Vi hade lite otur me vädret gbg !!

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Tony Tiger skrev:
Onödigt :mad: !!

Bra jobbat Robban och ni som hjälpte killen.

Krya på dig!

Det är väl klart att man får stanna och hjälpa till, nästa gång kan det vara man själv som har vurpat.

Ett stort tack till Bryggeriet, en kille ur personalen kom över gatan och sa att vi kunde rulla in hojen på bryggeriets bakgård om vi inte kunde forsla bort den med en gång. :tummenupp :Bugar

Ett tack till flickorna på Condeco som kom ut med varmt kaffe till oss som stod kvar och väntade... de tyckte att vi såg lite frusna ut... :hihi

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Thundercat skrev:
Det är väl klart att man får stanna och hjälpa till, nästa gång kan det vara man själv som har vurpat.

Ett stort tack till Bryggeriet, en kille ur personalen kom över gatan och sa att vi kunde rulla in hojen på bryggeriets bakgård om vi inte kunde forsla bort den med en gång. :tummenupp :Bugar

Ett tack till flickorna på Condeco som kom ut med varmt kaffe till oss som stod kvar och väntade... de tyckte att vi såg lite frusna ut... :hihi

tänk om alla kunde vara så hjälpsamma så man slapp dessa som applåderar och vältrar sig i andras olycka...

hoppas johan/stefan/patrik eller vad det var är uppe å springer snart!

//@

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
d1ce skrev:
tänk om alla kunde vara så hjälpsamma så man slapp dessa som applåderar och vältrar sig i andras olycka...

hoppas johan/stefan/patrik eller vad det var är uppe å springer snart!

//@

Jag hade velat ge gubbjäveln som stod å applåderade en rejäl käftsmäll! :mad:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Thundercat skrev:
Jag hade velat ge gubbjäveln som stod å applåderade en rejäl käftsmäll! :mad:

Om jag nu varit med hade jag mer än gärna hjälpt till att kurera både gubben och den skadade...

Skorpan

Guest
om det e nån som vet var han ligger kan ni väl PMa det så man kan åka o hälsa på han

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Tråkigt det som hände. :( Låg framför, men jag hörde att han gick i backen. Försökte få de andra att vända om, men det är inte lätt att kommunicera med 25 hojar med rullen i botten. Vi kom ju tillbaka till slut, men då hade killen redan åkt iväg med pling-plongtaxin. Hoppas att han inte trodde att vi "inte brydde oss" och bara stack.

Jeuler

JJJ
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
CBR900RR
Ravetrancer skrev:
Killen hette så vitt jag vet Johan.....enligt mc:s ägare iaf som kom och hämtade hojen.

//R

En lånad hoj stackars kille svårt att kolla kompisen i ögonen sedan :( :gråta
Ingen rolig start på nya mc sommaren
Hoppas han kommer upp benen snart

MikkE

Guest
Thundercat skrev:

det är sånt som uppskattas.. och håller med, nästa gång är det kanske en själv

och credit till er som hjälpte till

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Tycker först och främst att det är starkt bara att ge sig ut och köra i kylan.,...
Sen är det kul att höra att folk hjälps åt som dom gör, inte då bara sporthojsfolk utan även folk som hjälper till med t.ex. att ställa undan hojen och komma ut med kaffe...
Synd att åkturen skulle sluta illa för "Killen" (eftersom ingen riktigt vet vad han heter så blir det kille). Hoppas bara han krya på sig nu. Hoppas ni andra hade en trevlig åktur trots missödet..

Skorpan

Guest
har fått reda på var han ligger nu
han har var inne på op. igår o skulle in en gång till ikväll,hoppas det inte är alltför söndertrasat :(
jag o thundercat åker upp o hälsar på han i eftermiddag

sterner

www.HEET.JAG
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
cbr 954-02
kawa z 1000

han heter johan och opererades igår han mår bra effter omständigheterna men räknar med att va uppe och gå om en mån

sterner

www.HEET.JAG
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
cbr 954-02
kawa z 1000

han heter johan och opererades igår han mår bra efter omständigheterna men räknar med att va uppe och gå om en mån

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
gött o se att det finns folk som bryr sig om andra :)

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Johan heter han, jag å skorpan var uppe å hälsade på honom idag. Han skulle opereras igen ikväll. Han var på gott humör och förutom benbrottet så var det ingen fara med honom. Om ett par månader så är han på benen igen.

Edit: Fel dag... :kocko

Last edited:

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Synd om johan,patrik, magnus, peter, niklas. ... Är det en SH´are ?

Men att ha fått i fel växel ? Jag tror, utan veta, att han inte var beredd på den brutala effekten i en z1000. Den är ju gjord för att köras på bakhjulet. Och detta var antagligen första turen.

Men med det här i bakhuvudet kommer jag ta det extra lugnt med fazern på premiärturen.

Applåderande gubbar brukar dö en hastig och oförklarlig död efter mc-olyckor :mad:

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
En ganska ny här på sporthoj... och i mc världen över huvud taget.
Men det här känns ju bara som en stor familj! hade väntat mig vädigt mycket mer tjafs om vilka hojjar som e coola och vad som e töntigt och skit mm. Men alla här tycks ju bara ta hand om varandra fullt ut! har fått en massa hjälp med frågor etc här på forumet, och när man läser en sådan här tråd kan man ju bara känna sig varm och glad innombords över att man får vara med i familjen! Cred till alla er goa hojåkare där ute!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
bagerah skrev:
Men det här känns ju bara som en stor familj! hade väntat mig vädigt mycket mer tjafs om vilka hojjar som e coola och vad som e töntigt och skit mm. Men alla här tycks ju bara ta hand om varandra fullt ut! har fått en massa hjälp med frågor etc här på forumet, och när man läser en sådan här tråd kan man ju bara känna sig varm och glad innombords över att man får vara med i familjen! Cred till alla er goa hojåkare där ute!

Hehe det förekommer tjafs å bråk, tro mig :hihi , nu börjar det dock närma sig vår och sommar då är alla på bättre humör igen, välkommen hit :tummenupp

PS: mestadels så är det givetvis stor gemenskap här och mycket kunskap

Skorpan

Guest
bagerah skrev:
det e bara till o behandla andra som man själv vill bli behandlad - alla kan råka ut för samma sak

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
fogerty skrev:
Hehe det förekommer tjafs å bråk, tro mig :hihi , nu börjar det dock närma sig vår och sommar då är alla på bättre humör igen, välkommen hit :tummenupp

PS: mestadels så är det givetvis stor gemenskap här och mycket kunskap
Klart det gnölas och tjötas oxå,,,det hör väl till... men jag har besökt betyyyydigt värre ställen! gillar mentaliteten här!
:tummenupp :fyllisar :banana

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...