Vet inte vad jag skall säga... (video)

Status
Ej öppen för fler svar.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Ducati for life skrev:
2552648 tur att filmmakaren och snubben på motard fortfarande lever - för det lär dom inte göra länge till o dom fortsätter så där.

Men lägg ner.
Medelåldern på de som omkommer i trafiken är på 41 år :fakta

Ser ni inte att killarna har koll?

Det är ju sådär som i Ormingefilmen det ser ut att åka motard.

Hade ni oxå kunnat så hade ni kört lika dant - garanterat.

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Jag undrar va ni som försvarar deras körande skulle säga om det var bilar som höll på och lekte bland hojåkare. Hade ni varit lika pigga på att försvara:
Sladdande mot mötande hojåkare, tränga sig mellan hojar SOM KÖR, köra i mötande körfält, köra bil på gång/cykelbana där era familjemedlemmar går, o.s.v. o.s.v.

Tycker fortfarande att det är patetiska omogna snorvalpar som gör på detta sätt.
Och återigen, ni som försvarar dessa, vad skulle NI säga om bilister gjorde så bland hojåkare?
Ballt? Häftigt? Tufft? Korkat eftersom det utgör en fara för hojåkarna?

Borg^

korv
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
Cagiva Mito 125
Men schh, låt dem leka! Som sagt, det är inte wheelande motardbusare som orsakar de flesta olyckorna, snarare gubbar som inte klarar av att bromsa i tid.

Janne_1956 skrev:
2552779
Och återigen, ni som försvarar dessa, vad skulle NI säga om bilister gjorde så bland hojåkare?

Tänk vad underbar världen skulle vara om allt var precis rättvist, men nu är det inte riktigt så eller hur?

(Skrivet med glimten i ögat)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag undrar vad som dödar flest i traffiken...

1. uiiilande snorvalp

2. att vägverket inte lägger någon som helst tyngd på att lära ut kunskapen om motstyrning i körskolorna

Jag ger mig fan på att några av er moralkakeprofeter här fortfarande förnekar motstyrning.

/Teo, motstyrande snorvalp.

Lunnajs

Mr
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
Honda
Det är säkert inte de duktiga som råkar illa ut när de gör en sånhär film utan de som inte är så duktiga som försöka efterlikna det dom ser..

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
smallsocks skrev:
2552658 det är väl snarare Nacka, än orminge... tycker jag iallafall

Och vart ligger Orminge om inte i Nacka??? I så fall är det Hammarby/Sickla.. Nacka var de inte mkt i oavsett!

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Janne_1956 skrev:
2552779 Jag undrar va ni som försvarar deras körande skulle säga om det var bilar som höll på och lekte bland hojåkare. Hade ni varit lika pigga på att försvara:
Sladdande mot mötande hojåkare, tränga sig mellan hojar SOM KÖR, köra i mötande körfält, köra bil på gång/cykelbana där era familjemedlemmar går, o.s.v. o.s.v.

Tycker fortfarande att det är patetiska omogna snorvalpar som gör på detta sätt.

:corn :corn

Janne Janne gammle man du är så klok o vis....

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
En fråga som jag missade innan. Hur många som sett filmen tänkte på att flera av bilarna saktar ner och väjjer undan och anpassar sig efter dessa "duktiga" motardåkare som har "full kontroll"? Det är lätt att ropa wooow va duktiga dom är om folk när det är tack vare andra trafikanter som dom inte smällt.
Självklart ska man ha kul, kunna racea och kunna leka med sina tvåhjulingar. Och precis som nån skrev innan så hade det inte varit lika coolt om dom kört på tomma vägar utan trafik. Men det är deras/ens eget problem. Gör inte era problem till andras.
Undrar om den filmen hade hamnat ute på nätet om motarden fastnat lite under bussen i rondellen eller dyl.

Citattecknena = ironi.

Edit: smällt med 2 l.

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Det är ju äckligt hur mycket moralkärringar det finns på denna sida!! Låt folk köra som dom vill å filma det med om lusten faller in.. Tror någon av er moralkärringar att ni ändrar något med erat tjat?

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
karl_magnum skrev:
2553084 Det är ju äckligt hur mycket moralkärringar det finns på denna sida!! Låt folk köra som dom vill å filma det med om lusten faller in.. Tror någon av er moralkärringar att ni ändrar något med erat tjat?

Jag tror det helt klart. "Den som tiger samtycker" är en gammal sliten klyscha. Ju fler som gnäller som jag desto större chans är det att folk fattar och tar det till sig. Sen finns det alltid vissa som inte gör det. Men om dom enda som skriver är dom som tycker dom är helcoola killar så är det den attityden som sprider sig.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
karl_magnum skrev:
2553084 Det är ju äckligt hur mycket moralkärringar det finns på denna sida!! Låt folk köra som dom vill å filma det med om lusten faller in.. Tror någon av er moralkärringar att ni ändrar något med erat tjat?

japp

:D

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Mackz skrev:
2553130 gångstavar, bakform, söndagsstek, silvriga peruker, fågelholk...
körskola, portfölj, disktrasor. potatispress, gummistövlar, tights , moonboots.......

Herrejösses använda våra svenskavägar som räserbanor!!! skandal!!!!

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
skit grym rulle

han är ju helt galen!! men kan fan sitt shit:tummenupp

hur kul hade det varigt att se detta på ett flygfält?

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Det kan du hajja.. jävul vad det ska fladdra.. åsså åsså tvingar vi sampa att köpa båge och uuielar till norrlandet.. 100 mil.. det blir en fasligt massa uuiileande :yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM