Vi som är 30+ hojar oxå

VTR_Tjejen

Rapido
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Honda VTR
Härligt att vi är så många 30+ ändå, annars får man ofta en känsla att det är väldigt ungt här. Själv 34 och haft A-kort sen 2003. :banana
 

Jögga

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yama r1-07
Oh My skrev:
Härligt att vi är så många 30+ ändå, annars får man ofta en känsla att det är väldigt ungt här. Själv 34 och haft A-kort sen 2003. :banana
Härligt trodde nästan att man var ensam som va 40+
är 42. Nu törs man lyfta på sitt mörka visir när man har stängt av hojen. Hade faktiskt tänkt att inte köpa en ny hoj vad ska folket tror 42 år r1 06 :va Man när den här tråden kom upp så känns det jävligt bra :hihi . Var är värmen måste ut och mata. :yoparty Jögga.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Det blir bara roligare för varje år. Jag är själ av årsmodell -54 och har haft A-kort sedan -70, då körandes en Honda CB125. Sedan dess har jag avverkat ett antal hojar och har bara gjort uppehåll när yngsta dottern var liten. Kör numera en rätt kraftigt uppskrämd Suzuki GSX 1100 ES -83 (moderna grejor). Tyvärr ligger snön i tjocka lager och våren verkar väääldiigt avlägsen. Tur att garaget är uppvärmt.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jögga skrev:
Härligt trodde nästan att man var ensam som va 40+
är 42. Nu törs man lyfta på sitt mörka visir när man har stängt av hojen. Hade faktiskt tänkt att inte köpa en ny hoj vad ska folket tror 42 år r1 06 :va Man när den här tråden kom upp så känns det jävligt bra :hihi . Var är värmen måste ut och mata. :yoparty Jögga.

Det är inte åldern på kroppen som avgör vad man ska/inte ska köra. Det är ju hur man är i sinnet.

Kan man inte vara "barnslig"...då kan man inte vara vuxen heller.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
40+, fast det vet inte hjärnan om! Kroppen ger dock besked best f..n den vill! :va

Vill alltid bli duktigare varför jag nu på senare år försöker förkovra mig i den ädla konsten att svänga! :D

Välkommen!
// Niklas
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Oh My skrev:
Härligt att vi är så många 30+ ändå, annars får man ofta en känsla att det är väldigt ungt här.

Det är som med de flesta forum, de som skriver mest kanske inte alltid är de som tillför mest. Det är som med SH pubarna, har aldrig träffat någon otrevlig där, tråkigt bara att de flesta pubare skriver så få inlägg.

Mina äldre bröder åkte Yamaha SR500, XJ650 och trajja chopper i början av 80-talet. Själv läste jag MC-Nytt för att kunna delge min omgivning häpnadsväckande fakta om vrid och effekt på de nya japshojarna. Då kändes det som det bara fanns japshojar, trajja konkad, ducce extremdyra och konkursmässiga, bumsen dyra och gubbiga. Allt nytt kom från japan, CBX, turbo och annat som ansågs häftigt.

Mest minns jag tjatet om kubikklasser för att få en bra försäkring, brorsan köpte en 650 eftersom den fick försäkras som en 500 cc till bra pris. HD var extremt dyra att försäkra med detta system.

Själv dröjde det till -02 innan jag skaffade kort. Känns som att det nu finns mycket mer hojtyper att välja på än när jag växte upp. Från 500-750 cc japsrad4 till alla möjliga motorer och märken. :fyllisar
 

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Stockholm med hjärtat i Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
30 bast och tog tungt kort i höstas. Körde mc i olika former när jag var yngre bytte sedan till bil mellan 20-30 innan jag såg ljuset och återupptog min barndoms kärlek.

Mina kompisar har redan skickat blommor i förskott till min begravning men jag har en väldig svag känsla av att jag kommer att ta det lugnt första veckan i varje fall.

Just nu känner man sig som Smeagol som vill ha sin PRECIOUSSSSSSS.... :huvet
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
44 i år. Kört av och till sen -80. Åka hoj är roligare nu än nånsin. Suktar nästan ihjäl mig nu efter en gixxer 750 -06. Hojarna blir mer och mer racer för varje gång jag byter...
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
peter R1 skrev:
JA, men min mekar själv oxo :tungan sug på den :pannkyss

Slagen OK :huvet
Men skulle de va nån som meka,så skulle de va hon :hihi
Här gillar vi bara körningen,inte skruva :banana
 

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
luleå
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
Ankan skrev:
44 i år. Kört av och till sen -80. Åka hoj är roligare nu än nånsin. Suktar nästan ihjäl mig nu efter en gixxer 750 -06. Hojarna blir mer och mer racer för varje gång jag byter...

---

Sant!
Helt skumt faktiskt. När jag och polarna köpte första hojjarna "svor" vi att aldrig sätta oss på en hoj där man kramade tanken och slog hakan i tanklocket...nu skulle man aldrig ens drömma om att köra sittandes :lol
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
39 i år, hur fan nu det gick till..... :confused:
Visst är det märkligt att det fortfarande känns på samma sätt uppe i knoppen som när man var 20? :va

A-körkort som 16-åring, 2 säsonger med en Yamaha AS/3 125:a som jag glömt årsmodellen på (Alzheimer?), sedan hoj-uppehåll till 24 år, därefter en (redan då gammal) Suzuki GS750E som hängde med många år (många av dom ej fungerande).

När jag till slut fick råd att byta till nåt modernare blev det först en Suka GSX750F, sedan ZX-9R:en som jag haft 3 säsonger hittills.

Kul att se att det faktiskt FINNS ganska många över 25 på forumet också. Ibland känner man sig ganska ensam om att invänta PRO-avgiften. :D
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
tuppjuck skrev:
Oh shit... *minns känslan*
Fan, kalenderbitare de luxe var jag också på den tiden, men fick nöja mig med att sukta. En hoj som jag däremot skulle vilja se igen är Benelli Sei.

Och snacket som gick om hur farliga RD 350:eek:rna var för att folk tokvarvade och körde ut i spenaten..

Eller hur många bitar man var tvungen att ha från Rickman för att det skulle kunna kallas för Rickman-Honda tex.

Eller ylande Alfa-4-1 system.

Eller den fantastiska uppfinningen med att sätta oljebehållaren på _utsidan_ av stötdämparna för att kyla bättre. Vilken revolution.

Eller... fan. Det finns hur mkt som helst :)

Nostalgikväll någon? :hihi
16 tumsfälgar, anti-dive, Vance&Hines, Raask, Hailwood Replica, Pantah, CB1100F... :dräggelsmiley
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Färnbo skrev:
He he snart 40 och leker fortfarande med motorcyklar och snöskotrar, körkort sedan 1984, åkt hoj sedan 1979......

Välkommen..
Visst är man snart 39. Man är ju inte äldre än man gör det till. Har väl åkt 2 hjuligt sen barns ben i olika former. Har haft kort sen 18 år och en dag ( 1985 ).

Skillnaden mellan pojkar och män är bara priset på deras deras leksaker!!!!!!!!

Ha det där ute i det avlånga landet.........
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
gamle skrev:
Tur man inte e ensam med lite historia bakom sig :rofl Jag fick mitt tunga hoj kort 1974 :rofl har använt det regelbundet :banana :banana
Fick ditt kort... jojo... det var väl bara till att öppna Cornflakespaketet på din tid... :7peta
Jag BLEV gammal av våndan att fixa till garagevändningen på uppkörningen (att kunna den manövern hade väl spelat mindre roll för dig ändå, ditt garage är väl stort som Arlanda flygplats :hihi )

HbgQ skrev:
Fyller snart 31 och haft kortet i 4 år..
Lite märken på kroppen har man efter smärre vurpor..
Så fort man sitter på hojen är man ju 18 igen... :banana
Det där får du allt ta o bevisa på SH Puben i Helsingborg den 17/3! :lol
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Nu får vi se till att organisera ett antal 30+ körningar när snön har släppt sitt grepp.

Någon som är intresserad ? :tomten
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Själv är jag inte ett dugg förvånad över att det döljer sig seniorer bakom skärmarna, oförmågan att uppfatta ironi samt diverse klagomål på "oulawbeteende" visar tydligt var i livet många står. Trodde till en början att det berodde på bostadsorten men nu klarnar bilden.

Är väl en naturlig utveckling dock. Förr var hojåkare de riktiga busarna med knegarjobb, nu krävs det lite mer stålar för att få ut och stila.
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Chronic skrev:
Själv är jag inte ett dugg förvånad över att det döljer sig seniorer bakom skärmarna, oförmågan att uppfatta ironi samt diverse klagomål på "oulawbeteende" visar tydligt var i livet många står.
Det är ju vi som är den ironiska generationen.....eller missade jag ironin igen nu? :rolleyes: :rolleyes:

Klagomalen pa outlawbeteende kan ju bero pa att man har insett hur korkat det är att göra vissa saker och att det inte bara drabbar den som gör det utan hela gruppen mc-akare. Denna diskussion hör dock till andra tradar sa jag stoppar här. :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top