Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
du får hänga på om vi åker nån mer gång förhoppningsvis så blir det på team 13!!:)

hehe jo ja tyckte den låten va given:hihi , ja ska plocka bort den irriterande tutan..

märks idag att de va kallt, ligger hemma med en trasig halls och feber:sjuk

Har pratat med Team13 angående att köra inomhus. Dom var inte negativt inställda till iden med motard och minimoto men dom har ett högt säkerhetstänkande. Det är ju som sagt ganska kort mellan banan, däcken och väggen så dom ser en risk i allvarliga skador.

Vi ser ju inte samma risk och det fungerar bra att köra på andra inomhus banor. Vi fick ett preliminärt nej men jag skall dit och kolla nån dag så kan man se hur det ser ut med barriärer och bansträckning. Då skall vi diskutera detta vidare.

Gällande utomhus banan så ser det lovande ut med fler tider och vi kommer kunna lägga ut ett schema för säsongen. Dock skall vi jämka tiderna med kartingens behov först.

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Har pratat med Team13 angående att köra inomhus. Dom var inte negativt inställda till iden med motard och minimoto men dom har ett högt säkerhetstänkande. Det är ju som sagt ganska kort mellan banan, däcken och väggen så dom ser en risk i allvarliga skador.

Vi ser ju inte samma risk och det fungerar bra att köra på andra inomhus banor. Vi fick ett preliminärt nej men jag skall dit och kolla nån dag så kan man se hur det ser ut med barriärer och bansträckning. Då skall vi diskutera detta vidare.

Gällande utomhus banan så ser det lovande ut med fler tider och vi kommer kunna lägga ut ett schema för säsongen. Dock skall vi jämka tiderna med kartingens behov först.

Skit bra jobbat Patrik!!!!:tummenupp :tummenupp
Ett tipps är ju att bygga typ chikaner på rakorna som håller nere hastigheten markant, de sänker ju "avåkningslängden" och skaderiskerna också.

Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Gött jobbat! :tummenupp

Vi kan ju visa upp filmer från malmö och södertälje och visa att det ser likadant ut där. Och så kan man ju ta fram ett typ av avtal som visar att man kör på egen risk och är medveten om skaderiskerna.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Skit bra jobbat Patrik!!!!:tummenupp :tummenupp
Ett tipps är ju att bygga typ chikaner på rakorna som håller nere hastigheten markant, de sänker ju "avåkningslängden" och skaderiskerna också.

Ska man bygga chikan så får du ju knappt åka på tomgång :tuttar . I malmö tog dom faktiskt bort chikanen för att vi skulle få en raka.
Åker ev. till Team13 i helgen o kollar.

Hur vill du göra med din hoj karin? Tänkte meka ihop min på lördag och ev. köra sjövik på söndag.

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Ska man bygga chikan så får du ju knappt åka på tomgång :tuttar . I malmö tog dom faktiskt bort chikanen för att vi skulle få en raka.
Åker ev. till Team13 i helgen o kollar.

Hur vill du göra med din hoj karin? Tänkte meka ihop min på lördag och ev. köra sjövik på söndag.

Hojta innan du åker till team13 så kanske man kan hänga på. Kan ju vara kul o köra lite gocart för o känna lite på banan. :)

Tja, inte tänkt så långt som till helgen, men hade ju vart kul o köra sjövik på söndag, så då lär ja ju behöva hämta den på lördag. Ska vi ta o vara lite förutseende och faktiskt plannera in det redan nu?

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
är detta körning på inomhusbanan som gäller? utomhusbanan till våren är svårare?

Utomhus har vi redan fått tider, inte bestämmt vilka än. Se kerttus svar lite längre upp:

Att få köra inomhus är något vi jobbar på just nu.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Susa jobbade med detta förra året och nu är det kerttu som leder arbetet. Var inte rädda att kontakta honom o fråga om han behöver hjälp med något.

Jag har tagit över efter Susa som ansvarig för motardsektionen i Kortedala Motorklubb. Iden med detta är ju att vi skall arbeta för att kunna åka så mycket som möjligt och då är samarbetet med Team 13 mycket viktigt. Alla gillar ju inte att harva i en grusgrop :D

En av hörnstenarna i samarbetet med Team 13 är att vi hjälper till som funktionärer vid deras gocart tävlingar. Främst är det på Göteborg Stora Pris 12-13 September. Så känner ni att ni vill hjälpa till kontakta mig. Allt som krävs är att man lägger 3h på en kurs (så får man en funktionärslicens som gäller i 3 år) och hjälper till en eller två dagar på banan. Uppgifterna varierar beroende på vad man vill/kan. Sist så stod jag som funktionär på EM-kvalet och man fick ju sig en helt annan uppfattning vilken kurvhastighet som var möjlig :Bugar

Vill ni bli medlem i klubben så är det bara att gå in på
http://www.kortedalamotorklubb.com/
Fördelar är bl.a. att man kan tävla (behövs för försäkring etc), få rabatterade avgifter på bankörningar etc.

Patrik Kerttu
0702 173377

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Jag o karin tänker åka upp till sjövik och köra inomhuscross imorgon kl 14. Jag kör med motarddäck och karin med crossdäck och båda funkar bra.
Om nån mer vill köra så ring sjövik o kolla om det finns plats. Alltid kul med fler likasinnade :)
http://www.sxsjovik.se/

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
När jag ändå håller på och promotar KMK så vill jag passa på att kolla om det finns intresse av en mekarkväll. Vi tänkte ta en motor och plocka ner den, gå igenom bl.a. ventiljustering och andra tips och tricks. Eftersom motarder har större behov av service och vi åker alla runt med samma typ av motorer så hade det varit lärorikt att gå igenom en motor.

Upplägg: En kunnig person. En urplockad motor. En lokal, antagligen KMK:s klubblokal i slutet av februari eller början av mars. Valfritt antal personer som vill lära sig nåt nytt :)

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Tapper och jag lyfte gocarts som vägde 100 kg+ i ett antal timmar i sträck under Emkvalet. Vi var funktionärer och det var inget lätt jobb.:hihi
:eek:ntiryggendagenefter!

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Tapper och jag lyfte gocarts som vägde 100 kg+ i ett antal timmar i sträck under Emkvalet. Vi var funktionärer och det var inget lätt jobb.:hihi
:eek:ntiryggendagenefter!

Det är ju tack vare ert engagemang vi har en chans att få åka mer på banan i år också. Dessutom behöver ni träningen :D
En annan stod ju i en kurva som det inte var lika mycket action i.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Såg en svart ktm 625 (tror jag) av gamla modellen med centralstöd, vid eriksberg ikväll. Najs! Men var var wheeelien? :mad: :hihi

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping