Kuben
Cementarsel Mc
31 i slutet av mars.Haft A-kort sen 2003Det enda man ångrar är väl att man inte tog kortet tidigare..
Haha, det där är kul! Säger man Katana eller RD500 så syns det rätt snart i ögonen på andra om de vet vad det är eller ej. Det var ju ngt magiskt (och ouppnåeligt) med de där modellerna tycker jag. Iaf när man har nostalgibrillorna på...Badger skrev:Kul med en tråd med "äldre" sporthojåkare. Det känns annars som att det inte finns många (en del har tyvärr gått förlorade till krommopparna ) .
Vilket gör att man för det mesta åker och snackar sporthoj med yngre (och får förklara vad katana, GPZ etc var för några hojar De har lite svårt att förstå att man bli nostalgisk.
FireSalle skrev:34 år, ska påbörja min 19e mc-säsong om några veckor. Har också barn (tveksamt dock om de ska få börja köra hoj... )
Nä, på'n bara å gasa som förr....carleson skrev:Mnja, sa de va nödvändigt m avrostning...?... jojjo de e säkert klokt...
Köpte hoj i augusti ss och hann köra några hundra mil under hösten, men de första tio milen var mysko, var inte över 80 km/h... ovant !
Lotta skrev:Väldigt vad få tjejjer det är som skrivit i den här tråden. Kanske inte är så många över 30 på SH.
Håller med Lotta att det var väldigt få tjejer som skrivit i denna tråd.
Jag fyller snart 42, sambo och barn.
Har än så länge bara suttit bakpå sambons hoj, men det blir det ändring på i sommar.
Skulle tagit A-kort för längesen men det kom en massa annat i vägen.
Men nu håller jag på att ta lappen. Började förra sommaren, men en hojkrasch kom emellan.
Nya friska tag !!
Så nu får det snart bli vår så man kan ta sitt kort och ut o köra hojen som väntar i garaget.
Milleducce skrev:
FÅ börja ? När de får ta KK för tung MC så gör de som de vill , eller hur ?
Men jag vet hur du känner dig. Blir lika orolig själv när mina barn paratar om att börja köra hoj. Kan inte heller förklara på ett bra sätt att det är farligt för dem men inte för mig Hmm
carleson skrev:Haha, det där är kul! Säger man Katana eller RD500 så syns det rätt snart i ögonen på andra om de vet vad det är eller ej. Det var ju ngt magiskt (och ouppnåeligt) med de där modellerna tycker jag. Iaf när man har nostalgibrillorna på...
Här är några till, nån som minns? TR1, FT500 Ascot, 900 Strider, Bimota, Laverda Jota, RGS, RG500, CB1100R..., det finns ju hur många som helst.
Jag var lite knäpp i början av 80-talet, jag kunde "alla" data om alla nya hojar utantill. T ex vid vilket varvtal en CB650 fick ut sitt maximala vridmoment, vikt, tankvolym, rubbet. Måste haft för lite å göra... (det var innan jag hade råd med egen hoj...)
Thunder skrev:Min äldsta dotter (4,5 år) började som de flesta döttrar med dans för ett år sedan. Men till pappas glädje så bestämde hon sig helt plötsligt för två månader sedan att detta inte var kul längre. Hon skulle börja köra cross som grankillen på 4 år gjorde. Så vi lånade crossen för en dag och hon log hela dagen. Letar nu efter en som hon skall få träna på. Enligt henne skall den vara rosa och hjälmen skall ha prinsessor på. Får väl se hur länge detta håller, det skall krökas i tid det som krokigt skall bli.
Lotta skrev:Väldigt vad få tjejjer det är som skrivit i den här tråden. Kanske inte är så många över 30 på SH.
42 år snart, haft kortet sen sept 2004
Har en son på 20 som rycker i hojen.....snart blir man väl av med den
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO