Vet inte vad jag skall säga... (video)

Status
Ej öppen för fler svar.

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
I red-light-district filmen körs en retta (TFS895). Nån som vet om filmen spelades in före eller efter denna hoj stals? :gnissla

Inte fått nån glims av de andra hojarnas plåtar (vissa kör ju utan oxå.

Jag tror säkert den inte va stulen då...men man kan ju spekulera i varför den anmälts stulen senare...
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Fredr28 skrev:
2556082 Ahh, det är ok att förstöra annans egendom, eller endast invalidisera dem? :va

Och du tror inte man kan dö av att få en hoj genom framrutan? Med tanke på att kan kör på ett hjul så är det troligt att hojen kan hamna över motorhuven.
Grinpåse.
Nej det är inte okey och detta har han inte gjort.
Grinpåse.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
"Supermoto är sporten som blandar det bästa från flera olika discipliner och som är synonym med spontan glädje, bakhjuls- och framhjulsåkning och publikfrieri i största allmänhet."
Citat från Svemo. Hade han kört på en öde väg så hade det ju inte varit publikfrieri :rolleyes:

Jag säger som jag har fått lära mig. Det är inte bilisten som får ont utan mc-föraren. Iaf när det handlar om dessa hastigheter.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Gå på Forum, välj sedan tänkt avdelning för ditt inlägg. Överst av alla trådarna finns en knapp "Starta ny tråd"

Mvh
J
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
sporTlovEr skrev:
2556583 En sak att ha en motard, en helt annan att kunna hantera den som i filmen.

Ska man lära sig köra som dom i filmen känns det bättre att börja lära sig på en motard istället för en sporthoj...

But I get your point :mattias
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Teo skrev:
2553644 Vet du vilka killarna är? var i filmen visar de att de inte kan åka snabbt? De där två ger vilken motardkille som helst en match. Båda är ex-bud med bra många 1000 storstadsmil i kroppen och en av de i alla fall med mycket banåkningar med både motard och r-hoj. Dom kan åka både sossestylie OCH kul!

Har själv kört bud och kände till flera såna "coola" killar som du syftar på. ( Inget fel på dom så sett, schyssta allihop ). Men...har du någonsin frågat tex hur många gånger dom smällt firmahojen, tex wheelat och missat raden med parkerade cyklar på Kungsgatan ( eller snarare INTE missat cyklarna ) Wheelat och "missat" vägbygget, eller frågat hur många gånger dom vaknat till liggandes på gatan med en lastbil över bäckenet, eller frågat om dom fick kicken för att dom sabbade för många firmahojar?

Ingen som säger nått om deras förmåga att köra, men hur många gånger behöver det sägas......du har INTE full koll i trafiken oavsett hur bra du är ( finns ett par - tre ...hundra tusen till ute på vägarna ) Tror du att du har full koll så kör du på lånad tid.

Chronic skrev:
2555202 Skriv där ngn bryr sig. Finns ett Camaroforum där du kan tjata
( nämna "camaro" 6-7 ggr i samma mening ) om din gamla bil i all oändlighet och dessutom, eventuellt stöta på ngn som bryr sig.

Eller leta upp skryttråden ist:rolleyes:


Kan inte vara lätt när man TOTALT missar poängen med inlägget. :tummenupp
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Odi skrev:
2556577 I red-light-district filmen körs en retta (TFS895). Nån som vet om filmen spelades in före eller efter denna hoj stals? :gnissla

Inte fått nån glims av de andra hojarnas plåtar (vissa kör ju utan oxå.

Jag tror säkert den inte va stulen då...men man kan ju spekulera i varför den anmälts stulen senare...

Ursäkta men hur jävla korkade saker får det skrivas på ett öppet forum....
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Och mina damer å herrar: Tråder mest korkade inlägg.

Lundgren skrev:
2556656 "Supermoto är sporten som blandar det bästa från flera olika discipliner och som är synonym med spontan glädje, bakhjuls- och framhjulsåkning och publikfrieri i största allmänhet."
Citat från Svemo. Hade han kört på en öde väg så hade det ju inte varit publikfrieri :rolleyes:

Jag säger som jag har fått lära mig. Det är inte bilisten som får ont utan mc-föraren. Iaf när det handlar om dessa hastigheter.

Är du allvarlig???
Isf: Supermoto racing körs inte på allmän väg! Det kanska din mamma kan förklara för dig :pannkyss

imaster skrev:
2555709 Varför hoppa på en som övningskör bara för hon övningskör när allt hon skriver stämmer? Eller i Örebro kanske folk kör defensivt och helt utan risktagning?

Mitt "påhopp" på denna övningskörande dam grundar jag på att hon formodligen inte har så många mil bakom ratten/styret. Vilket gör det väldigt konstigt att hon då kan/vet så mycket och helt åsidosätter deras risktagande.
Edit: hon har tyligen inte ens B-kort...:rolleyes:
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Mikey skrev:
2556816 Är du allvarlig???
Isf: Supermoto racing körs inte på allmän väg! Det kanska din mamma kan förklara för dig :pannkyss



Mitt "påhopp" på denna övningskörande dam grundar jag på att hon formodligen inte har så många mil bakom ratten/styret. Vilket gör det väldigt konstigt att hon då kan/vet så mycket och helt åsidosätter deras risktagande.
Edit: hon har tyligen inte ens B-kort...:rolleyes:
Jag vet inte men på min skärm syns en :rolleyes: ikon, och med det menade jag att jag var Ironisk. Det jag syftade på med det inlägget var att han kör en motard och det förknippas med framhjulsåkning mm men det var fortfarande ironiskt :pannkyss
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Odi skrev:
2557021 Utveckla, please...:va

Tycker du att det är vettigt att sitta och antyda att de begått brott bara för att de har kul när de kör?
Alldeles för många på det här forumet (eller internet för övrigt) läser någons spekulationer och sprider dom vidare som sanningar utan att ifrågasätta om det är rena dumheter eller om det finns någon sanning i det.
Hur kul skulle det vara för dig om någon helt plötsligt kom och anklagade dig för något allvarligt som du inte gjort men som har blivit sanning för det går det rykten om det.... "Jag har minsan hört att du stulit hojar, försök inte förneka det...."
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
bmwjohan skrev:
2556510 jag har slangat bland bilar tusentals gånger och det har alldrig hänt något vilket gör att jag kan dra slutsatsen att det är ofarligt :D
:hihi :tummenupp

Och föresten, filmen är riktigt, riktigt bra!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Mikey skrev:
2556816Mitt "påhopp" på denna övningskörande dam grundar jag på att hon formodligen inte har så många mil bakom ratten/styret. Vilket gör det väldigt konstigt att hon då kan/vet så mycket och helt åsidosätter deras risktagande.
Edit: hon har tyligen inte ens B-kort...:rolleyes:

Spelar det roll? Hon har väl fortfarande varit i trafiken? Det hon skriver stämmer ju. Låt mig citera hennes sista mening igen:

Så jämfört med vad jag ser för idiotmanövrar hos bilister när vi är ute och åker, så är den filmen totalt harmlös.

Läs en gång till, bara en gång till, vad hon skriver. Hon försvarar inte killarna nånstans.
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
M:et skrev:
2557730 Tycker du att det är vettigt att sitta och antyda att de begått brott bara för att de har kul när de kör?
Alldeles för många på det här forumet (eller internet för övrigt) läser någons spekulationer och sprider dom vidare som sanningar utan att ifrågasätta om det är rena dumheter eller om det finns någon sanning i det.
Hur kul skulle det vara för dig om någon helt plötsligt kom och anklagade dig för något allvarligt som du inte gjort men som har blivit sanning för det går det rykten om det.... "Jag har minsan hört att du stulit hojar, försök inte förneka det...."

Dom som läser här får stå för sina egna spekulationer.
Å det e sant, jag spekulerar bara. Det är som du sa ett öppet forum, å jag tror fortfarande inte att hans mc blev stulen...
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Lundgren skrev:
2556656 Jag säger som jag har fått lära mig. Det är inte bilisten som får ont utan mc-föraren. Iaf när det handlar om dessa hastigheter.

Jag håller inte med.

En motorcykel på bakhjulet har viktpunkten minst en meter ovanför marken, om du frontar med en bil så hamnar du inte i bilens krockzon utan snarare åker hojen in genom framrutan.
Om bilen kör 50 och hojen 50-70 på bakan så tror du inget händer med billisten? :va

Visst, mc-föraren får säkerligen mer ont.

Sedan så finns det andra mindre skyddade trafikanter än billister.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top