Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Fan va kul det var igår. Hade ju glömt av hur kul det var med bara asfalt :banana

Med hjälmkameran blev det inte så bra bilder dock, lite för mörkt. Men körde ju med punka då så jag hängde ju inte på ändå :mad:

Nån som vet ett bra program att omvandla .mov filer (Quicktime) till typ AVI?

de va riktigt fränt:yoparty , blev inte så många kort men nått i alla fall

ja ska försöka få ihop en film också men ja får inte in filmerna i movimaker??

Last edited by a moderator:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
de va riktigt fränt:yoparty , blev inte så många kort men nått i alla fall

ja ska försöka få ihop en film också men ja får inte in filmerna i movimaker??

Jag skall ladda hem nåt roligt program ikväll som löser problemen med filmerna :)
I hjälmkameran är det redan .avi format men den vanliga kameran har .mov vilket är nåt sketet apple (quicktime) format.
Vilket format får du ur din kamera ?

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Jag skall ladda hem nåt roligt program ikväll som löser problemen med filmerna :)
I hjälmkameran är det redan .avi format men den vanliga kameran har .mov vilket är nåt sketet apple (quicktime) format.
Vilket format får du ur din kamera ?

jag får ut filmerna som mp4, dom funkar bara i quicktime:huvet , :huvet men jag har ett programsom sparar om dom fast då blir dom typ 500mb å sen kan jag köra dom i movimaker och spara om till typ 50mb:confused: de värkar funka så ja håller på med en film nu men det är gör mycket extrajobb. de hade vart gött med ett program som man kunde klippa å lägga till musik som sen sparar till rätt storlek:( :)

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
jag får ut filmerna som mp4, dom funkar bara i quicktime:huvet , :huvet men jag har ett programsom sparar om dom fast då blir dom typ 500mb å sen kan jag köra dom i movimaker och spara om till typ 50mb:confused: de värkar funka så ja håller på med en film nu men det är gör mycket extrajobb. de hade vart gött med ett program som man kunde klippa å lägga till musik som sen sparar till rätt storlek:( :)

Filerna blir ganska stora tyvärr. Men i moviemaker så är det ju inga problem att klippa och lägga till musik (drag & drop). Enda nackdelen är väl att programmet inte är så stabilt så det kan crasha ibland när man håller på med för stora filer.

Ett "knep" för att få bra kvalite på Youtube är att inte göra filerna för små innan det laddas ner till Youtube. Lägger man t.ex. upp en fil större än 100MB så komprimerar inte Youtube ner det lika mycket och så får man valet om man vill se på "high quality".

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Det var grymt skoj faktiskt! Sån jäkla skillnad det blev o köra med värmare! Man tycker att man borde ha lite ork nu när man kört en del cross under vintern men det hjälpte ju inte ett skit när man försökte pressa lite. Har träningsvärk i underarmarna så det räcker o blir över.

Kerttu, ligg nu på team 13 så sticker vi dit o visar upp vår bästa sida o provkör banan. Hade vart kanon o få ihop körning typ söndagar 7-10 eller så. Ja hade lätt vart på o köra sånna tider och vid den tiden borde det inte vara så många andra som vill hyra hallen. Det är ju gratispengar för dem...

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Håller med karin, 07-10 kan/vill dom säkert inte neka å då får vi ju in en fot och får visa upp oss innan utomhus sesongen drar igång:tummenupp

Film från igår är strax klar på youtube:banana

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Såg ju asballt ut. Jag vill också följa med dit!

du får hänga på om vi åker nån mer gång förhoppningsvis så blir det på team 13!!:)

Schysst med musiken... "på väg till malmö".
Å kul att din hoj tutar när du varvar den.
Kollar man klippet direkt på youtube så kan man få högre kvalite, då blev ju ännu bättre :tuttar

Jag ringer team13 imorgon :banana

hehe jo ja tyckte den låten va given:hihi , ja ska plocka bort den irriterande tutan..

märks idag att de va kallt, ligger hemma med en trasig halls och feber:sjuk

Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
du får hänga på om vi åker nån mer gång förhoppningsvis så blir det på team 13!!:)

hehe jo ja tyckte den låten va given:hihi , ja ska plocka bort den irriterande tutan..

märks idag att de va kallt, ligger hemma med en trasig halls och feber:sjuk

Ja e också sjuk. Snuvig, ont i huvudet och begynnande halsont. Märkligt :hihi

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Typiskt män! Fredrik ligger oxå o snuvar där hemma men själv e ja pigg o frisk! :arsele

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping