Vet inte vad jag skall säga... (video)

Status
Ej öppen för fler svar.

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
SUCK!!!

:corn :corn :corn :corn

...Säger bara moraltanter!!! :3freak

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Disasterpiece skrev:
2556016 nu har jag inte sett hela filmen, men tala gärna om för mig vart i filmen han utgör ett direkt dödshot mot någon annan människa?
Han är på väg att fronta med en bil medans han gör en stopie vilket skulle medföra att bilisten skulle kunna få en hoj i knät, ungefär lika kul som att få en älg i knät.
Disasterpiece skrev:
2556016och hade du kunnat så hade du gjort samma sak själv!
Uhm, nej! På annan plats, ja!

Disasterpiece skrev:
2556028 håller med, blir så sjukt less på alla som gnäller så fruktansvärt :tomten

Är så sjukt less på alla som inte kan förstå att man skall respektera andra i trafiken.

Last edited:

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
Fredr28 skrev:
2556058 Han är på väg att fronta med en bil medans han gör en stopie vilket skulle medföra att bilisten skulle kunna få en hoj i knät, ungefär lika kul som att få en älg i knät.

Uhm, nej! På annan plats, ja!

Är så sjukt less på alla som inte kan förstå att man skall respektera andra i trafiken.

dödshot sa jag? inte plåtskadehot!

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Disasterpiece skrev:
2556071 dödshot sa jag? inte plåtskadehot!

Ahh, det är ok att förstöra annans egendom, eller endast invalidisera dem? :va

Och du tror inte man kan dö av att få en hoj genom framrutan? Med tanke på att kan kör på ett hjul så är det troligt att hojen kan hamna över motorhuven.

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
Janne_1956 skrev:
2556080 Trögfattad eller bara korkad??
Och på film 2, inga problem för de gående på GÅNGVÄGEN då?

men ser du jävligt illa eller? han kör ju inte på någon, eller hur? gräv ner dig istället för o gnälla så fruktansvärt.. som sagt tidigare: hade du kunnat så skulle du gjort samma sak själv!

Fredr28 skrev:
2556082 Ahh, det är ok att förstöra annans egendom, eller endast invalidisera dem? :va

Och du tror inte man kan dö av att få en hoj genom framrutan? Med tanke på att kan kör på ett hjul så är det troligt att hojen kan hamna över motorhuven.

förstörde han någon annans egendom i filmen? :va

Last edited:

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Disasterpiece skrev:
2556194 förstörde han någon annans egendom i filmen? :va

Har du läst vad jag skrivit :va

Jag har använt ordet RISKERA, och han RISKERAR tydligt andras hälsa och egendom. Vad han gör med sin egen hälsa och egendom skiter jag i.

Jag tycker man skall respektera andra trafikanter, det tycker tydligen inte du.

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Disasterpiece skrev:
2556194 men ser du jävligt illa eller? han kör ju inte på någon, eller hur? gräv ner dig istället för o gnälla så fruktansvärt.. som sagt tidigare: hade du kunnat så skulle du gjort samma sak själv!

förstörde han någon annans egendom i filmen? :va

Men fuck va jävla dum i huvet du är. Måste nån dö för att du ska fatta att han gjort fel???? Måste nån bli skadad eller något förstört för att du ska kunna fatta vad som kan hända???? Har du ingen i din bekantskapskrets som dött i trafiken än? Det brukar funka finfint som ringklocka. :huvet :huvet :huvet

Det är ju helt sjukt att vi har denna diskussionen. Det handlar _inte_ om att dom ska sluta köra och leka. Det _enda_ diskussionen handlar om är att leka där det inte kan leder till att man skadar eller förstöra (eller DÖDAR) andra.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
den här filmen är så sköööööööööööön!

det som endel inte verkar förstå är att det är mycket skönare känsla att slanga bland andra trafikanter jämfört mot att slanga själv ute på någon öde väg.

jag kan inte se ett enda ställe i denna film då motarderna framförs på ett farligt sätt för andra trafikanter.

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
Fredr28 skrev:
2556228 Har du läst vad jag skrivit :va

Jag har använt ordet RISKERA, och han RISKERAR tydligt andras hälsa och egendom. Vad han gör med sin egen hälsa och egendom skiter jag i.

Jag tycker man skall respektera andra trafikanter, det tycker tydligen inte du.

DU riskerar andras hälsa, egendom osv varje gång du sätter dej på hojen, eller åker du enbart på vägar utan trafik? du gör säkert aldrig någon halvtaskig omkörning där du egentligen borde väntat, smiter före i kö (du kan ju trots allt repa någons dörr med stöveln) eller liknande?

FANTEN skrev:
2556265 Men fuck va jävla dum i huvet du är. Måste nån dö för att du ska fatta att han gjort fel???? Måste nån bli skadad eller något förstört för att du ska kunna fatta vad som kan hända???? Har du ingen i din bekantskapskrets som dött i trafiken än? Det brukar funka finfint som ringklocka. :huvet :huvet :huvet

Det är ju helt sjukt att vi har denna diskussionen. Det handlar _inte_ om att dom ska sluta köra och leka. Det _enda_ diskussionen handlar om är att leka där det inte kan leder till att man skadar eller förstöra (eller DÖDAR) andra.

han kör deffinitivt säkrare på 1 hjul än vissa här gör på 2.. gnäll på dom som utgör en STOR fara för allmänheten istället..
och fortfarande så hände ingenting!

Last edited:

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
bmwjohan skrev:
2556280
jag kan inte se ett enda ställe i denna film då motarderna framförs på ett farligt sätt för andra trafikanter.
Blundade du under filmen eller? :D
Kanske när man slangar i nedförsbacke på fel sida av vägen med mötande bilar :rolleyes:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
FANTEN skrev:
2555619 Jag är osäker på hur jag ska tolka ditt inlägg. Rätta mig om jag har fel. Men försöker du på fullt allvar att försvara killarna som körde med att det finns ANNAT som är värre än dom gjorde? :confused: Att det skulle vara okej bara för att det finns andra som kör ännu sämre? :va

Nope, jag säger bara att dom inte utgör en större risk än dom idioter som bl a leker låtsaspoliser i trafiken eller som varken ser eller hör vad som händer omkring dom. Största faran dom utgör är väl att nån som sitter och dagdrömmer bakom ratten vaknar till liv med ett ryck o kör av vägen.

Vad gäller min övningskörning så kan jag säga att jag verkligen BEHÖVER vit flagg, men jag är medveten om det och håller mig därför just nu bara där det inte finns trafik. Jag har under alla år skonat alla trafikanter i min omgivning genom att inte ta körkort, men nu har jag ändrat mig och tänker vara egoist nog att skaffa körkort, (bil) och mc. Och ja, jag tänker lära mig wheela i framtiden, men jag kommer aldrig bli så bra att jag kan göra det i trafik.

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Disasterpiece skrev:
2556339 DU riskerar andras hälsa, egendom osv varje gång du sätter dej på hojen, eller åker du enbart på vägar utan trafik?

Jo, det var ju precis det som jag redan sagt (men du verkar inte läsa vad jag skriver)

Fredr28 skrev:
2555977
D2. Visst jag riskerar mitt och andras liv så fort jag sätter mig i bilen eller på hojen men måste man utmana ödet, framför allt andras öde?

Visst det är farligt, men måste man göra det farligare, eller "onödigt farligt för ANDRA". Hade han kört så på en mindre trafikerad landsväg hade han fått full respekt :yoparty

I filmen deltar säkerligen 100-300 andra trafikanter, jag tycker han är den som skapar farligaste situationerna i denna film.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
F3nix skrev:

jupp, nu börjar det bli på gränsen. Som Jag sa tidigare då var orminge mer soft hjuliesurfa...

bmwjohan skrev:
2556280 den här filmen är så sköööööööööööön!

det som endel inte verkar förstå är att det är mycket skönare känsla att slanga bland andra trafikanter jämfört mot att slanga själv ute på någon öde väg.

Dig kan man lita på :D

Last edited:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Lunnajs skrev:
2552807 Det är säkert inte de duktiga som råkar illa ut när de gör en sånhär film utan de som inte är så duktiga som försöka efterlikna det dom ser..

:D Detta är fan det enda vettiga som någon skrivit i hela tråden.. :tummenupp

*Svensken* skrev:
2553911 Bra film, coola grabbar. Nästa sommar ska jag göra likadant, utanför ett dagis..

Fan va tufft då får du säkert bra publik oxå, Säg till mig när så hänger jag på. :yoparty

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Flubber skrev:
2556377 Blundade du under filmen eller? :D
Kanske när man slangar i nedförsbacke på fel sida av vägen med mötande bilar :rolleyes:

nej jag kollade mycket nogrant hela tiden. det handlar om att man måste ha en positiv inställning till riskkalkyleringen och sedan hanldlar det ju om odds. jag har slangat bland bilar tusentals gånger och det har alldrig hänt något vilket gör att jag kan dra slutsatsen att det är ofarligt :D

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Det är juh sådär man kör med en motard eftersom man inte kan ligga och pressa i 290 får man hitta på andra grejjer :crash

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM