Vi som är 30+ hojar oxå

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
41 år med barnasinnet kvar.

Köpte en R1a för 2 år sedan.
Undrade stilla om jag skulle hitta några att åka med då man var så gammal.
Döm om min förvåning när jag upptäckte att 50% av de som hade supersporthojjar hade kulmage och hårfäste i nacken!!!

Med andra ord: Du är i gott sällskap :tummenupp
 

Snorfen

Guest
Kul med lite gubbar och gummor! :)

Själv 38år,kort sen 1984.
Haft en bunt Hondor,en Yamaha, nu en gammal Suzuki.
Har även haft äran av att ägt en Ducati,som jag gärna tänker skaffa mig igen så fort jag lämnat skolbänken.
Förutom lite mera fläsk och Gsm-frilla är man ju som 20!! :tungan
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Retep skrev:
En parkinson-darrig gubbe till..... 48år. Det är ingen som märker om vi får en adrenalinkick, vi skakar lika mycket ändå...


Äkta A-kort sen 1973! Yamaha AS2J rockar fett :yoparty
attachment.php

Du slår mig med några år, fast samma hoj, dock blå.

Men till trådstartaren rekomenderar jag avrostningskurser i SMC's eller annans regi. Kanske tom ett par pass i körgården hos någon trafikskola. Jag var ringrostig och utan hoj i mer än 10 år. Gör inte om mitt misstag och strunta i det. Ärligt så fundera man de första 100 - 200 milen vad f-n har jag gett mig in på. Efter sådär en 6 år och 5-6000 mil på hoj och någon bankurs så börjar väl det funka lite igen.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
35 år och inga planer på att sluta köra sporthoj, sambon är 10 år yngre o kör sporthoj hon oxo.... köpte min R1;a för några veckor sedan och innan dess körde jag kawasaki zx9r och ännu längre tebax körde jag suzuki gsxr 750-91

syns på vägarna i sommar!
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
peter R1 skrev:
35 år och inga planer på att sluta köra sporthoj, sambon är 10 år yngre o kör sporthoj hon oxo.... köpte min R1;a för några veckor sedan och innan dess körde jag kawasaki zx9r och ännu längre tebax körde jag suzuki gsxr 750-91

syns på vägarna i sommar!
Hehe.. sambon 10 år yngre.. grattis!! :tummenupp
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
Fyller ...fyller ???Öh.. ja just det, 35 i Nov :tummenupp
Köpte en Sucka 125 cross när jag var 17, en 250 året efter sen torka ett par år. Köpte en Honda 750 -84 95 tog kortet senare på hösten....bytte upp mig till en yzf 750 året efter och sen en 2 månader gammal Fireblade -97 . Highside på falkenberg -99 men det gick rätt bra med oss båda. Sålda hojen 01 ...torka nåt år sen en CR 250 men skadade axeln och sålde efter en säsong, köpte en TTR600 och busade soma FAN ! så kul men lite seg att åka längre sträckormed...efter att den vart stulen (fick snabbt tillbaks den iofs) tröttnade jag lite och sålde. Drog till Afrika och träffade kärleken som även hon åker hoj...hon hade 2 äldre...när vi kom hem köpte vi snabbt varsinn likadan ( av en slump faktiskt) CBR929...körde nån mil i Oktober i höstas...sen har de stått i garage...fatta att man är sugen!!
Planerar europa sem på 2 veckor, livet leker, inom några år ska det finnas en eller 2 offroads i hushållet oxå.


Nu ska jag gåmorgonpromenad, tvätta och längta till våren! :yoparty :yoparty
 

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Norrköping
Hoj
XR650 Superjävelmotard
35, gillar min röda gris (BRP) men den kunde fa vara lite elakare
 

Dr.Bike

Guest
Nyssens fyllt fyra noll och livet BLIR BARA BÄTTRE HELA TIDEN!





Det finns 22-åriga gummor och gubbar och det finns 80-åriga babes och dudes.
It really is all in your head.
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Simppi skrev:
Fyllde 30 för en vecka sedan...har inte märkt av nån 30års kris ännu :)

Det stavas FÖRNEKELSE, den finns där. Du vet bara inte om det :tungan :) Fråga runt i din omgivning...
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
38 år har man hunnit bli...

Tog mitt A-kort -84.

Kör nu Mille som kanske syns. Har tidigare kört allt från 125'a och RD 350 till Hayabusa.

Nu på gamla dagar har man blivit lite sugen på det där med att svänga på en bana, så därför införskaffades en Mille.
Nu hoppas vi på många trevliga stunder på banan i år.
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
peter R1 skrev:
35 år och inga planer på att sluta köra sporthoj, sambon är 10 år yngre o kör sporthoj hon oxo.... köpte min R1;a för några veckor sedan och innan dess körde jag kawasaki zx9r och ännu längre tebax körde jag suzuki gsxr 750-91

syns på vägarna i sommar!

Måste ju toppa det :hihi jag 34,sambon 23 :tungan
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Kul med en tråd med "äldre" sporthojåkare. Det känns annars som att det inte finns många (en del har tyvärr gått förlorade till krommopparna :( ) .

Vilket gör att man för det mesta åker och snackar sporthoj med yngre (och får förklara vad katana, GPZ etc var för några hojar :) De har lite svårt att förstå att man bli nostalgisk.
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Dr.Bike skrev:
Nyssens fyllt fyra noll och livet BLIR BARA BÄTTRE HELA TIDEN!





Det finns 22-åriga gummor och gubbar och det finns 80-åriga babes och dudes.
It really is all in your head.


HAH! Absolut. Som en av mina mostrar formulerade det (hon har iofs säkert snott det någonstans ifrån, hon är sån ;-)
"Age is mind over matter. If you don't mind it, it doesn't matter" :banana

Själv är jag 44 och fattar inte varför jag väntade 20+ år med att skaffa hoj... SOM jag suktade efter en moppe & 125:a när jag var i den åldern. Inte ens på landet hade jag en trots att "alla andra" hade det. :4skrika

Sent skall syndaren vakna. Tydligen är jag jävligt syndig. Men det är en annan story. :hihi
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Anders R skrev:
Men till trådstartaren rekomenderar jag avrostningskurser i SMC's eller annans regi. Kanske tom ett par pass i körgården hos någon trafikskola. Jag var ringrostig och utan hoj i mer än 10 år. Gör inte om mitt misstag och strunta i det. Ärligt så fundera man de första 100 - 200 milen vad f-n har jag gett mig in på. Efter sådär en 6 år och 5-6000 mil på hoj och någon bankurs så börjar väl det funka lite igen.
Mnja, sa de va nödvändigt m avrostning...?... jojjo de e säkert klokt...
Köpte hoj i augusti ss och hann köra några hundra mil under hösten, men de första tio milen var mysko, var inte över 80 km/h... ovant !
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
44-åring som fick återfall för fyra år sedan och det är lika roligt nu ( om inte ännu roligare) som för 20 år sedan.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top