Vi ses på Skogskyrkogården 17 maj

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Så skönt att det blir lite mindre hojåka utanför fönstret på Onsdag då. De enda som kommer dyka upp på den "träffen" lär ju vara lierade med Mc-folket ( heter tidningen så?) och ha toppbox och orginaldämpare, samt frugan bakpå.

Lustigt att de tror att sporthojsfolket kommer stå där med mössan i hand :hihi

Jahapp, Tyresörakan blir nog välbesökt iaf..

sandstream

Guest
Eller så kommer det att bli ett jäkla liv med folk som ska åka förbi och visa vad de tycker om att polisen är där.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Chronic skrev:
2161684 Så skönt att det blir lite mindre hojåka utanför fönstret på Onsdag då. De enda som kommer dyka upp på den "träffen" lär ju vara lierade med Mc-folket ( heter tidningen så?) och ha toppbox och orginaldämpare, samt frugan bakpå.

Vi tror ingenting. Alla som vill är välkomna!

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
Nu var jag inte där men det var nog ingen våldsam aktivitet, lite hojar ute allmänt, skitväder.

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Bra initiativ!!!
Hoppas att det dök upp folk trots vädret annars får ni köra en repris. Detta behövs verkligen :tummenupp

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Chronic skrev:
2161684 Så skönt att det blir lite mindre hojåka utanför fönstret på Onsdag då. De enda som kommer dyka upp på den "träffen" lär ju vara lierade med Mc-folket ( heter tidningen så?) och ha toppbox och orginaldämpare, samt frugan bakpå.

Detta var ett mycket bra sak !!!! :tummenupp

Nu fick jag en anledning att stanna hemma ikväll, jag hann rensa hela tomten på ogräs o gödsla lite också !!! ( många pluspoäng hos frugan nu !!! :tuttar )

Fürstenhoff skrev:
2169753 Åkte förbi med bilen och tyckte mest att det var som väntat - en förvirrad grupp personer med Bengan som äger Mc Varuhuset i spetsen som i lätt duggregn gick runt som yra höns medans polisens stolthet dom nitiska mc poliserna (dock ej Kjelle) stog i varsin ända av lokalgatan i bästa SS stil i från andra världskriget för att jaga i fatt dom enormt farliga motorcyklisterna med för små reg skyltar/blinkers!!

Grattis mc folket!!

/Fürstenhoff.

Ha ha ha......... :lol

Nu rammlade jag fan nästan av stolen !!! :D

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Fürstenhoff skrev:
2169753 Åkte förbi med bilen och tyckte mest att det var som väntat - en förvirrad grupp personer med Bengan som äger Mc Varuhuset i spetsen som i lätt duggregn gick runt som yra höns medans polisens stolthet dom nitiska mc poliserna (dock ej Kjelle) stog i varsin ända av lokalgatan i bästa SS stil i från andra världskriget för att jaga i fatt dom enormt farliga motorcyklisterna med för små reg skyltar/blinkers!!

Grattis mc folket!!

/Fürstenhoff.
Jomenvisst, det är ju nationell MC-razzia denna vecka. Tajming...

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Fürstenhoff skrev:

Grattis mc folket!!

/Fürstenhoff.
Jo, det känns nästan som amerikanska snuten, när dom meddelar massa efterlysta att dom vunnit på lotto. Sen när dumskallarna kommer för att hämta priset blir dom gripna.

Hur i helvete tror dom att dialogen med hojfolket ska förbättras, när dom sätter dit dom som är inbjudna på "mötet" ?? :dummer

"Kom hit så snackar vi säkerhet.", sen får man böter. :3freak

Last edited:

sandstream

Guest
War-psycho skrev:
Hur i helvete tror dom att dialogen med hojfolket ska förbättras, när dom sätter dit dom som är inbjudna på "mötet" ?? :dummer
Var det någon som "åkte dit" eller utgår du från att någon gjorde det pga Fürstens inlägg?

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
War-psycho skrev:
2169854 Jo, det känns nästan som amerikanska snuten, när dom meddelar massa efterlysta att dom vunnit på lotto. Sen när dumskallarna kommer för att hämta priset blir dom gripna.

Var polisen där för att lugna bakhjulsåkarna eller för att "sätta dit" dem?
En stilla undran?

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
sandstream skrev:
2169857 Var det någon som "åkte dit" eller utgår du från att någon gjorde det pga Fürstens inlägg?
Jag antog bara, men så är jag misstänksam av mig. :)

Visst, jag kan ju ha fel, men skulle inte bli förvånad om jag har rätt heller.

I vintras blev två bärgare ihjälkörda.
Då skulle bärgarna i hela landet hålla en manifestation för att uppmärksamma problemet, och hedra sina kamrater.
Detta i samarbete med polisen.

Väl på plats så skrev snuten böter på alla bärgarna som använde saftblandarna under kortegen.

Beter man sig sådär, så kan man inte bli förvånad över att folk blir misstänksamma.

Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Fürstenhoff skrev:
2169880... Som sagt, jaga mygg med misiler kommer aldrig att funka på annat sätt än att skapa irritation & eventuella smitningar mm ...
Men du har väl aldrig smitit från polisen heller ? :3freak

:hihi

sandstream

Guest
War-psycho skrev:
2169874 Jag antog bara, men så är jag misstänksam av mig. :)
Jo tack, det har jag märkt :D
Fürstenhoff skrev:
Domvar där för att deras ledning gått ut med direktivet att sätta fast folk som har för små blinkers & regg skyltar mm -inget annat!!
Frågan kvartstår dock: Tog de någon för miniblinkers, miniskylt etc eller stod de bara där?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
sandstream skrev:
2169888 Jo tack, det har jag märkt :D
Frågan kvartstår dock: Tog de någon för miniblinkers, miniskylt etc eller stod de bara där?

Troligtvis så vart väl nån bötfälld...poliser är onda.

Efter blivit inboxad av flera polisbilar utanför det lokala köpcentret kan jag bara säga att dom är onda...

Fast dom jag poliser jag känner privat är trevliga..måste va nått med uniformen som får dom att bli onda..

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...