Vi som är 30+ hojar oxå

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
40 år och blivande återfallsförbrytare...Tog lappen -84 efter ett år på 125a utan kk, sedan blev det en näve hojar fram till -92 då ungarna började drösa in och hojen inte rymdes i ekonomin längre. Men nu letas det hoj till våren...Nån som har en CBR 600 eller en gammal Blade att sälja?
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag är 36, tog kortet -85..
Kan väl bara konstatera att med ålder kommer erfarenhet, och det är knappast en nackdel vid mc-körning!! :tummenupp
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
33 år och tog kortet när jag var 18. Men köpte ingen hoj förrens senare......hade ju faan inte råd med en värsting då och någon trött surhoj vill man ju inte ha...... Bättre köpa hoj när man är lite äldre typ +25, då har man förhoppningsvis kört av sig det värsta med bilen och kan dessutom köpa vilken hoj ny som helst (förutom MV Agusta förståss :huvet )
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
30år.. har haft ett uppehåll på några år med hojåkat. pga en massa omständigteter.. bla barn och ekonomi.
 

Hård&Kall

...men ödmjuk
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Kärna
Hoj
WR450
Är 40-, 39 alltså, och kört sen 1987. Tycker bara det blir roligare och roligare att köra. Står tre hojjar i garaget nu och bara väntar på våren.
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Väldigt vad få tjejjer det är som skrivit i den här tråden. Kanske inte är så många över 30 på SH.

42 år snart, haft kortet sen sept 2004 :banana


Har en son på 20 som rycker i hojen.....snart blir man väl av med den :gnissla
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Snart 33 år. A-kort sedan -89. Körde, tävlade och jobbade på två hjul fram till -94. Vaknade på akuten och läkaren yttrade följande: Nu har vi röntgenplåtar på hela din kropp med brott på alla, utom vänster hand. Skall du sluta nu eller? :mad:
Så jag slutade köra för att hitta någon respekt för grejerna. Sedan kom fru - barn - volvo - villa osv.osv....
Men nu är man sedan förra året återigen i sadeln och det känns underbart! :)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
37 i sommar, hojkort sedan -87. Har väl avverkat ett halvdussin hojar sedan dess och tycker det är roligare än någonsin att åka hoj, året om! :) :tummenupp Har åkt omkull ett antal gånger men aldrig så mycket som stukat en tumme. Farten tjusar fortfarande men jag väljer numera mina tillfällen med omsorg. :rolleyes:
 
Last edited:

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Har haft A-kort sedan -78, tänkte : Kan va bra att ha :tummenupp
Blev inte kört till någon reda (Pengabrist, sen kom ungar, hus, hundar mm)
1999 blev det mer seriöst. Blir 46 i år, och hojåkning är roligare än nånsin :hjälm :squid
 

Ron Dell

Lugn och fin
Gick med
16 May 2004
Ort
H-län
Hoj
Thunderace -99
38 år.Har sambo och barn.
Började köra hoj -84.Hade ett uppehåll på några år när kottarna var små.
Tycker fortfarande att det är skitkul att köra. :yoparty
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Lotta skrev:
Väldigt vad få tjejjer det är som skrivit i den här tråden. Kanske inte är så många över 30 på SH.

42 år snart, haft kortet sen sept 2004 :banana


Har en son på 20 som rycker i hojen.....snart blir man väl av med den :gnissla
He he he.... tror du det beror på det Lotta...?
Eller tror du inte snarare att det är så att dom helst vill förtränga att dom är 30+. :hihi
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
Måste bara fråga en sak! Hur överlevde du att frontal krocka med en lastbil, kan inte vara många på denna jord som lyckats med det? :confused:
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Bidde 35 i måndags. Kört hoj i över tre år. Träffade maken via hojåkandet. Han var min handledare, så bröllopet skedde naturligtvis på hoj.
Haft två plastraketer, men föredrar offroadare. Vill inte behöva bromsa vid farthinder... :rolleyes:
Hojlös för tillfället (pga att jag väntar bebbe nr 4.)
 

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Italia-twin
34, villa, 2 barn,2 bilar,förstående hustru (som vill ta kort så fort kidsen kommit upp i den åldern då de kan ha koll på egen nyckel till kåken), tog A -04, hämtade duccen i Hamburg 2 månader innan uppkörning. Kört Kawa Ninja i ett år som 20-åring, otaliga Gixxer på Cypern, Yamma XT en 500cc cross m.m. innan lagligheten och man blev förebild för 2 nya små människor.

Hade tänkt byta snart till något runt 1000cc
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
avfartsgatan skrev:
Måste bara fråga en sak! Hur överlevde du att frontal krocka med en lastbil, kan inte vara många på denna jord som lyckats med det? :confused:

Nja, jag frontade inte riktigt. Vi möttes på en grusväg och jag fick främre vänstra hörnet av lastbilen på min vänstra axel. Hade jag hamnat två dm längre åt vänster hade de väl fått skrapa av mig från grillen. Axel, nyckelben, arm, hand och skulderblad tog stryk men efter två v på sjukhus, 12 mån sjukgymnastik och 23 års vila mår jag rätt bra nu... :hihi
Men oj, då var jag 17 bast..., erfarenhet är bra som ngn skrev...
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top