Vi som älskar MotoGP!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Och nu har vi snart en tråd där vi lyckats fylla en hel 20-inläggssida utan ett enda inlägg från The fantastic four(tm). Bara det är en bedrift och ett steg i rätt riktning.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är ju lite konstigt att läktarexperterna i dom andra trådarn helt har bommat den här tråden, jag menar dom bommar ju inte ett stavfel i dom andra trådarna om MotoGP, varför har dom inte kännt sig tvungen att svara här?

Jag hör till den minoritet som tror att alla förare som kör MotoGP gör det för att ett stort antal av dom personer som är bäst insatta i sporten anser att dom gör hemma där, och dom förare som inte kör MotoGP gör det för att samma insatta personer anser att dom inte hör hemma där.

Kommentarer som "Vad har xxxx presterat egentligen, han hör inte hemma i MotoGP" kan inte tolkas på annat sätt än att han som skrivit det anser sig bättre på att bedöma kompetens än hela raceteam som inte gör annat.

Visst kan politik spela in lite, men inte ens om jag lovade Yamaha att dom skulle öka försäljningen i sverige med 50% skulle jag få köra en av deras hojar en sesong.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ut i lackboxen med dej, jag behöver min tank:7peta

OT men men... Är förfärligt bakfull idag. Ska avvakta till benen bär sen ska jag ta mig ut i lackboxen och ge suckans tank & kåpor lite kärlek. Det blev en skvätt rosa färg över. Vad tror du? :tungan

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Precis! När man ser inlägg om huruvida en mästare är "värdig" eller ej blir man ju häpen! En serie tävlingar som ska kora en mästare har ett klart definerat mål: den som tar flest poäng är mästare.Pungt! Då behöver man inte i 25 trådar påpeka att han har bara vunnit x antal race, hade han varit en värdig mästare hade han vunnit alla race. Om man skriver det en eller 3 gånger så ok, alla har rätt till en åsikt, men man behöver inte skriva samma enfaldiga påstående i alla diskussioner. En vis man sa: Den som kan mycket om mycket säger inte mycket, den som kan lite upprepar det tills alla hört det.

OT men men... Är förfärligt bakfull idag. Ska avvakta till benen bär sen ska jag ta mig ut i lackboxen och ge suckans tank & kåpor lite kärlek. Det blev en skvätt rosa färg över. Vad tror du? :tungan

Är du bakfull tycker jag att du stannar vid datorn och gör en hemsida istället:D
Den rosa färgen, hmmmm..... Nån liten obetydlig detalj, bara för att jävlas, kanske? Inget stort, då får du lacka om dom:D

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Visst hara det återigen blivit en sämre stämning på Racingforumet, det går välfigt fort till att bli lite otrevlig stämning vilket är förbannat trist.
Dock skulle jag vilja uppmana alla er som bara läser utan att skriva att försöka vara delaktiga och höja nivån på inläggen. Större mångfald och fler som skriver gör ju att det blri roligare trådar.
Ska rannsaka mig själv och inte delta i den värsta pajkastningen.

1. Jag läser också mer än jag skriver i denna delen av forumet. Man kan/vill inte skriva inlägg bara för sakens skull, det ska vara vettigt innehåll också.

2. Varför bannar ni i stort sett aldrig i denna delen av forumet?! Moderatorerna deltar själva i de trådarna som det tjafsas i (men inte i själva tjafset) men det bannas aldrig (mig veterligen, eftersom tjafset fortsätter)? Varför finns det en sådan stor tolerans just i denna delen av forumet, medans i andra räcker det att ett ord eller ett inlägg är i överkant och då bannas det. Det hade varit hur lätt som helst för er att banna (en vecka räcker ju för att markera vad som är ok och vad som inte är ok) de som postar dryga tjafsiga offtopic-inlägg istället för att föra diskussionen vidare. Därför anser jag att tjafsigheten delvis är er moderatorers fel. Ni varken bannar eller säger till att "nu får det räcka" (det senare ska göras i tråden så att alla ser vart gränserna är). Vänligen besvara denna fråga ni moderatorer.

Jag tycker vi inför nolltolerans mot tjafs i RR-delen direkct!

Tar detta i tråden och inte via PM då jag tror alla vi ha svar på detta.

/RR-entusiast

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
1. Jag läser också mer än jag skriver i denna delen av forumet. Man kan/vill inte skriva inlägg bara för sakens skull, det ska vara vettigt innehåll också.

2. Varför bannar ni i stort sett aldrig i denna delen av forumet?! Moderatorerna deltar själva i de trådarna som det tjafsas i (men inte i själva tjafset) men det bannas aldrig (mig veterligen, eftersom tjafset fortsätter)? Varför finns det en sådan stor tolerans just i denna delen av forumet, medans i andra räcker det att ett ord eller ett inlägg är i överkant och då bannas det. Det hade varit hur lätt som helst för er att banna (en vecka räcker ju för att markera vad som är ok och vad som inte är ok) de som postar dryga tjafsiga offtopic-inlägg istället för att föra diskussionen vidare. Därför anser jag att tjafsigheten delvis är er moderatorers fel. Ni varken bannar eller säger till att "nu får det räcka" (det senare ska göras i tråden så att alla ser vart gränserna är). Vänligen besvara denna fråga ni moderatorer.

Jag tycker vi inför nolltolerans mot tjafs i RR-delen direkct!

Tar detta i tråden och inte via PM då jag tror alla vi ha svar på detta.

/RR-entusiast

Därför att vi inte kan banna, det kan bara swedie,alicia och mattias. Däremot händer det ganska ofta att vi rekommenderar banning och det används även i denna delen. Nolltolerans skulle inte funka, i racingdelen träffas vi ofta på sommaren och känner varann ganska väl. Vi behöver lite fria tyglar, men vissa har svårt att ta ansvaret som följer med friheten.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
2825948 Och nu har vi snart en tråd där vi lyckats fylla en hel 20-inläggssida utan ett enda inlägg från The fantastic four(tm). Bara det är en bedrift och ett steg i rätt riktning.
OT: Med tanke på din keps och text, har du börjat spela paintball eller?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hej!
Är ganska ny här,

Välkommen hit till racingforumet med då! :tummenupp

Jag tror att säsongen 2007 kan bli den bästa någonsin, låt oss njuta, och disskutera coola ställ,omkörningar osv. istället för att tjafs om vilket märke eller vilken förare som är bäst!

Håller med! Mer diskutioner om vad det egentligen handlar om är oftast mera intressanta. Därför är fler välkomna att starta trådar/diskutera/ställa frågor osv då det blir lite mera mångfald då.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
OT: Med tanke på din keps och text, har du börjat spela paintball eller?

BK-kepsen ja :) Neh, bästa polaren Andreas spelade i Hardcore när det begav sig och kepsen dök upp i vid en storstädning för några månader sedan. Inte alls dum!

On topic igen så är det ju som Stefan säger att de flesta känner de flesta IRL och tycker dessutom bra om varandra. :)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har inte följt motogp så länge men för ett tag sedan fick jag för mig att se det live så nu till helgen bär det av emot Jerez och det ska bli sjukt kul:)

Folkfest:yoparty

Ska följa hela denna säsong dock blir det endast en gång jag kommer uppleva det live.

Bifogat

• thread direction.JPG
    thread direction.JPG
    23.8 KB · Visningar: 32

Dr.Bike

Guest
Väl talat !

Humor, lite offtopic & "hård men hjärtlig" stämning är bara trevligt, men när det som nu så ofta utmynnar i dålig stämning bidrar det knappast till forumets välbefinnande.

Precis!
Men en del tar sig själva på så stort allvar verkar det som.
sarkasmer från någon tas på störrsta allvar, och så är det igång.
Ibland misslyckas man själv med att få fram att det man skrev inte var superseriöst, utan ibland just en liten flame osv.
Även de gånger man gödslat med smileysar.

I övrigt håller jag med trådskaparen (även om vissa inte tror det!)
D.v.s när allt kommer omkring har ju märket ingen betydelse.
(sålänge Honda vinner :D) Skoja bara. Ännu ett flame? Eller ? ja ibland är det som sagt kul och tacksamt att retas.
Märket spelar ju ingen roll, däremot gillar jag när inte alltid storfavoriten vinner, och därmed kan jag helt enkelt inte heja på Rossi.
Även om jag inser att han är den störste och bäste, och givetvis kan glädjas åt hur duktig han är och hans vinster.
Men att heja på en storfavorit känns för mig som att slå in öppna dörrar...
Ganska ospännande m.a.o
Troligen nåt man föddes upp med på travbanorna när farsan lärde sin lille son det här med odds och sånt, och då var det aldrig tal om att spela på storfavoriter, för det gav ju inget tillbaka + att spänningen saknades.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Därför att vi inte kan banna, det kan bara swedie,alicia och mattias. Däremot händer det ganska ofta att vi rekommenderar banning och det används även i denna delen.

Ågaj, det visste inte jag.

Nolltolerans skulle inte funka, i racingdelen träffas vi ofta på sommaren och känner varann ganska väl. Vi behöver lite fria tyglar, men vissa har svårt att ta ansvaret som följer med friheten.

Men vad är då poängen med att ni är moderatorer? :va Vad du säger är ju att ni moderatorer i RR-delen inte får/kan moderera. Borde inte en enkel lösning på det vara att låte en som ingen känner vara moderator i RR-delen? Då kan denna banna utan att någon blir sur irl? Eller att du modererar under ett anonymt login?

Dessutom är det väl endå sa att bara för att vi är oense här eller om du skulle banna/säga till en medlem så kan jag aldrig tänka mig att detta skulle påverka dig och den bannade irl. Eller har jag fel? För det skulle ju vara hur tramsigt som helst!

För min del är det så att även om man är oense så är jag vän med alla om vi skulle träffa på varandra irl. :dorkygrouphug

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Ågaj, det visste inte jag.

Men vad är då poängen med att ni är moderatorer? :va Vad du säger är ju att ni moderatorer i RR-delen inte får/kan moderera. Borde inte en enkel lösning på det vara att låte en som ingen känner vara moderator i RR-delen? Då kan denna banna utan att någon blir sur irl? Eller att du modererar under ett anonymt login?

Dessutom är det väl endå sa att bara för att vi är oense här eller om du skulle banna/säga till en medlem så kan jag aldrig tänka mig att detta skulle påverka dig och den bannade irl. Eller har jag fel? För det skulle ju vara hur tramsigt som helst!

För min del är det så att även om man är oense så är jag vän med alla om vi skulle träffa på varandra irl. :dorkygrouphug

Visst modererar vi! Man kan ju göra det på annat vis än att banna. Det jag menar är inte att vi skulle vara ovänner när vi träffas, utan att vi har interna skämt och syftningar som en del inte har en aning om. Detta kan ge fel signaler till icke invigda, som gör att dessa missuppfattar hur tonen är.Detta leder i sin tur till trådar som spårar ur. Inget nytt fenomen, det har varit så varje vinter sedan SH startades.

Dr.Bike

Guest

Exakt så! Bra sagt, för vågorna MÅSTe få gå höga, men när dagen är slut tycker man ju om alla, och alla är vänner igen.
Annars är det ju tramsigt som sagt.

"Love all, serve all"
Mitt motto. Visserligen stulet. Men bra.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Zee: Det fins två sidor av myntet med modereringen och så här tänker jag när jag modererar. Jag är för ett friare forum och lösa tyglar för de flesta som är här kan utan problem hantera det och beter sig som vuxna människor. Dessutom är det inget brott mot SH regler att upprepa sin ståndpunkt flera gånger även om den må vara dum, korkad, fjantig, traigsk eller felaktig. Den senaste veckan har det varit en försämring av stämningen mellan delar av de som skriver här och jag har modererat en del. Som Mumlan (Nr18) skriver har vi dessutom diskussioner mellan moderatorer om vilka som ska bannas vilket även har skett pga agerande i Racingdelen.
Hellre fria än fälla för min del.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Zee: Det fins två sidor av myntet med modereringen och så här tänker jag när jag modererar. Jag är för ett friare forum och lösa tyglar för de flesta som är här kan utan problem hantera det och beter sig som vuxna människor. Dessutom är det inget brott mot SH regler att upprepa sin ståndpunkt flera gånger även om den må vara dum, korkad, fjantig, traigsk eller felaktig. Den senaste veckan har det varit en försämring av stämningen mellan delar av de som skriver här och jag har modererat en del. Som Mumlan (Nr18) skriver har vi dessutom diskussioner mellan moderatorer om vilka som ska bannas vilket även har skett pga agerande i Racingdelen.
Hellre fria än fälla för min del.

Vettigt, aldrig fel att tillämpa demokratiska och liberala principer, oavsett vad det gäller. Dessutom finns det ju en ignorefunktion som gör att man kan banna och moderara själv, visserligen med den bristen att den inte tar bort citerade inlägg.

I stort tycker jag ändå forumet blivit bättre sen ett par månader tillbaka.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Har man läst en motogp tråd har man läst alla,så känns det.Jag skumläser igenom motogp/superbike trådarna men dom känns väldigt tråkiga och man känner inte direkt för att göra ett inlägg dom.

Hoppas på bättring för det sänker nivån på racingforumet.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det är inte helt lätt att ha överseende med inlägg som är skrivna med attityden -> :såjaponken men har fakta- eller idémässig bärighet som en punkterad luftmadrass vid Kap Horn.

Kan inte låta bli att skriva att det var bättre förr med den underförstådda betydelse det har...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2826152 Har man läst en motogp tråd har man läst alla,så känns det.Jag skumläser igenom motogp/superbike trådarna men dom känns väldigt tråkiga och man känner inte direkt för att göra ett inlägg dom.

Hoppas på bättring för det sänker nivån på racingforumet.
Tycker man det blivit sämre får man ju hjälpa till att höja nivån istället för att endast passivt betrakta.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...