Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Jonas ktm

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
cb1000
Ja då var de min tur igen:huvet 2100 kr i böter för ett slitet framdäck o för liten regskylt:mad:

Last edited by a moderator:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Ska ni ut och köra någonstans imöra på dagen?
Kan tänkas hänga på isf

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
robertzon va gör du nu för tiden din röv ., har du ställt hojjen åt sidan och raggar 15 åringar på heltid??:tuttar

Du får det att låta som nåt negativt... Själv har man ägnat kvällen åt 26 taggare till ingen nytta, men trevligt ändå:gnissla

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Har aldrig vart med om att folk kan köra med sporthojar och 280 lär bara vara tråkanderstorp som de kan köra på. sen kan du väl dreva så den går lite fortare, orginaldrevningen lär ju vara högre drevat tom.
Motard är överlägset...:yoparty

Med kompisens R1 ligger jag runt 250 på gelleråsen. Sen ungefär samma med motarden i kurvorna som dom duktiga sporthojsförarna. Fast dom kör ju med däckvärmare å sån skit :)

Var iaf på blixås idag (crossbanan). Men jag har skaffat mig en osund hatkärlek till husan :huvet . Efter att ha haft ur motorn o bytt kamkedja hos T Klintberg så vägrar den starta på kick. Måste dra igång den med bil. Samma jävla resa som i våras ... Jag tror inte ventilerna nånsin skall ställas på fanskapet. Varje gång jag gjort det så måste man plåga hojen några timmar tills den mår bra igen. Nåja, bara att lägga sig i garaget o dissekera förgasaren igen o se så det inte ligger nåt där.

Men om ni skall ut o sladda nån dag hänger jag gärna på i veckan. Tar med mig rep så får ni dra igång mig när jag får problem :)

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
:va när va du å körde på gälleråsen senast tror knappt dom som tävlar kör i 250 m tanke på att dom kortat banan å när jag körde så hade r1 problem att komma om tror att dom låg på ca 180-200 i slutet men sen körde dom som kratter kanske vem vet men i kurverna har dom ju inte än chans......

kan ju ha varit en dag me massa nötter i.o.f hehe :D

Bauen

72# Sladdar över allt med noll koll
Gick med
27 Jan 2006
Hoj
(Förra Ex:et R-1:a) Nu: Honda xr-650..
Dags att montera knotter-hjulen,,så att man kan börja att köra grus vägar å skog...:yoparty :yoparty

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
:va när va du å körde på gälleråsen senast tror knappt dom som tävlar kör i 250 m tanke på att dom kortat banan å när jag körde så hade r1 problem att komma om tror att dom låg på ca 180-200 i slutet men sen körde dom som kratter kanske vem vet men i kurverna har dom ju inte än chans......

kan ju ha varit en dag me massa nötter i.o.f hehe :D

Jag är ju inget ess på sporthoj men på en r1:a så har man 2:an ut ur kurvan o så pressar man ur fyran förbi tornet. Då står mätarn på ~230 och så har man lite drag kvar innan man behöver bromsa. Kanske borde kolla i sporthojstråd om det kan stämma så jag inte inbillat mig något :)

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Mot vanliga duktiga förare så har iaf jag på min husa inga problem att ta de flesta på Kinnekulle, Falkenberg eller Gelleråsen. Sviestad var dock lite för snabb bana och Anderstorp är ingen ide att ens prova. instruktörerna på samtliga banor vid smc kurserna brukar dock vara riktigt snabba men jag har lyckats hålla jämt på regn: Vad är er erfarenhet ?

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
Har bara varit på gälleråsen 2 dagar har inte hunnit med mer i sommar + vädret har ju varit si så där men nästa år blir det mer vi kanske kan åka tillsammans ett motard gäng....
Hade varit kul :yoparty

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Har bara varit på gälleråsen 2 dagar har inte hunnit med mer i sommar + vädret har ju varit si så där men nästa år blir det mer vi kanske kan åka tillsammans ett motard gäng....
Hade varit kul :yoparty

Vi var tre motarder uppe på Kinnekulle för några helger sedan:tummenupp
Askul!!:yoparty

Last edited by a moderator:

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
på tors ska det bli fint väder nån som e sugen på tor kväll

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kom igen nu gubbs gött väder ikväll 1800 gp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...