Hur varma blir era VFR/RVF? Min håller sig runt 90-sträcket i motorvägsfart men sticker rast upp och stannar en bit innan rödmarkering. Kommer man väl upp i fart igen så tar det tid innan tempen går ner. Utöver det så strålar det ut massor av värme ur sadeln och under benen, men det kan ha med kinakåporna att göra.
Jag har förstått efter lite sökningar att modellen har en tendens att bli varm, men det vore skönt om den oftast kunde hålla sig runt 90 grader.
Jag har idag tagit bort kåpan som sitter bakom framhjulet och skyddar nedre kylaren. Då denna plastbit endast har små hål (orginalkåporna är bättre) i sig blir flödet obefintligt och visst blev det en positiv skillnad. Jag tog även bort de små plastflärparna som sitter mellan ramen och sidokåporna. Dessa stänger in värmer och hindrar att luften runt motorn ventileras bort. Tyckte mig ana en liten förbättring speciellt i låg fart.
Då hojen svarar dåligt på så tror jag att den måste fetas upp över hela registret, vilket blir ett vinterprojekt. Med lite tur så ger det också en svalare motor och svalare avgaser/avgasrör.
Tror dock att tempen måste ner mer. Hittills har jag funderat på detta: rengöra/"blåsa ur kylare", ev byta den nedre som verkar lite frasig, större/längre kylslangar som rymmer mer vätska och kanske dras så att de hamnar i fartvinden, kanske montera ett kärl för att öka mängden vätska i systemet, montera oljekylare, montera ytterligare en vanlig kylare någonstans.
Är det helknasiga ideér eller finns det något annat att göra som jag inte tänkt på?