Inte mycket har hunnit hända med arbetet att få hojen inreggad men däremot har jag funderat en del på vad jag vill göra med den. Dels så har jag kikat på de delar som Rick Oliver tillhandahåller, fjädringskit, förgasardelar och andra cdiboxar får det att vattnas i munnen.
Jag har också drömt lite hypotetiskt om det optiska. Som jag nämnde i en tidigare post så vill jag ha HRC-färger (rött, vitt och blått),dels för att det är väldigt vackert men också för att likna RC30 så mycket så möjligt. Det löses lättast med att köpa ett kina-kåpset i dessa färger. Jag har jämfört NC30 och RC30 i HRC-skrud och kommit fram till att det skiljer sig lite i lackeringen mellan de båda, därför har tanken väckts att köpa olackade kåpor och gå till en firma som skapar en RC30-lack. Hittade lite bilder på nätet på NC30
r som fått RC30-lack.
1. RC30 2. NC30 med RC30 lack 3. Samma som innan 4. NC30 och RC30 i sina respektive originallacker 5. NC30 med nästan RC30 lack. 6. NC30 med orginallack
Vad är snyggast? Är det värt att lägga pengar på en lackering framför kinakåpor?
Egentligen är det ett ickeproblem eftersom att det lär dröja länge innan det ekonomiska utrymmet för detta finns.