Vi som är 30+ hojar oxå

Sniper

Guest
Blir 40 snart tog kortet 84,a kört sen dess varit utan hoj några år till och från,
men faller alltid tillbaka till att ha hoj, bara att inse man mår inte bra om där inte står minst en hoj i garaget.
Under resans gång har några hojar blivit skrot ,och fått låna ut körkortet x antal månader till farbror blå, det kostar att ha kul som sagt man måste först
va ung och vild för att kunna bli gammal och erfaren :tummenupp

Nu för tiden går det lite lungnare till, kör mest o njuter, och det har blivit
riktigt förmånligt att försäkra hojen nu när man blivit gammal :)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Palmas skrev:
Det är ju vi som är den ironiska generationen.....eller missade jag ironin igen nu? :rolleyes: :rolleyes:

Klagomalen pa outlawbeteende kan ju bero pa att man har insett hur korkat det är att göra vissa saker och att det inte bara drabbar den som gör det utan hela gruppen mc-akare. Denna diskussion hör dock till andra tradar sa jag stoppar här. :tummenupp


Nä jag vet, tyvärr! Och nu är jag inte ironisk. Men man var så.....odödlig förr. Jag vill vara det igen, eller låtsas iaf.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Chronic skrev:
Nä jag vet, tyvärr! Och nu är jag inte ironisk. Men man var så.....odödlig förr. Jag vill vara det igen, eller låtsas iaf.
En sak är iallafall säker. Rent matematiskt är du närmre döden nu än då. :D
Så nu om någonsin behöver man nåt som gör att man känner sig odödlig, lite bus o kul på hojen hjälper definitivt till med detta.
 

Jögga

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yama r1-07
30+ körningar

Göran skrev:
Nu får vi se till att organisera ett antal 30+ körningar när snön har släppt sitt grepp.

Någon som är intresserad ? :tomten
Skulle vara kul ch träffa några här på sporthoj.com :fyllisar. Och åka hoj. Skulle komma på nåt bra sätt att träffas. Några föslag. Typ på nån mc tävling. :banana Jögga.
 

HbgQ

Guest
Maverick_ou812 skrev:
Fick ditt kort... jojo... det var väl bara till att öppna Cornflakespaketet på din tid... :7peta
Jag BLEV gammal av våndan att fixa till garagevändningen på uppkörningen (att kunna den manövern hade väl spelat mindre roll för dig ändå, ditt garage är väl stort som Arlanda flygplats :hihi )


Det där får du allt ta o bevisa på SH Puben i Helsingborg den 17/3! :lol

Vill du se mina ärr eller att man är som 18 igen?? :fyllisar
Kom ihåg att jag är från Norrland... :D
:pannkyss
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Opps...sidan 8 på ENDAST ett dygn, kryllar av "gamlingar" här alltså. :tomten

Jag sällar mej till gruppen med mina 36 år. Körkort sen 2000 & är inne på min fjärde hoj. Ibland funderar jag på vad jag gjorde innan jag skaffade hojkort :va
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ullis skrev:
Opps...sidan 8 på ENDAST ett dygn, kryllar av "gamlingar" här alltså. :tomten

Jag sällar mej till gruppen med mina 36 år. Körkort sen 2000 & är inne på min fjärde hoj. Ibland funderar jag på vad jag gjorde innan jag skaffade hojkort :va
Förmodligen något som är Olagligt, Omoraliskt eller Fettbildande va? :D

HbgQ skrev:
Vill du se mina ärr eller att man är som 18 igen?? :fyllisar
Kom ihåg att jag är från Norrland... :D
:pannkyss
Vi kan ta en sak i taget, du får välja ordning själv. :tummenupp
Tänk bara på att jag var ordningsman i skolan....

Jögga skrev:
Skulle vara kul ch träffa några här på sporthoj.com :fyllisar. Och åka hoj. Skulle komma på nåt bra sätt att träffas. Några föslag. Typ på nån mc tävling. :banana Jögga.
Man kan ju alltid anordna en SH Pub.... :fyllisar
 

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Ort
K-dala
Hoj
trajumf äräss!!
Jaha,själv är jag 35,och har en kropp som endast en mor kan älska.A-Kk (är inte det förkortning på knu--kompis :confused: )har jag haft i 19 år.Varvid jag ägt hela två tunga mc:n. :yoparty
Jotack,jag är en jäkel att förbruka maskiner...Och så bor jag i villa med gröna knutar. :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
carleson skrev:
Jag gick med här på Sporthoj igår, och det verkar vara ett trevligt ställe. Har tidigare hängt rätt intensivt på ett liknande ställe men då handlade det om hembio.
Det är lätt att känna sig lastgammal här, många verkar vara yngre, men jag tror nog det finns fler som jag 35 +. Tänkte att de som vill kunde berätta lite i denna tråd.

Jag började köra hoj 1983 men slutade abrupt i fronten på en lastbil. Körde sedan rätt intensivt 1986-1991, RD 350 och sedan XJ 900. Nittiotalet och en bit på 2000-talet har jag ägnat åt barnuppfödning, men nu när de är åtminstone några år gamla tyckte jag och frugan att det kunde vara läge att skaffa hoj igen, så det gjorde vi i august förra året. Ser fram emot en härlig säsong 2006 !
Vi hörs

37 år snart, inne på 3 mc-säsongen för min del(med kort..)
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Gubb&gummtråd! :)

Är själv närmare 40 än 38, om man säger så. :tungan
Har åkt hoj till och från sen jag var 13, vanligen offgata.
Åkt massor med cross och en del enduro. Ett fåtal mil på sporthoj dock.
Numera åker jag motard för hela slanten och ska försöka köra några tävlingar i år. Så se upp därute på banorna i sommar, snorungar! :hihi
 
Last edited:

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Är själv 43 år!

Har haft hoj kort sen man fyllde 16,shit va fort tiden går :)

Inledde hojkarriären med en Yamma RS125:a sedan följde det en vattenbuffel(Suzuki GT750)sen vart det Honda CBX1000,Suzuki Katana 1100.

Fick en tillfällig sinnesförvirring och började åka o bygga HD(såna där med långa framgafflar o stel bakram).

Kom dock till sans för ett par år sedan,tröttnade på att inte ha någon väghållning,taskiga bromsar och noll prestanda..

Sen är det inte så ballt att vara tvungen o rasta efter ett par mil pga att röven har domnat bort. :lol

Införskaffade då en Gixxer1100 som följdes av en Hayabusa och nu har man en Gixxer K3:a.

Frågan är vad nästa hoj blir??

//Kenneth
 

4cY

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Honda CBR900RR -97
Tjo va mycket "gammla" hoj åkare det finns :) Själv blir jag 34 i år, tog mitt hoj kort sent i höstas och köpte mig en viffer :D tur att oktober var så himla najs förra året så man han köra innan vintern kom.

Nu vill man bara ut på vägarna igen, kan denna vinter ta slut nångång??? :huvet
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
hmmm...

Vilken tråd hör vi till som närmar oss 30+ med stormsteg??? :rolleyes:

:banana
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top