Don Quixote
Nordic BoTT 2010
Och nu har vi snart en tråd där vi lyckats fylla en hel 20-inläggssida utan ett enda inlägg från The fantastic four(tm). Bara det är en bedrift och ett steg i rätt riktning.
Och nu har vi snart en tråd där vi lyckats fylla en hel 20-inläggssida utan ett enda inlägg från The fantastic four(tm). Bara det är en bedrift och ett steg i rätt riktning.
Ut i lackboxen med dej, jag behöver min tank![]()
OT men men... Är förfärligt bakfull idag. Ska avvakta till benen bär sen ska jag ta mig ut i lackboxen och ge suckans tank & kåpor lite kärlek. Det blev en skvätt rosa färg över. Vad tror du?![]()
Visst hara det återigen blivit en sämre stämning på Racingforumet, det går välfigt fort till att bli lite otrevlig stämning vilket är förbannat trist.
Dock skulle jag vilja uppmana alla er som bara läser utan att skriva att försöka vara delaktiga och höja nivån på inläggen. Större mångfald och fler som skriver gör ju att det blri roligare trådar.
Ska rannsaka mig själv och inte delta i den värsta pajkastningen.
1. Jag läser också mer än jag skriver i denna delen av forumet. Man kan/vill inte skriva inlägg bara för sakens skull, det ska vara vettigt innehåll också.
2. Varför bannar ni i stort sett aldrig i denna delen av forumet?! Moderatorerna deltar själva i de trådarna som det tjafsas i (men inte i själva tjafset) men det bannas aldrig (mig veterligen, eftersom tjafset fortsätter)? Varför finns det en sådan stor tolerans just i denna delen av forumet, medans i andra räcker det att ett ord eller ett inlägg är i överkant och då bannas det. Det hade varit hur lätt som helst för er att banna (en vecka räcker ju för att markera vad som är ok och vad som inte är ok) de som postar dryga tjafsiga offtopic-inlägg istället för att föra diskussionen vidare. Därför anser jag att tjafsigheten delvis är er moderatorers fel. Ni varken bannar eller säger till att "nu får det räcka" (det senare ska göras i tråden så att alla ser vart gränserna är). Vänligen besvara denna fråga ni moderatorer.
Jag tycker vi inför nolltolerans mot tjafs i RR-delen direkct!
Tar detta i tråden och inte via PM då jag tror alla vi ha svar på detta.
/RR-entusiast
OT: Med tanke på din keps och text, har du börjat spela paintball eller?2825948Och nu har vi snart en tråd där vi lyckats fylla en hel 20-inläggssida utan ett enda inlägg från The fantastic four(tm). Bara det är en bedrift och ett steg i rätt riktning.
Hej!
Är ganska ny här,
Jag tror att säsongen 2007 kan bli den bästa någonsin, låt oss njuta, och disskutera coola ställ,omkörningar osv. istället för att tjafs om vilket märke eller vilken förare som är bäst!
OT: Med tanke på din keps och text, har du börjat spela paintball eller?
Väl talat !
Humor, lite offtopic & "hård men hjärtlig" stämning är bara trevligt, men när det som nu så ofta utmynnar i dålig stämning bidrar det knappast till forumets välbefinnande.
Därför att vi inte kan banna, det kan bara swedie,alicia och mattias. Däremot händer det ganska ofta att vi rekommenderar banning och det används även i denna delen.
Nolltolerans skulle inte funka, i racingdelen träffas vi ofta på sommaren och känner varann ganska väl. Vi behöver lite fria tyglar, men vissa har svårt att ta ansvaret som följer med friheten.
Ågaj, det visste inte jag.
Men vad är då poängen med att ni är moderatorer?Vad du säger är ju att ni moderatorer i RR-delen inte får/kan moderera. Borde inte en enkel lösning på det vara att låte en som ingen känner vara moderator i RR-delen? Då kan denna banna utan att någon blir sur irl? Eller att du modererar under ett anonymt login?
Dessutom är det väl endå sa att bara för att vi är oense här eller om du skulle banna/säga till en medlem så kan jag aldrig tänka mig att detta skulle påverka dig och den bannade irl. Eller har jag fel? För det skulle ju vara hur tramsigt som helst!
För min del är det så att även om man är oense så är jag vän med alla om vi skulle träffa på varandra irl. :dorkygrouphug
För min del är det så att även om man är oense så är jag vän med alla om vi skulle träffa på varandra irl. :dorkygrouphug
Zee: Det fins två sidor av myntet med modereringen och så här tänker jag när jag modererar. Jag är för ett friare forum och lösa tyglar för de flesta som är här kan utan problem hantera det och beter sig som vuxna människor. Dessutom är det inget brott mot SH regler att upprepa sin ståndpunkt flera gånger även om den må vara dum, korkad, fjantig, traigsk eller felaktig. Den senaste veckan har det varit en försämring av stämningen mellan delar av de som skriver här och jag har modererat en del. Som Mumlan (Nr18) skriver har vi dessutom diskussioner mellan moderatorer om vilka som ska bannas vilket även har skett pga agerande i Racingdelen.
Hellre fria än fälla för min del.
Tycker man det blivit sämre får man ju hjälpa till att höja nivån istället för att endast passivt betrakta.2826152Har man läst en motogp tråd har man läst alla,så känns det.Jag skumläser igenom motogp/superbike trådarna men dom känns väldigt tråkiga och man känner inte direkt för att göra ett inlägg dom.
Hoppas på bättring för det sänker nivån på racingforumet.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |