra ut osså.

Bytte från louisskitvärmare till biltema,, dom är inte bättre, värmer dåligt på lowläge bränner fingrarna på highläge så det blir till att köpa nya igen....

Vad kostar KTM-skyddenoch var får man tag på dessa?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hej skydden köpte jag av Jonte engdahl i Löddeköpinge tror dom kosta 300-400.:tummenupp

Trodde först du namngav någon polare av någon underlig anledning men så insåg jag att det faktiskt var en firma.... :hihi

Var det inkusive själva fästena?
Har sett andra handtasskydd där själva plastkåprona bara kostar ett par hundralappar men där bågarna som man monterar dem på kostade alldeless för mycket.
 

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
svalöv
Hoj
MT-09 2016
Trodde först du namngav någon polare av någon underlig anledning men så insåg jag att det faktiskt var en firma.... :hihi

Var det inkusive själva fästena?
Har sett andra handtasskydd där själva plastkåprona bara kostar ett par hundralappar men där bågarna som man monterar dem på kostade alldeless för mycket.
Hej ska ta en bild i helgen och lägga ut så får du se hur den ser ut...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hej ska ta en bild i helgen och lägga ut så får du se hur den ser ut...

Det vore kalas! :tummenupp

Bifoga gärna artikelnummer eller namn på modellen så kan jag börja jaga lite priser och återförsäljare!

Ha det!

Nu beger jag mig in i dimman. Långweekend i sälen med grabbarna grus. :fyllisar

Jag ser fram emot några bilder på handtagsskydden då jag nyktrar till på onsdag! :fakta
 

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
svalöv
Hoj
MT-09 2016
Det vore kalas! :tummenupp

Bifoga gärna artikelnummer eller namn på modellen så kan jag börja jaga lite priser och återförsäljare!

Ha det!

Nu beger jag mig in i dimman. Långweekend i sälen med grabbarna grus. :fyllisar

Jag ser fram emot några bilder på handtagsskydden då jag nyktrar till på onsdag! :fakta
Här e bilder...
 

Bifogat

  • GetAttachment.jpg
    GetAttachment.jpg
    44.4 KB · Visningar: 191
  • GetAttachment1.jpg
    GetAttachment1.jpg
    54.2 KB · Visningar: 171
  • GetAttachment2.jpg
    GetAttachment2.jpg
    41.3 KB · Visningar: 161
  • GetAttachment3.jpg
    GetAttachment3.jpg
    57.7 KB · Visningar: 165

Yorgy

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Lead, Honda Transalp
Då har man lyckats köpa en Versys med trasigt el-system. Köpte hojen för tre veckor sen och med lite tur så blir den klar innan påsk. Jävligt surt.
Ska se om jag kan häva köpet och köpa en annan istället...
 

Sake

SDK #1461
Gick med
14 Sep 2008
Ort
skhlm
Hoj
Monster, wr250
Då har man lyckats köpa en Versys med trasigt el-system. Köpte hojen för tre veckor sen och med lite tur så blir den klar innan påsk. Jävligt surt.
Ska se om jag kan häva köpet och köpa en annan istället...

Shit va jobbigt, hoppas det löser sig.
Vad är det för el fel? kan det inte bara vara att det ät nån kabel som har lossnat? Eller att det är dålig kontakt.
 

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
svalöv
Hoj
MT-09 2016
Shit va jobbigt, hoppas det löser sig.
Vad är det för el fel? kan det inte bara vara att det ät nån kabel som har lossnat? Eller att det är dålig kontakt.
Hej jag hade problem med elen på min hel/halvljus och laddning la av det var glapp i ett flatstift,, 3 verkstadsbesök för att hitta felet....
 

Yorgy

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Lead, Honda Transalp
Shit va jobbigt, hoppas det löser sig.
Vad är det för el fel? kan det inte bara vara att det ät nån kabel som har lossnat? Eller att det är dålig kontakt.

Det hade blivit något fel med ett relä till laddsystemet vilket resulterade i en kabelbrand... Hela elsystemet i hojen ska bytas, i stort sett alla kablar i hela hojen. Enligt en annan Kawa återförsäljare som jag pratat med så hade han varit med om det en gång tidigare gällande Versys och Er6.

Men förhoppningsvis kommer delarna imorgon så jag kan hämta hojen på måndag. Säljaren vill ge mig 2000kr i presentkort som kompensation vilket jag tycker är snålt...
 

BigT

Guest
Det hade blivit något fel med ett relä till laddsystemet vilket resulterade i en kabelbrand... Hela elsystemet i hojen ska bytas, i stort sett alla kablar i hela hojen. Enligt en annan Kawa återförsäljare som jag pratat med så hade han varit med om det en gång tidigare gällande Versys och Er6.

Men förhoppningsvis kommer delarna imorgon så jag kan hämta hojen på måndag. Säljaren vill ge mig 2000kr i presentkort som kompensation vilket jag tycker är snålt...

Fy f-n vad trist på en ny hoj. :huvet Men skönt att det verkar lösa sig relativt snabbt ändå :tummenupp
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Provkörde en -09 Versys i helgen och blev glatt överraskad, vilken trevlig hoj.

Skiljer sig -09 mycket från tidigare modeller eller kan jag kika på -07 och -08 och få ungefär samma hoj?

Prisbilden på -08'or känns spännande, nya för 56000:-

Är det någon som vill sälja sin så kan ett PM skickas till mig.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Provkörde en -09 Versys i helgen och blev glatt överraskad, vilken trevlig hoj.

Skiljer sig -09 mycket från tidigare modeller eller kan jag kika på -07 och -08 och få ungefär samma hoj?

Prisbilden på -08'or känns spännande, nya för 56000:-

Är det någon som vill sälja sin så kan ett PM skickas till mig.

Jag har inte hört talas om några större förändringar på versys sedan den släpptes. ER-6:an uppdaterades ju en aning i.o.m årets modell men jag har inte hört något om att -09:an (Versys) skulle genomgått några förändringar.

Prisskillnaden på en "ny" -08:a och en ny 09:a lär inte återspegla sig i andrahandsvärdet när det är dags att sälja om ett par år så att köpa en 08:a för 56' låter som ett ganska klokt val.


Versys må vara en av de fulare hojarna på marknaden men den passar mig som handen i handsken.
Det är en oöverträffad pendlarhoj/stadshoj när man slås med rusningstrafik från relativt tidig vår till sen höst/vinter...

Här är en recension som jag håller med om i det mesta:

"Det fina registret och exakta gasresponsen märks i synnerhet vid stadskörning, och du lär få leta länge efter en mycket bättre stadsmotorcykel än Versys"

http://www.fastbikes.se/index.php?o...t&id=743:provkoerd-kawasaki-versys&Itemid=132
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top