Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
nån som vet vart man hittar alla (SVEMO) regler för najning av bultar, plast på styre och fotpinnar etc. finns ju hur många rekomendationer som helst. pratade med en kompis som sa att det tom fanns krav på vilken typ av najtråd man skall använda...
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
nån som vet vart man hittar alla (SVEMO) regler för najning av bultar, plast på styre och fotpinnar etc. finns ju hur många rekomendationer som helst. pratade med en kompis som sa att det tom fanns krav på vilken typ av najtråd man skall använda...

http://www.svemo.se/file_out.php?id=2405

Har inte läst det än, men jag tror inte att puckar på fotpinnar o liknande står där, utan det brukar nog ligga i tillägsreglerna på tävlingen. Örebro tror ja tex vill ha sånna puckar, men i falkenberg behövdes det inte.

Vilka tävlingar ska du köra?
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
http://www.svemo.se/file_out.php?id=2405

Har inte läst det än, men jag tror inte att puckar på fotpinnar o liknande står där, utan det brukar nog ligga i tillägsreglerna på tävlingen. Örebro tror ja tex vill ha sånna puckar, men i falkenberg behövdes det inte.

Vilka tävlingar ska du köra?

swemos krav var ju ganska lindriga. men vissa ställer tom krav på vilken area puckarna skall ha. min area är ungefär som ett skateboardhjul :)
jag har väl inte tänkt så långt med tävlingar men tänkte kitta iordning hojen innan örebro lägret i helgen.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Örebro har inga krav på kraschpuckar.
Däremot najning, uppsamlingskärl m.m.
Samtliga oljeskruvar, kylarlock, filterlock m.m. skall najas
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Örebro har inga krav på kraschpuckar.
Däremot najning, uppsamlingskärl m.m.
Samtliga oljeskruvar, kylarlock, filterlock m.m. skall najas

Krashpuckar på fotpinnar måste man ha:
Från deras hemsida: www.teknismc.se

Regler för träning:

Medlemsskap i SVEMO-ansluten klubb krävs. Se www.teknismc.se för hur du blir medlem i TMC.

MCn skall vara utrustad enligt SVEMOs reglemente vad gäller najjning, uppsamlingskärl mm. Dessutom skall kraschpuckar för fotpinnarna monteras (gäller supermoto). Glykol får ej finnas i kylaren (gäller vätskekylda supermoto och minimoto). Miljömatta under cykeln i depån är krav, har du ingen finns det att köpa på plats.
Personlig utrustning enl reglemente är naturligtvis oxå krav för båda disciplinerna.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
När kom det kravet för i våras hade inte deras egna åkare det, men det är ju ett bra krav...
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
vet att inte detta är någon annons sight, men nu när jag inte kör mer motard så kanske folk i gbg vill köpa lite nya däck till bra pris? Finns även däckvärmare "nya och beg", däckskärare mm

bara att hojta till på PM
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
vet att inte detta är någon annons sight, men nu när jag inte kör mer motard så kanske folk i gbg vill köpa lite nya däck till bra pris? Finns även däckvärmare "nya och beg", däckskärare mm

bara att hojta till på PM

Du kommer att få samtal, men varför ska du inte köra mer?
Tippar på att vi är tre som kör förbi dig på fredag eftermiddag på väg till örebro, när är du hemma?
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
vafaan har du slutat?????:va :va :va

mmm, slitit länge för att få till träning i gbg, men det verkar omöjligt. Vill inte åka land och rike runt för att träna. Ska man sattsa och lägga så mycket pengar/tid vill jag kunna träna 3 gånger i veckan. Så det blir cross igen...

Du kommer att få samtal, men varför ska du inte köra mer?
Tippar på att vi är tre som kör förbi dig på fredag eftermiddag på väg till örebro, när är du hemma?

bara att ringa, men om jag inte är hemma kan jag fixa så emma är det. så löser vi resten sen :)
 
Last edited:

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
mmm, slitit länge för att få till träning i gbg, men det verkar omöjligt. Vill inte åka land och rike runt för att träna. Ska man sattsa och lägga så mycket pengar/tid vill jag kunna träna 3 gånger i veckan. Så det blir cross igen...



bara att ringa, men om jag inte är hemma kan jag fixa så emma är det. så löser vi resten sen :)

Ok, får se om vi har tid att droppa in, jag har ju nära upp annars men vi löser nåt, tråkigt att du ska sluta iallafall
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
blir åk idag 1200 gp
ja å sputnik
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top