Vi som är 30+ hojar oxå

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Triggerhappy skrev:
Jag vägrar svara på frågan å går å prånglar ned en natt-tena i kallingen, laddar upp pacemakern å polerar upp löstanden. :crash

Haha! i ditt fall så är tur att man inte går efter mognad, då hade du knappt fått åka moppe ;)

Ha det gött!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
SkyNard skrev:
Jag är inte 35+ eller så men jag är iaf 17 plus och har kört custom i 1 år :tungan

Du har inte åldern inne.. du får vänta tills du blir tillräkligt gammal.

Du får hålla till i "ungtupparnas bakgård" (125-forumet) så länge :tungan
 

Dr.Bike

Guest
Triggerhappy skrev:
Jag vägrar svara på frågan å går å prånglar ned en natt-tena i kallingen, laddar upp pacemakern å polerar upp löstanden. :crash

Ja ja din gamla ATP-hunter! Jag vet iaf hur ung du är! ;)
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Nu vågar jag också erkänna att jag är -50 med ett par år.
Tog lappen 99 och köpte Hornet 600, ett år senare bytte jag till
Speed triple 955, den blev stulen, köpte Honda X11 mmmmm raket.
2003 ramlade jag rak ner i v-twinnsträsket sv1000, kommer nog få svårt att
lämna det.
Det är kanon mej hoj :) , nästan så jag undrar när blir detta roliga förbjudet :va .
Alla polare kör HD, hmm undrar om kommer göra det snart, kännns inte så.
Fonus har inte ringt än.... :tummenupp
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
tja va fasen man får väl joina denna klubben 30+ :pannkyss

Började själv köra på en hornet 600 för fem år sen, gick sen över till vtr firestom.

KLart vi ska ha en träff, jag föreslår MCdagarna västervik, kom hit så röjer vi lite :yoparty

Tolf
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
30+

Hej jag är 34år och kört mer eller mindre sportiga cyklar sen 125:a tiden det har faktiskt blivit 35000 ROLIGA mil :banana Och det blir garanterat fler :D



//Lars
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Maverick_ou812 skrev:
Fick ditt kort... jojo... det var väl bara till att öppna Cornflakespaketet på din tid... :7peta

Cornflakespaket :va Sånt fan inte på den tiden. Man fick ta sig till trafiksäkerhetsverket och hämta själv, dom hade dålig service alla redan på den tiden.

Men man kan ju undra var du hitta ditt "Vilse kort" :7peta :7peta
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
gamle skrev:
Cornflakespaket :va Sånt fan inte på den tiden. Man fick ta sig till trafiksäkerhetsverket och hämta själv, dom hade dålig service alla redan på den tiden.

Men man kan ju undra var du hitta ditt "Vilse kort" :7peta :7peta
Gjorde som jag alltid gör oavsett vad målet är.

Sikta.

Blunda.

Get going.

Hoppas på det bästa.

Se var du hamnade.

Ibland går det bra, men oftast går det åt helvete. Men man har kul... :lol
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Hornet_600 skrev:
På Sundsvall raceway så var det en kille på 63 unga år med en Busa som racade järnet...var nog 2004 va? Rätta mig ni som har bättre komihåg än mig... gammal... :hihi
2003 eller 2004 var det. Jag kommer ihag honom. Han sag jäkligt cool ut. Han hade en hjälm med uppfällbar integral. När han akte tillbaka till depan hade han integralen uppfälld och ett stort vitt skägg stack ut. :tomten Man blev rätt paff när man sag det.
 

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
I ett ännu gulare hus..
Hoj
Tröttnat..
Tolf skrev:
tja va fasen man får väl joina denna klubben 30+ :pannkyss

Började själv köra på en hornet 600 för fem år sen, gick sen över till vtr firestom.

KLart vi ska ha en träff, jag föreslår MCdagarna västervik, kom hit så röjer vi lite :yoparty

Tolf
En träff i Västervik vore ju kanon :)
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
gamle skrev:
Cornflakespaket :va Sånt fan inte på den tiden. Man fick ta sig till trafiksäkerhetsverket och hämta själv, dom hade dålig service alla redan på den tiden.

Äldsta brorsan berättade att efter han tog lättviktarkort fick han vänta två veckor på att kortet skulle komma, han fick alltså inte köra innan han fått kortet på posten eller hämtat. Fast själva "uppkörningen" var mest att man klarade att hantera koppling och växlar. :hihi
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Mirran skrev:
En träff i Västervik vore ju kanon :)

Låter kul. Jag är nyinflyttad till östkusten och det fullkomligen kliar i hela kroppen att få komma ut på våren och upptäcka alla trevliga hojvägar här... :tummenupp

Min bakgrund på mc-fronten började med mc-kort vid 31 års ålder sommaren 2003.
Våren 04:a importerades en sv650s-01:a och efter 50 mil åkte jag med SMC till Isle of Man. :banana Sukkan såldes i slutet på September samma år och i November importerades en Firestorm -01:a. Den såldes förra somnmaren, då jag flyttade och var osäker på tillgång till garageplats.....men saknade blev för stor och en Firestorm 02:a importerades i höstas....

Planerat i sommar är en mc semester, med samma gäng jag bodde med på Isle of Man, till Assen vid midsommar. Fint de'! :)
 

anot

MepMep
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lund
Hoj
Nope
Tja, är 32 år gammal och inledde mitt mc-åkande förra året på en CB500. Nu står det en SV650 och väntar i garaget, förbaskade snö!
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
HansJ skrev:
16 tumsfälgar, anti-dive, Vance&Hines, Raask, Hailwood Replica, Pantah, CB1100F... :dräggelsmiley

Ohmenshite..... Mike Hailwood. Hade så när glömt! Och MV Agusta 3-pip.. Hade åtminstone en sån i byggsats med alla möjliga delar rörliga. Dämpare, kedja, kolvar.... *nostalgisuck*

Haha.. fyfan, när "alla" skulle ha små 16'-framhjul. Inte snyggt.
 
Last edited:

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Bonnie skrev:
Äldsta brorsan berättade att efter han tog lättviktarkort fick han vänta två veckor på att kortet skulle komma, han fick alltså inte köra innan han fått kortet på posten eller hämtat. Fast själva "uppkörningen" var mest att man klarade att hantera koppling och växlar. :hihi

På den tiden funkade det som så att man sände in ett foto tidigast 3 månader inann uppkörningen så tillverkades KK . Så på mitt första körkrot för bil och tung MC var utfärdande datum 10 dagar före min 18 års dag .Vid godkänt prov fick man lappen av inspektörn. :banana :banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top