Vi som är 30+ hojar oxå

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
31 i slutet av mars.Haft A-kort sen 2003Det enda man ångrar är väl att man inte tog kortet tidigare.. :D
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Badger skrev:
Kul med en tråd med "äldre" sporthojåkare. Det känns annars som att det inte finns många (en del har tyvärr gått förlorade till krommopparna :( ) .

Vilket gör att man för det mesta åker och snackar sporthoj med yngre (och får förklara vad katana, GPZ etc var för några hojar :) De har lite svårt att förstå att man bli nostalgisk.
Haha, det där är kul! Säger man Katana eller RD500 så syns det rätt snart i ögonen på andra om de vet vad det är eller ej. Det var ju ngt magiskt (och ouppnåeligt) med de där modellerna tycker jag. Iaf när man har nostalgibrillorna på...

Här är några till, nån som minns? TR1, FT500 Ascot, 900 Strider, Bimota, Laverda Jota, RGS, RG500, CB1100R..., det finns ju hur många som helst.

Jag var lite knäpp i början av 80-talet, jag kunde "alla" data om alla nya hojar utantill. T ex vid vilket varvtal en CB650 fick ut sitt maximala vridmoment, vikt, tankvolym, rubbet. Måste haft för lite å göra... :tomten (det var innan jag hade råd med egen hoj...) :näsblod
 
Last edited:

varvalätt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2005
Ort
kalix
Hoj
Gsx 1000R
Fyllde 37 år i januari , Ska ta licensen i maj och börja tävla i rokie 600 ( finland ) Pga vårat avlånga land.
Pysslar även med Folkrace , Gokart o Snöskoter.
Kan det bli för mycket motorsport :va

Tror inte det :Rockbanan
 

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
luleå
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
Gammal man kan - också

Man är inte äldre än man känner sig....typ. Är 40+ och skaffade kortet -98 efter det att ungarna började bli lite större.

Ibland är man dock tacksam för mörkt visir när hornen växer ut och man inte kan låta bli att dra upp till rödmarkeringen på alla växlar...ja...40+ och kör som om man nyss tagit kortet...vilket i och för sig stämmer...mer eller mindre jämfört med många av er andra i alla fall.

Kul är det i alla fall. Och bankörning borde vara obligatoriskt för alla MC-åkare!
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
FireSalle skrev:
34 år, ska påbörja min 19e mc-säsong om några veckor. Har också barn (tveksamt dock om de ska få börja köra hoj... :rolleyes: )
:hihi
FÅ börja ? När de får ta KK för tung MC så gör de som de vill , eller hur ?
Men jag vet hur du känner dig. Blir lika orolig själv när mina barn paratar om att börja köra hoj. Kan inte heller förklara på ett bra sätt att det är farligt för dem men inte för mig Hmm :va
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Ser man pa responsen här sa kanske vi över 30 är i majoritet!?!

Själv är jag 35, tog körkort -99 och har hunnit avverka 4 kawwor. Har en son pa ett ar och är för tillfället utan hoj. Inte pga av junior utan mer pga att vi har flyttat utomlands.

Det bränner dock fruktansvärt i gashanden sa jag ska nog försöka räkna hem en ny hoj :tungan Maste ju ha nagot att pendla till jobbet med sa frun kan ha bilen :hihi :hihi FMX 650 eller en ren sporthoj star pa önskelistan.

Hittade roadracingen pa Mittsverigebanan för tva sommrar sedan och är rätt biten, har planer pa en ny banhoj sa man kan köra av sig lite. Hur och vad det blir far tiden utvisa.

Kör sa det ryker!!!

// Göran
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
carleson skrev:
Mnja, sa de va nödvändigt m avrostning...?... jojjo de e säkert klokt...
Köpte hoj i augusti ss och hann köra några hundra mil under hösten, men de första tio milen var mysko, var inte över 80 km/h... ovant !
Nä, på'n bara å gasa som förr.... :rofl

Tror inte medelåldern här på SH är sådär jätteung, det är nog bara det att de hörs och syns mest med alla frågor om "vilken hoj som är värst" och "vilken ska jag köpa" :lol

Själv tillhör jag inte de äldsta i skaran, men jag kommer faktiskt ihåg Katana & de där rassliga 2-taktarna. Kortet tog jag -88 och gick alltså på A direkt utan genvägen över 125:a.

Uppväxt med en far som kört hoj sen.... ja, jättelänge :hihi och fortfarande håller på så klart. Finns med här på SH.
 
Last edited:

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Efter att ha läst alla inläggen i denna tråd kan jag konstatera att ingen av er har nått min aktningsvärda ålder.

Därför förväntar jag mig, så som ålderman, följande när ni har nöjet att träffa mig:

- alla herrar ska ta av sig hjälmen och artigt säga ”God dag”.
- regeln ovan gäller ej vid färd på två hjuligt fordon.
- vid färd skall vänster hand lyftas till en inte alltför vidlyftig gest samt en mindre huvudbockning.
- om lycka är framme och ni får möjlighet att möta mig vid en bensinstation, förväntar jag mig viss hjälp med min motorcykel. Avtorkning av eventuell smuts, kontroll av lufttryck och liknande men jag avböjer all hjälp med betalningen.

- alla damer förväntas niga vid åsynen av mig.
- naturligtvis ska hjälmen omgående tagas av så att jag får se ert ansikte.
- om ni faller mig i smaken kan jag tänka mig att ni får ge mig en lätt kram. Detta meddelas genom ett leende.
- om ni har ert manliga sällskap med er gäller alltid regeln ovan.
- vid övriga tillfällen ges alltid en ordentlig omfamnig och därtill hörande kyss.

I övrigt undanber jag vidare kommentarer om min ålder och min motorcykels status.
Med högfärdiga hälsningar
Nils

 

Ingeli64

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S
Lotta skrev:
Väldigt vad få tjejjer det är som skrivit i den här tråden. Kanske inte är så många över 30 på SH.

Håller med Lotta att det var väldigt få tjejer som skrivit i denna tråd.

Jag fyller snart 42, sambo och barn.
Har än så länge bara suttit bakpå sambons hoj, men det blir det ändring på i sommar.
Skulle tagit A-kort för längesen men det kom en massa annat i vägen.
Men nu håller jag på att ta lappen. Började förra sommaren, men en hojkrasch kom emellan. :(
Nya friska tag !!
Så nu får det snart bli vår så man kan ta sitt kort och ut o köra hojen som väntar i garaget. :yoparty
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Milleducce skrev:
:hihi
FÅ börja ? När de får ta KK för tung MC så gör de som de vill , eller hur ?
Men jag vet hur du känner dig. Blir lika orolig själv när mina barn paratar om att börja köra hoj. Kan inte heller förklara på ett bra sätt att det är farligt för dem men inte för mig Hmm :va

Min äldsta dotter (4,5 år) började som de flesta döttrar med dans för ett år sedan. Men till pappas glädje så bestämde hon sig helt plötsligt för två månader sedan att detta inte var kul längre. Hon skulle börja köra cross som grankillen på 4 år gjorde. Så vi lånade crossen för en dag och hon log hela dagen. Letar nu efter en som hon skall få träna på. Enligt henne skall den vara rosa och hjälmen skall ha prinsessor på. Får väl se hur länge detta håller, det skall krökas i tid det som krokigt skall bli. :lol
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
37 år i feb.....

men 18 på helgerna :tuttar....

en son på 10 som tjatar om cross nu :)
 
Last edited:

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Ort
I Mitten
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
37 år tog kk -85 och sitter med hela svenssonpaketet fru,villa,hund,kombi och ungar men har lyckats åka hoj till o från under alla år lik förb***at.
Trial,enduro,cross,några sporthojar och faktisk en kromsläde (vilket bottennapp, 350 mil på två år=skittråkigt) har det blivit under åren.
Önskar alla en riktigt solig o trevlig MC sommar
 

HbgQ

Guest
Fyller snart 31 och haft kortet i 4 år..
Lite märken på kroppen har man efter smärre vurpor..
Så fort man sitter på hojen är man ju 18 igen... :banana
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
carleson skrev:
Haha, det där är kul! Säger man Katana eller RD500 så syns det rätt snart i ögonen på andra om de vet vad det är eller ej. Det var ju ngt magiskt (och ouppnåeligt) med de där modellerna tycker jag. Iaf när man har nostalgibrillorna på...

Här är några till, nån som minns? TR1, FT500 Ascot, 900 Strider, Bimota, Laverda Jota, RGS, RG500, CB1100R..., det finns ju hur många som helst.

Jag var lite knäpp i början av 80-talet, jag kunde "alla" data om alla nya hojar utantill. T ex vid vilket varvtal en CB650 fick ut sitt maximala vridmoment, vikt, tankvolym, rubbet. Måste haft för lite å göra... :tomten (det var innan jag hade råd med egen hoj...) :näsblod

Oh shit... *minns känslan*
Fan, kalenderbitare de luxe var jag också på den tiden, men fick nöja mig med att sukta. En hoj som jag däremot skulle vilja se igen är Benelli Sei.

Och snacket som gick om hur farliga RD 350:eek:rna var för att folk tokvarvade och körde ut i spenaten..

Eller hur många bitar man var tvungen att ha från Rickman för att det skulle kunna kallas för Rickman-Honda tex.

Eller ylande Alfa-4-1 system.

Eller den fantastiska uppfinningen med att sätta oljebehållaren på _utsidan_ av stötdämparna för att kyla bättre. Vilken revolution.

Eller... fan. Det finns hur mkt som helst :)

Nostalgikväll någon? :hihi
 
Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Thunder skrev:
Min äldsta dotter (4,5 år) började som de flesta döttrar med dans för ett år sedan. Men till pappas glädje så bestämde hon sig helt plötsligt för två månader sedan att detta inte var kul längre. Hon skulle börja köra cross som grankillen på 4 år gjorde. Så vi lånade crossen för en dag och hon log hela dagen. Letar nu efter en som hon skall få träna på. Enligt henne skall den vara rosa och hjälmen skall ha prinsessor på. Får väl se hur länge detta håller, det skall krökas i tid det som krokigt skall bli. :lol


en sån hjälm skulle du oxå ha, rosa med prinsessor på :hihi :hihi
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
45 i maj....
Men som en bekant till mig sa:......
"Jag e en 25-åring med 45 års erfarenhet"

KLR 650 -85
TRX 850 -98
RSV mille -00
2 st Ducce 999 -03
å nu en Factory -06 på väg

LIVET LEKER :2cool
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Lotta skrev:
Väldigt vad få tjejjer det är som skrivit i den här tråden. Kanske inte är så många över 30 på SH.

42 år snart, haft kortet sen sept 2004 :banana


Har en son på 20 som rycker i hojen.....snart blir man väl av med den :gnissla

Johodå! Här har du en likasinnad :tummenupp 42 i år och en son på 20 som mer än gärna lånar min K5:a.......
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
32 åring med ny mc-lapp. Fick införlivat en 16år gammal dröm. (Fick ju inte ta lätt MC för morsan!) :huvet *Jefla käring!* :hihi
Startade med en GSX 750 ES men har traskat över till en RF600R.

Det finns MÅÅÅÅNGA 30+ som kör.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top