Vet inte vad jag skall säga... (video)

Status
Ej öppen för fler svar.

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Teo skrev:
2553595 Det är den som leker som bär ansvaret och självklart räknar man med att saker kan gå snett, det gör det i bland:näsblod du får gärna köra lite här utanför med din bil, grejen är att Jag kan köra 12:eek:r med din bil men du kan inte sporthjula med min hoj:arsele

Om du vaknade upp tidigt en morgon och hela jorden var tom, skulle du då skynda dig att göra 12:eek:r med raggarbilen? knappast, inte lika kul när ingen kan se va?:tummenupp
Säker på att du kan hantera min bil? Och säker på att jag inte kan wheela med din hoj?
Och tror du att nöjet med att köra tolvor är att folk kan se det? Behöver ingen publik för att vara nöjd.
Och vad beträffar dina idoler, oavsett hur många mil dom har bakom sig så saknas uppenbarligen en väsentlig sak, hjärnan.

Slutligen, var bor du så att jag kan komma med Camaron? ;)

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Hmmm vad ska man tycka om detta då?? ja inte är det så smart iaf!!
Vi är inte så jätte poppis i mångas ögon och det kan man ju förstå nu...
Hoppas inte dom ställer till det för någon oskydig bara.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Janne_1956 skrev:
2553749 Säker på att du kan hantera min bil? Och säker på att jag inte kan wheela med din hoj?
Och tror du att nöjet med att köra tolvor är att folk kan se det? Behöver ingen publik för att vara nöjd.
Och vad beträffar dina idoler, oavsett hur många mil dom har bakom sig så saknas uppenbarligen en väsentlig sak, hjärnan.

Slutligen, var bor du så att jag kan komma med Camaron? ;)

Ge mig ett par repor bara, sen kanske du kan hantera min hoj, det vet Jag faktiskt ingenting om. Tar till baka det. Jag gillar själv vrid och tycket i ryggen men det är bra mycket roligare med feedback.

Stämpla på ringvägen vid Skanstull mot Renstiernas g. så hör Jag när du spinner i 2:an:tummenupp

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Dåligt slut.. hoppades på hand skulle klota så man fick skratta lite!
Inte att man vill att ngn skall bli skadad, men ibland så kan jag inte tycka synd om vissa om ngt kulle hända när man ofullständigt skiter i att ta hänsyn till andra i trafiken!
Att MC har dåligt rykte har vi sådana här idioter att tacka för!

Men en klar!!!
Tönt faktor 10 ger jag denna film

HiC

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Yamaha FJR 1300
Visst är han duktig, han kan verkligen hantera hojen. Men för i helv...e, hur ska vi som älskar att köra hoj kunna försvara detta när det sker i trafiken. Inte undra på att det finns massor av folk som inte gillar oss, det där som han håller på med imponerar på alla smågrabbar och moppefreaksen men defenitivt inte på mig. Omoget! :mad:

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Jaa vad ska man säga...sickna dårar. Men som dom flesta vet är ju SH dubbelmoralens högborg. Så länge man är cool och leker med andra trafikanter är man jävligt på men...när någon annan trafikant leker/utsätter någon av dom coola för något då blir det ett jävla liv. Eller ännu värre när dom torskar för polisen då blir gnället ännu större: va fan det var ju bara en miniskylt, bara 150 på 50 väg osv. osv.

Ja vad vill jag med detta då? Ja det kan man undra...tycker bara ibland att det blir för mycket. Ja jag är gammal kanske, kört hoj i 17 år började med en gammal HD och nu kör sporttouring eller vad man kan kalla den. Det är bara att hoppas att dom coola växer upp och fattar vad dom håller på med innan dom kör ihjäl någon.

Och nu kan ni spinna vidare på att göra narr av oss gamlingar! :tomten

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Imponerande vrid på relativt lågt varv :)

Janne_1956 skrev:
2552779
Tycker fortfarande att det är patetiska omogna snorvalpar som gör på detta sätt.
Och återigen, ni som försvarar dessa, vad skulle NI säga om bilister gjorde så bland hojåkare?
Ballt? Häftigt? Tufft? Korkat eftersom det utgör en fara för hojåkarna?
I filmen är det den som har mest att förlora vid en krock som leker. Bommar han så blir HAN skadad, knappast bilisten. Därför haltar din jämförelse.
Med lite tur så blir jag aldrig så gammal som du ...

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
hehehe ser ju ut som en helt vanlig mctur ju :tummenupp
Förutom däckbrännande då, det har jag inte råd med :(

Nej 4 motarder av 5 får denna :yoparty

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
FANTEN skrev:
2553061 En fråga som jag missade innan. Hur många som sett filmen tänkte på att flera av bilarna saktar ner och väjjer undan och anpassar sig efter dessa "duktiga" motardåkare som har "full kontroll"? Det är lätt att ropa wooow va duktiga dom är om folk när det är tack vare andra trafikanter som dom inte smällt.

:hördu förstör nu inte illusionen för dom blinda. Kritiskt granskande är inte alltid så lätt :D

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Janne_1956 skrev:
2553347 Till er alla som gnäller över oss moralkärringar.
Jag räknar mig som en duktig bilförare, har en Camaro som går tolvor på strippen.
Den gillar jag att köra med, extra kul är att rita streck på kring 100 m, utan att stå på bromsen.
Hittills så har jag gjort det på ställen där jag inte stör andra trafikanter eller människor.
Men eftersom det är häftigt att göra som dårarna på filmen så kanske jag ska anpassa mig till det balla och ta efter med Camaron.
Ni kanske vill berätta var ni bor så kan jag komma hem till er och leka lite med Camaron. Kanske kan man köra med g-techen och testa lite 0-100 tider på er gata, är den tillräckligt lång så kanske man t.o.m. kan testa 402 m. Och stör det att jag gör det på er gata så kanske jag kan göra som på er balla film, spinna lite på trottoaren utanför ert hem i stället. Måste ju vara JÄVLIGT ballt med svarta streck utanför er port/grind. Och som info så går bilen 0-100 på c:a 4,6 sekunder så ni behöver inte oroa er att jag kommer att passera er port/grind under lång tid.
Eller så kanske vi kan göra som så att när ni ska spela in fler balla filmer med de tvä snitsarna så kan ni väl bjuda med mig, jag kan leka bredvid era idoler med Camaron och så kan vi se vem som gör bredast uppställ. Skulle jag råka utsätta era idoler för en knuff med bilen så är väl det bara ballt, eller hur?

Jag undrar förresten vad ni försvarare av de häftiga grabbarna på filmen skulle säga om en bil råkade byta körfält när dom kör så att dom smäller, eller om mötande trafikanter inte hade väjt. Usch vilka jävla idioter det hade varit i bilarna då.

Skriv där ngn bryr sig. Finns ett Camaroforum där du kan tjata
( nämna "camaro" 6-7 ggr i samma mening ) om din gamla bil i all oändlighet och dessutom, eventuellt stöta på ngn som bryr sig.

Eller leta upp skryttråden ist:rolleyes:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hur svårt är det att fatta....att ni utsätter andra för direkt fara när ni kör så?:va

Det där är mina hemtrakter...& jag vet mycket väl vilka faror som finns på dom vägarna...bland annat körs det på bakhjulet på en 30 sträcka i Hammarby Sjöstad, en sträcka där det finns skolor + dagis, & många övergångsställen...inbilla för helvete inte mig att man har total uppsikt & bromsberedskap i det läget när man ligger i 70-80 eller mer på bakhjulet dessutom, hitta nån stor jävla parkering där ni kan lattja istället...

Last edited:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Det snackas mycket här om hur korkade killarna är. Kan inte säga att jag inte skulle göra detsamma.
Vad jag däremot inte skulle göra är: Köra ut på motorväg i 60 km/h som dom flesta "duktiga" bilförare gör. Jag skulle ALDRIG köra om en fullastad långtradare bara för att sen lägga mig framför och bromsa (inget som händer då och då, utan ideligen). Jag skulle heller inte tränga mig in framför en tankbil för att sen slå på en tvärnit. Eller som en taxi gjorde (skolskjuts), skar framför långtradare i en rondell. Hade föraren i långtradaren reagerat en sekund senare hade ungen som var på väg hem från skolan blivit totalmosad. Det finns så mycket som är VÄRRE än vad dom här killarna gör och människor som utsätter andra för större fara än killarna i filmen gör. Och dom människorna är inte ens medvetna om att dom är en total livsfara för andra eftersom dom inte ens tittar på övriga trafiken när dom kör! Så jämfört med vad jag ser för idiotmanövrar hos bilister när vi är ute och åker, så är den filmen totalt harmlös.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept