Vet inte vad jag skall säga... (video)

Status
Ej öppen för fler svar.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Pinsamt...

Missvims skrev:
2555570 Det snackas mycket här om hur korkade killarna är. Kan inte säga att jag inte skulle göra detsamma.
Vad jag däremot inte skulle göra är: Köra ut på motorväg i 60 km/h som dom flesta "duktiga" bilförare gör. Jag skulle ALDRIG köra om en fullastad långtradare bara för att sen lägga mig framför och bromsa (inget som händer då och då, utan ideligen). Jag skulle heller inte tränga mig in framför en tankbil för att sen slå på en tvärnit. Eller som en taxi gjorde (skolskjuts), skar framför långtradare i en rondell. Hade föraren i långtradaren reagerat en sekund senare hade ungen som var på väg hem från skolan blivit totalmosad. Det finns så mycket som är VÄRRE än vad dom här killarna gör och människor som utsätter andra för större fara än killarna i filmen gör. Och dom människorna är inte ens medvetna om att dom är en total livsfara för andra eftersom dom inte ens tittar på övriga trafiken när dom kör! Så jämfört med vad jag ser för idiotmanövrar hos bilister när vi är ute och åker, så är den filmen totalt harmlös.
Kloka ord från någon som övningskör...och tydligen även behöver "varningsflagg" när denne kör...:rolleyes:

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Missvims skrev:
2555570 Det snackas mycket här om hur korkade killarna är. Kan inte säga att jag inte skulle göra detsamma.
Vad jag däremot inte skulle göra är: Köra ut på motorväg i 60 km/h som dom flesta "duktiga" bilförare gör. Jag skulle ALDRIG köra om en fullastad långtradare bara för att sen lägga mig framför och bromsa (inget som händer då och då, utan ideligen). Jag skulle heller inte tränga mig in framför en tankbil för att sen slå på en tvärnit. Eller som en taxi gjorde (skolskjuts), skar framför långtradare i en rondell. Hade föraren i långtradaren reagerat en sekund senare hade ungen som var på väg hem från skolan blivit totalmosad. Det finns så mycket som är VÄRRE än vad dom här killarna gör och människor som utsätter andra för större fara än killarna i filmen gör. Och dom människorna är inte ens medvetna om att dom är en total livsfara för andra eftersom dom inte ens tittar på övriga trafiken när dom kör! Så jämfört med vad jag ser för idiotmanövrar hos bilister när vi är ute och åker, så är den filmen totalt harmlös.

Jag är osäker på hur jag ska tolka ditt inlägg. Rätta mig om jag har fel. Men försöker du på fullt allvar att försvara killarna som körde med att det finns ANNAT som är värre än dom gjorde? :confused: Att det skulle vara okej bara för att det finns andra som kör ännu sämre? :va

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Missvims skrev:

Samma sak händer ideligen här nere, det är ett under att det inte händer fler olyckor än det gör...

Mikey skrev:
2555591 Kloka ord från någon som övningskör...och tydligen även behöver "varningsflagg" när denne kör...:rolleyes:

Tur att du vet vad du pratar om... :rolleyes:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
FAN vad många moraltanter det finns här då!!!!!!!
Det är väl självklart att man inte ska köra som ett svin vid skolor och dyl.
Men det är ju sånt här som ger en sån j..vla kick och det är roligt att se på. Fin rulle:tummenupp .

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Missvims skrev:

Håller med :tummenupp

btw: + alla jävlar som ligger i 70-80 på enkelfilig motortrafikled (110km/h) för att sen när det blir dubbelfiligt köra som fan (140-160) :mad:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
imaster skrev:
2555709 Varför hoppa på en som övningskör bara för hon övningskör när allt hon skriver stämmer? Eller i Örebro kanske folk kör defensivt och helt utan risktagning?

Word! kör på tjejen! du har rätt.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
imaster skrev:
2555709 Varför hoppa på en som övningskör bara för hon övningskör när allt hon skriver stämmer? Eller i Örebro kanske folk kör defensivt och helt utan risktagning?
Skall man klaga på hur människor i allmänhet kör kan hon starta en tråd om DET!!!
Man kan ju för i helvete inte använda andra (mindre bra bilförare) som argument för att hävda att motardpiloterna inte gör något som kan vara farligt.
Och hon ÖVNINGSKÖR ju nu, så jag tror inte hon vet mycket om hur en ev. olyckssituation påverkas när man t.ex. kör på slangen. :hördu Det vet jag

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Nä hörni, nu har jag ändrat uppfattning i ämnet. Jag tror att det är bra att alla trafikanter i fortsättningen:

* Gör allt för att utsätta sig själv och andra trafikanter för risker, det är bara coolt och ballt = 10 poäng+ på ballhetsskalan.
* Att alla bilister i fortsättningen girar in på mötande körbana, framför allt när dom möter hojar, det är ju häftigt att se om hojföraren klarar att bromsa och gira utan att vurpa = 10 poäng på ballhetsskalan.
* Så ofta det går kör på gångbana/cykelbana, är ju skitballt att se om man är nära eller rent av lyckas att köra på någon = 8 poäng
* Vid rödlysen bör bilister alltid vid närvaro av hojar så snabbt som möjligt tvärnita precis bredvid hojarna, helst ska avståndet inte överstiga 10 cm = 7 poäng
* Vid grönt vid rödlysen och med 125:eek:r bredvid sig bör bilar alltid trampa fullt för att om möjligt störa hojen, helst ska man även ligga riktigt nära = 5 poäng
* Bilister bör vid avfartsvägar om möjligt sträva efter att köra upp bredvid hojar för att om möjligt få dom att bromsa omkull sig, avstånd max 20 cm = 9 poäng. Precis som hojarna gör på filmen.

Kan avsluta med att berätta att för 5 veckor sedan så lyckades en ung 19-årig bilist skrapa ihop 20 poäng enligt ovanstående. Han kastade ut sin bil (stylad Volvo 745) i en omkörning (20 p för punkt 1 och 2 ovan), höll nästan på att köra ner i VÄNSTER dike först men lyckas hålla kvar bilen på vägen. Han fortsätter dock sin omkörning.
Dessvärre så missade han att se en hoj som kom i motsatt riktning och fortsatte att trampa fullt ända till han upptäckte hojen.
Hojföraren inser att han har att välja på att fronta eller att köra i diket, han väljer det sistnämnda och räddar därigenom sitt liv. Dessvärre så var det jag som satt på hojen.
Kostade mig inte mer än sex revbensbrott, skulderblad i två delar, punkterad lunga samt trasigt nyckelbensfäste.. Efter detta tillstötte komplikationer i form av svår lunginflamation och mycket vätska i lungan, ni som upplevt detta vet hur jävla outhärdligt ont det gör. Dessutom en vänsterarm som jag med möda kan lyfta över huvudet nu.

Men skit samma, killen i Volvon var ju jävligt cool och ball, han både utsatte andra för fara samt var så häftig att han hindrade mötande trafik. Och dessutom så nyttjande han ju bara sin självklara rätt att ha roligt och leka i trafiken, inget fel med det, eller hur?
Att han sen kommer att bli av med lappen är ju en annan sak, men roligt var det säkert.

Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
:tummenner Verkligen pinsamt illa kört utan motivering. Att någon skulle vara duktig på att hantera hojen tänker man inte ens på när man ser allt onödigt risktaganden. Bedrövligt och dumt.

Om man nu spelar in en film så får man vänta ut trafiken vid rödljus mm och sedan klippa ihop filmen snyggt. Har inget emot de som slangar på allmän väg men flera av platserna i denna film lämpade sig inte alls för det.

Hoppas bägge förarna ännu inte kört på någon och att de själva fortfarande lever och är friska. Även om man tvivlar.

/Olzki

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Olzki skrev:
2555818

Hoppas bägge förarna ännu inte kört på någon och att de själva fortfarande lever och är friska. Även om man tvivlar.

/Olzki

Dom lever men är inte så friska...

Nu ska Jag ut och spela in en ny hardcorerulle.

"hur man gör säkert filbyte renegades" Det utlovas stabila dödavinkel blickar, tighta blingkningar och plaseringar never shown on dvd before.

detta är uppföljaren på den så omskrivna rullen "hålla avståndet och brudar", ni kommer i håg scenerna som "3 sekundersregeln goes nitro" och "insane påfartsanpassning"

:yoparty

runeo

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
K1600GTL
Kul att se försäkringspremierna stiga!
Kul att bli betraktad som "en av dom".
Risken är ju att många i de andra fordonen blir så djävla "pissed off" att dom tar ut det på alla andra som kör motorcykel.

Visa ingen respekt, få ingen respekt
/Rune

mavio

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Dragster 180, DR750, GSX1100EF, GSX750ES
Men hallå hur kan ni missa att tänka på djuren då? Dom är ju svinsöta och sen är det en massa professorfarbröder som gör tester på dom i laboratorier.

Boo-hoo!

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Har inte orkat läsa hela tråden då ämnet inte är speciellt originellt här på SH men kan summera mina tankar så har:

A. Grymmt skicklig kille, jag kommer aldrig vara i närheten av att kunna köra som han.

B. Trotts han är en grymm förare var han riktigt nära ett fronta med en bil när han gör en stopie innan rondellen (där farbor blå dyker upp).

C. Han får gärna leka för mig och riskera att fronta med en stolpe eller dylikt men bör välja andra ställen att göra det på där han endast riskerar sin egen hälsa.

D. Fattar inte hur man kan sitta och försvara att man riskerar andras liv men kommentar som "billister är ju också farliga" eller "det är ju roligt".

D1. Om jag skulle tycka det var roligt att hälla ut rullgrus på slingerbulten för att se hur många hojåkare jag kan få att åka av på en dag, skulle det vara ok bara för att jag tycker det är kul? (En aningen överdriven liknelse men principen är den samma: att riskera andras liv för mitt nöje).

D2. Visst jag riskerar mitt och andras liv så fort jag sätter mig i bilen eller på hojen men måste man utmana ödet, framför allt andras öde?

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Efter allt gnäll så finns det väl inte så mycket mer att säga, killen har ju skicklighet men han bör ta med sig den och hojen till en gocart-bana istället.
Jag börjar också fundera över varför jag inte klarade uppkörningen när det finns betydligt mer idiotiska personer i trafiken, jag körde i alla fall på båda hjulen (utom på bromstestet :hihi).
Nu när vi ändå är inne på filmer så undrar jag vad låten heter.
Gnäll inte på att filmen är gammal, det vet jag redan :D , vill bara veta låtnamnet (vet att den var med på ett gammalt snöskoterspel till Playstation).

Edit: Glömde säga att jag tyckte rullen var riktigt skön, så tro inte att jag är en sån dära gnällspik.

Last edited:

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
Fredr28 skrev:
2555989 Det är inget svårt att riskera mitt och andras liv. Bara för att han gör det snyggt så är det OK?

nu har jag inte sett hela filmen, men tala gärna om för mig vart i filmen han utgör ett direkt dödshot mot någon annan människa? och hade du kunnat så hade du gjort samma sak själv!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept