Vet inte vad jag skall säga... (video)

Status
Ej öppen för fler svar.

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Fredr28 skrev:
2558675 Jag håller inte med.

En motorcykel på bakhjulet har viktpunkten minst en meter ovanför marken, om du frontar med en bil så hamnar du inte i bilens krockzon utan snarare åker hojen in genom framrutan.
Om bilen kör 50 och hojen 50-70 på bakan så tror du inget händer med billisten? :va

Visst, mc-föraren får säkerligen mer ont.

Sedan så finns det andra mindre skyddade trafikanter än billister.

erkänn att du bara är avundsjuk för att du inte kan wheela som han :hihi
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Äääh fy fan, visst fräckt att kunna slanga så bra som dom här killarna kan, men va fan, dom kan inte vara någa genier som väljer att köra stunt/outlawgrejen mitt i trafiken.

Detta är bara ännu ett pinsamt exempel på vad sk. "vuxna wannabe G-rider" håller på med.

Det är ju skönt att det finns unga killar som verkligen kan det här med stunt och fixar det seriöst och på rätt ställen. Och att man sedan kan få spons och gratis hoj är förmodligen inget som dessa outlaw killar någonsin reflekterat över.

http://www.andreasgustafsson.com/ :yoparty

Andreas har precis fått spons av Yamaha motor scandinavia.

Där har dessa killar ett och annat att lära.

/Nicke Lilltroll
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nicke Lilltroll skrev:
2559055 Äääh fy fan, visst fräckt att kunna slanga så bra som dom här killarna kan, men va fan, dom kan inte vara någa genier som väljer att köra stunt/outlawgrejen mitt i trafiken.

Detta är bara ännu ett pinsamt exempel på vad sk. "vuxna wannabe G-rider" håller på med.

Det är ju skönt att det finns unga killar som verkligen kan det här med stunt och fixar det seriöst och på rätt ställen. Och att man sedan kan få spons och gratis hoj är förmodligen inget som dessa outlaw killar någonsin reflekterat över.

http://www.andreasgustafsson.com/ :yoparty

Andreas har precis fått spons av Yamaha motor scandinavia.



Där har dessa killar ett och annat att lära.

/Nicke Lilltroll

Han är grym och stuntindustyjocke och tommy med men det har inte riktigt med det här att göra, det här är bara skön åkning, kul att se på, vi har sett cirklar nu.

Jämnförelse. de är sjuuuukt svårt att sätta en olliemacktwistgrabb720hattrick med en skadeboard fast det är roligare att se ett 30 meters hopp med en snowboard vilket vilken halvduktig brädåkare som helst kan sätta bara man har lite guts.

Nå affens till stuntåkarna men det är inte riktigt samma sak. stuntåkandet har blivit mer proffisionellt till skillnad för ett par år sen med alla judgmentday filmer och allt. (även om Jag gillar de där gammla rullarna)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Maax skrev:
2556722 Har själv kört bud och kände till flera såna "coola" killar som du syftar på. ( Inget fel på dom så sett, schyssta allihop ). Men...har du någonsin frågat tex hur många gånger dom smällt firmahojen, tex wheelat och missat raden med parkerade cyklar på Kungsgatan ( eller snarare INTE missat cyklarna ) Wheelat och "missat" vägbygget, eller frågat hur många gånger dom vaknat till liggandes på gatan med en lastbil över bäckenet, eller frågat om dom fick kicken för att dom sabbade för många firmahojar?

Ingen som säger nått om deras förmåga att köra, men hur många gånger behöver det sägas......du har INTE full koll i trafiken oavsett hur bra du är ( finns ett par - tre ...hundra tusen till ute på vägarna ) Tror du att du har full koll så kör du på lånad tid.

Man kan aldrig ha 100% koll så är det, det var inte det Jag svarade på när Jag skrev inlägget. läs hela tråden...
Jag och alla andra mc.bud och ex-bud har självklart smällt, i några fall nä man lekt (inte Jag :rolleyes: ) och i många fall pga andra omständigheter. Slå ut olyckorna på milen och jämnför med vilken annar motorcycklisgrupp som helst och de smäller statistiskt minst kan Jag lova.

ang "eller frågat hur många gånger dom vaknat till liggandes på gatan med en lastbil över bäckenet" så Var det inte tal om lek där. Jag träffade personen i fråga 10 min innan han gick bort utan för KF katarinavägen, (den som utan tvekan körde lugnast av alla buden) vi tog skydd under entretaket då det var det jävligaste regnoväder Jag har skådat. Han var tvungen att ge sig ut i det och han upp på centralbron, då kom tankbilen... Vad har det med någonting annat här att göra, att han körde hoj?
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Teo skrev:
2559069 Han är grym och stuntindustyjocke och tommy med men det har inte riktigt med det här att göra, det här är bara skön åkning, kul att se på, vi har sett cirklar nu.

Jämnförelse. de är sjuuuukt svårt att sätta en olliemacktwistgrabb720hattrick med en skadeboard fast det är roligare att se ett 30 meters hopp med en snowboard vilket vilken halvduktig brädåkare som helst kan sätta bara man har lite guts.

Nå affens till stuntåkarna men det är inte riktigt samma sak. stuntåkandet har blivit mer proffisionellt till skillnad för ett par år sen med alla judgmentday filmer och allt. (även om Jag gillar de där gammla rullarna)

Hmm, dom drar chickenrace mot en person bil och en buss och du tycker att det är kul och skön åkning!

Jag tycker bara att man bör välja att utföra sina färdigheter på ett bättre valt ställe.

/Nicke Lilltroll
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
imaster skrev:
2558332 Spelar det roll? Hon har väl fortfarande varit i trafiken? Det hon skriver stämmer ju. Låt mig citera hennes sista mening igen:

Citat:
Så jämfört med vad jag ser för idiotmanövrar hos bilister när vi är ute och åker, så är den filmen totalt harmlös.


Läs en gång till, bara en gång till, vad hon skriver. Hon försvarar inte killarna nånstans.

MEN DET ÄR JU PRECIS DET HON GÖR:huvet Hon anser att andra är farligare och då blir motardpiloternas beteende ok!

Vad är det du missar i denna mening som du citerat: Så jämfört med vad jag ser för idiotmanövrar hos bilister när vi är ute och åker, så är den filmen totalt harmlös.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Mikey skrev:
2559109 MEN DET ÄR JU PRECIS DET HON GÖR:huvet Hon anser att andra är farligare och då blir motardpiloternas beteende ok!

Vad är det du missar i denna mening som du citerat: Så jämfört med vad jag ser för idiotmanövrar hos bilister när vi är ute och åker, så är den filmen totalt harmlös.


Jag tolkar precis som du. Hennes inlägg försvarade piloternas beteende. Skön rulle och det såg rätt kul ut men visst var det onödigt risktagande det var frågan om.
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
imaster: Du tycker alltså inte att hon försvarar killarna i detta inlägg?

Missvims skrev:
2555570 Det snackas mycket här om hur korkade killarna är. Kan inte säga att jag inte skulle göra detsamma.
Vad jag däremot inte skulle göra är: Köra ut på motorväg i 60 km/h som dom flesta "duktiga" bilförare gör. Jag skulle ALDRIG köra om en fullastad långtradare bara för att sen lägga mig framför och bromsa (inget som händer då och då, utan ideligen). Jag skulle heller inte tränga mig in framför en tankbil för att sen slå på en tvärnit. Eller som en taxi gjorde (skolskjuts), skar framför långtradare i en rondell. Hade föraren i långtradaren reagerat en sekund senare hade ungen som var på väg hem från skolan blivit totalmosad. Det finns så mycket som är VÄRRE än vad dom här killarna gör och människor som utsätter andra för större fara än killarna i filmen gör. Och dom människorna är inte ens medvetna om att dom är en total livsfara för andra eftersom dom inte ens tittar på övriga trafiken när dom kör! Så jämfört med vad jag ser för idiotmanövrar hos bilister när vi är ute och åker, så är den filmen totalt harmlös.

Blip skrev:
2559121 Jag tolkar precis som du. Hennes inlägg försvarade piloternas beteende. Skön rulle och det såg rätt kul ut men visst var det onödigt risktagande det var frågan om.

EXAKT!!!

Tycker också de är duktiga, men som så många andra säger: finns bättre ställen att visa upp sig på:tummenupp
 
Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Janne_1956 skrev:
2559424 Erkänn att du bara är avundsjuk för att du inte har någon hjärna att tänka med.

Bästa inlägget nånsin :tummenupp :rolleyes:.




För övrigt tycker jag filmen är väldigt underhållande men lite väl outlaw.
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Tjena Janne jag kör som ett svin i trafiken du är välkommen ocg göra det du oxå kom till tomtebogatan vid steriksplan vi kan iallafall köra 201m där och du har bra bromsar på kärran. vi kan filma rejset från mitt fönster så kan vi lägag ut det här?

Janne_1956 skrev:
2553347 Till er alla som gnäller över oss moralkärringar.
Jag räknar mig som en duktig bilförare, har en Camaro som går tolvor på strippen.
Den gillar jag att köra med, extra kul är att rita streck på kring 100 m, utan att stå på bromsen.
Hittills så har jag gjort det på ställen där jag inte stör andra trafikanter eller människor.
Men eftersom det är häftigt att göra som dårarna på filmen så kanske jag ska anpassa mig till det balla och ta efter med Camaron.
Ni kanske vill berätta var ni bor så kan jag komma hem till er och leka lite med Camaron. Kanske kan man köra med g-techen och testa lite 0-100 tider på er gata, är den tillräckligt lång så kanske man t.o.m. kan testa 402 m. Och stör det att jag gör det på er gata så kanske jag kan göra som på er balla film, spinna lite på trottoaren utanför ert hem i stället. Måste ju vara JÄVLIGT ballt med svarta streck utanför er port/grind. Och som info så går bilen 0-100 på c:a 4,6 sekunder så ni behöver inte oroa er att jag kommer att passera er port/grind under lång tid.
Eller så kanske vi kan göra som så att när ni ska spela in fler balla filmer med de tvä snitsarna så kan ni väl bjuda med mig, jag kan leka bredvid era idoler med Camaron och så kan vi se vem som gör bredast uppställ. Skulle jag råka utsätta era idoler för en knuff med bilen så är väl det bara ballt, eller hur?

Jag undrar förresten vad ni försvarare av de häftiga grabbarna på filmen skulle säga om en bil råkade byta körfält när dom kör så att dom smäller, eller om mötande trafikanter inte hade väjt. Usch vilka jävla idioter det hade varit i bilarna då.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Janne_1956 skrev:
2559424 Erkänn att du bara är avundsjuk för att du inte har någon hjärna att tänka med.


När argumenten tar slut...:D

Du gör hela moralklacken en björntjänst med dina uttalanden. När inlägg som "men du är tjock" och "du har ingen hjärna att tänka med" dyker upp visar man att man har haft fel och i desperation försöker få iväg ett par villt spridda glåpord från sitt sjunkande skepp.

Jag hajjar alla era argumen och Jag har fullkommlig förståelse. Grejjen är att det är inte svart eller vitt här, antingen följer man ALLA lagar och regler (vilket Jag inte tror en enda människa här inne gör till 100%) eller så får man bedömma efter situationen och då kan en kåteemhjulie bland bilar vara säkrare än en taskigt planerad högersväng på bulten med torra pilot-road.
Jag hajjar era argument, hajjar ni våra?

Mcbudet skrev:
2559501 Tjena Janne jag kör som ett svin i trafiken du är välkommen ocg göra det du oxå kom till tomtebogatan vid steriksplan vi kan iallafall köra 201m där och du har bra bromsar på kärran. vi kan filma rejset från mitt fönster så kan vi lägag ut det här?

Bromsa fast skodan så kör vi! nu blir det neondrinkar på tivoli, vi ses.
 
Last edited:

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Krille-666 skrev:
2558895 erkänn att du bara är avundsjuk för att du inte kan wheela som han :hihi

Jo det kan jag ställa upp på!

Jag erkänner att jag är avis, jag skulle gärna vilja kunna hantera en hoj lika bra som den snubben, men jag skulle fortfarande respektera andra trafikanter och framför allt vara mer rädd om min egen hälsa.
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Teo skrev:
2559520 När argumenten tar slut...:D

Du gör hela moralklacken en björntjänst med dina uttalanden. När inlägg som "men du är tjock" och "du har ingen hjärna att tänka med" dyker upp visar man att man har haft fel och i desperation försöker få iväg ett par villt spridda glåpord från sitt sjunkande skepp.

Jag hajjar alla era argumen och Jag har fullkommlig förståelse. Grejjen är att det är inte svart eller vitt här, antingen följer man ALLA lagar och regler (vilket Jag inte tror en enda människa här inne gör till 100%) eller så får man bedömma efter situationen och då kan en kåteemhjulie bland bilar vara säkrare än en taskigt planerad högersväng på bulten med torra pilot-road.
Jag hajjar era argument, hajjar ni våra?



Bromsa fast skodan så kör vi! nu blir det neondrinkar på tivoli, vi ses.
Teo.
Tror nog att du förstår argumenten, inget tvivel om det.
Men frågan är om du förstod VARFÖR jag skrev som jag gjorde? Ledtråd=Citatet jag svarade på. Klarare nu?
Vad gäller laglydighet så har du nog helt rätt, jag tror inte heller att alla är helt laglydiga och definitivt inte jag. Har ju en hoj som går hyfsat och den går helt klart i över 110 ibland ;)
Men fortfarande så anpassar jag mina fullgasrepor till ställen där jag inte riskerar andras liv eller hälsa. Har noterat att du skrivit att man riskerar både eget och andras liv när man ger sig ut i trafiken vilket jag håller med om. Men frågan är ju om man gör det på samma sätt som dina idoler på filmen genom att köra på ett vettigt sätt.
Kan också ge dig rätt i att killarna är duktiga men det fråntar inte det faktum att dom utsätter andra trafikanter OCH fotgängare för fara när dom kör som dom gör på DESSA STÄLLEN.
Och jag kommer aldrig att tycka att jag har fel i detta ämne, men jag tror att chansen är stor att du kommer att tycka att du har fel när du vuxit upp.

Mcbudet.
Nä står nog över, väljer som jag tidigare skrivit i tråden att rejsa på vettiga ställen. Men kan kanske göra ett undantag om du deltar, t.ex. genom att stå i vägen och se om du hinner undan när jag kommer ;)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top