Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
blir inget åk idag då nee tråkmånsar :)

Henken

Guest
Jag skulle behöva fixa lite grejjer på hojen, stötdämparen läcker lite och förmodligen är det dags för ventiljustering. Är det vid 250mil?

Johans MC har väl hand om KTM men det bör väl finnas andra som kan rekomenderas?

Byta packning på stötdämparen låter inte speciellt avancerat men utan garage/ordentliga verktyg blir det jobbigt...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag skulle behöva fixa lite grejjer på hojen, stötdämparen läcker lite och förmodligen är det dags för ventiljustering. Är det vid 250mil?

Johans MC har väl hand om KTM men det bör väl finnas andra som kan rekomenderas?

Byta packning på stötdämparen låter inte speciellt avancerat men utan garage/ordentliga verktyg blir det jobbigt...

cross & endurokompaniet

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag var inne och ollade din nya leksak idag:D
Vad är det för dumheter att köpa klumphoj så du inte kan vara med och mata bana med oss?:arsele
Har jag redan gjort......:D

Va f-n, ska jag behöva skicka den till Anticimex de första jag gör när jag får den alltså.

Bytet beror på att Aprilian var och är världens absolut fräckaste, snyggaste, råaste och grymmaste hoj, MEN den är ju inte särskilt praktisk.
Jag har ju ca 6 mil innan jag ens är på GP, sen ska man börja köra. de blir att det plockar mil som 17. Jag tror sumon passar mig och min typ av huvudsakliga körning bättre.
KTM 950 supermoto är inte så klumpig som den ser ut att vara.
Känns ungefär som en 640 fast med mycket mera motor.

Tänkte skaffa motardhjul till enduron till motard-bane-dagarna.

Last edited:

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Va f-n, ska jag behöva skicka den till Anticimex de första jag gör när jag får den alltså.

Jag har ju ca 6 mil innan jag ens är på GP, sen ska man börja köra. de blir att det plockar mil som 17. Jag tror sumon passar mig och min typ av huvudsakliga körning bättre.

Anticimex är de mest inkompetenta kvacksalvare detta landet har, men jag skulle ju tvätta hojen i sprit :D

Du bor ju för bövulen på sveriges i särklass bästa väg, vad ska du till göta och göra hehe, jag kommer och testar din pizzeria många ggr i sommar...

Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Husa
jag är helt slut efter idag, de va längesen ja körde så länge:hoppa
trapperna var bäst:kryckor

ja man va rätt matt i lacken efter men skoj va de :)
du får se till å haka på lite oftare nu då när du har ett kort å bli av med nu igen :D
Tror nog vi kört i 95% av alla trappor som e värda att köra i denna stad, svårt att hitta upp några nya nu.
får helt enkelt börja ta dom aviga vägen å då har vi utmaning vill ja lova :cool:

Tror de får bli lite åka sen när den här tankbilen med sprit lämnat kroppen :gnissla

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
vet ni hur det går med ett eventuellt motardbanebygge i göteborg?

nu är min hoj snart klar så då kan man hänga på ut om det blir lite varmt ...

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
vet ni hur det går med ett eventuellt motardbanebygge i göteborg?

nu är min hoj snart klar så då kan man hänga på ut om det blir lite varmt ...

Än sålänge hör man ju bara rykten om ett banbygge men den som lever får se.

Kul att se ett levnadstecken från dig i det avsomnade motardträsket...:yoparty

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
jag har hört rykten kring kortedalas klubb och ett eventuellt bygge ute i säve.

blocket sprack på motorn därav mitt frånfälle. men klintberg har vart på den nu så det blir nog kanon. har dock inte betalat ännu, :) eller :( beroende på hur man ser på det.

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Då har vi samma info;)
Tror att kortedala kommer att få många nya medlemmar om det blir så, jag vill gasa jag med.:D

tobster

di brann aov
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
SV1000S
du får se till å haka på lite oftare nu då när du har ett kort å bli av med nu igen :D
Tror nog vi kört i 95% av alla trappor som e värda att köra i denna stad, svårt att hitta upp några nya nu.
får helt enkelt börja ta dom aviga vägen å då har vi utmaning vill ja lova :cool:

Tror de får bli lite åka sen när den här tankbilen med sprit lämnat kroppen :gnissla

kört landala trappan ännu?...kanske för skarp sväng i den?

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m

de e klart att ja hänger på ut å åka men de får väll va lite bättre väder nästa gång... ishalka är ju intresant med slicks:gnissla .

blev de något kört idag?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...