Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Det är ju tack vare ert engagemang vi har en chans att få åka mer på banan i år också. Dessutom behöver ni träningen :D
En annan stod ju i en kurva som det inte var lika mycket action i.

Antar att du inte stod i kurvan där inprincip alla förare åkte av när det börja spöregna:hihi :yoparty

Det värsta var när de var riktiga små knattar som körde för det betydde att gokarten var tyngre. Tror de skulle ha någon vikt runt 150 kg sammanlagt med förare.:huvet

Men det var roligt, dumt av mig bara att inte fixa motardhjul så jag kunde köra på bandagen:huvet

Pic: Tapper in action!

Last edited by a moderator:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
När jag ändå håller på och promotar KMK så vill jag passa på att kolla om det finns intresse av en mekarkväll. Vi tänkte ta en motor och plocka ner den, gå igenom bl.a. ventiljustering och andra tips och tricks. Eftersom motarder har större behov av service och vi åker alla runt med samma typ av motorer så hade det varit lärorikt att gå igenom en motor.

Upplägg: En kunnig person. En urplockad motor. En lokal, antagligen KMK:s klubblokal i slutet av februari eller början av mars. Valfritt antal personer som vill lära sig nåt nytt :)

det tycker jag låter mycket intressant:)

Tapper och jag lyfte gocarts som vägde 100 kg+ i ett antal timmar i sträck under Emkvalet. Vi var funktionärer och det var inget lätt jobb.:hihi
:eek:ntiryggendagenefter!

Det är ju tack vare ert engagemang vi har en chans att få åka mer på banan i år också. Dessutom behöver ni träningen :D
En annan stod ju i en kurva som det inte var lika mycket action i.

ja jag hoppar verkligen vårt slit var mer värt än den dagen jag fick köra där...... fan va tungt det var.

jag hjälper gärna till nästa år igen men då tänker jag fan inte stå i vågen.... så mycket kan jag säga. flaggvakt kan jag ställa upp som på det vilkoret att vädret inte ser ut som förra året:D det var min och joels enda fördel, vi stog under tak.

dock blev ju kartarna ännu tyngre med allt vatten överallt:huvet

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
ja jag hoppar verkligen vårt slit var mer värt än den dagen jag fick köra där...... fan va tungt det var.

Det var ju värt 3 dagar förra året även om du inte hade möjlighet att köra alla. Det är ju tack vare er som hjälpte till förra året som har gjort att vi har möjlighet till fortsatt samarbete och fler bankörningar i år. Så det var kanon jobbat alla som var där! :tummenupp

När jag ändå håller på och promotar KMK så vill jag passa på att kolla om det finns intresse av en mekarkväll.

Låter som en trevligt sätt att umgås!

Intresselista:
1. Tapper
2. Karin
3. Dokmo
4.
5.
...

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Det var ju värt 3 dagar förra året även om du inte hade möjlighet att köra alla. Det är ju tack vare er som hjälpte till förra året som har gjort att vi har möjlighet till fortsatt samarbete och fler bankörningar i år. Så det var kanon jobbat alla som var där! :tummenupp

Låter som en trevligt sätt att umgås!

Intresselista:
1. Tapper
2. Karin
3. Dokmo
4.
5.
...

jag vet att det var 3 tillfällen. va mest ironi. jag visste även att jag inte kunde köra samtliga. jag gjorde det helt enkelt för att jag hoppades att vi skulle få varje söndag nu till sommaren. därför tappade jag hoppet och blev en aning besviken när jag hörde att det ev bara blir 3 gånger nu i sommar oxå. no offence till kmk eller någon av andra engagerade utan till team 13. jag ser inte riktigt varför vi inte skulle få vara där.

jag är ruggigt sugen på mekkväll. jag klarar nog det mesta själv men det är ju klart mycket bättre att vara med när man gör nya grejer.

när vi ändå är inne på det. min har gått lite över 50 timmar. inget renoverat eller bytt vad jag vet. vad är next på tur innan helrenovering vid cirkus hundra? när skall kamkedjan bytas? ventiler och olja har jag koll på...

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
när vi ändå är inne på det. min har gått lite över 50 timmar. inget renoverat eller bytt vad jag vet. vad är next på tur innan helrenovering vid cirkus hundra? när skall kamkedjan bytas? ventiler och olja har jag koll på...

din hojj kommer att sluta fungera efter 57.4 timmar:arsele hahhaahhahaha

du kan kolla kamkedjan. annars så läser du bara i boken så står det vad som rokomenderas ;):tummenupp

hihi

Last edited by a moderator:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
jag vet att det var 3 tillfällen. va mest ironi. jag visste även att jag inte kunde köra samtliga. jag gjorde det helt enkelt för att jag hoppades att vi skulle få varje söndag nu till sommaren. därför tappade jag hoppet och blev en aning besviken när jag hörde att det ev bara blir 3 gånger nu i sommar oxå. no offence till kmk eller någon av andra engagerade utan till team 13. jag ser inte riktigt varför vi inte skulle få vara där.

jag är ruggigt sugen på mekkväll. jag klarar nog det mesta själv men det är ju klart mycket bättre att vara med när man gör nya grejer.

Jag stod ju dagen efter när det inte regnade och tyckte att det var riktigt kul. Vi vill ju att alla skall ha så kul som möjligt (dvs få så mycket körning som möjligt) och vi arbetar en hel del för att detta skall ske.

När det gäller att arrangera bankörningar så kostar det och KMK får inte gå back. Eftersom vi inte har en egen Supermoto bana i Göteborg så får vi anpassa oss till de som vi lånar en bana av.

Förhoppningsvis så får vi till ett fortsatt bra samarbete med Team 13.
Men det är inte så enkelt att vi bara "får" en träning i veckan hela sommaren. Jag antar att Team 13 finansierar en stor del av sin verksamhet genom hyrkarten och dom omsätter mer på två veckor än vad KMK gör på en hel säsong. Vi skall först se om det finns utrymme för fler träningar, se vad det kostar, och om det går bra jämka träningarna med gokart tävlingar och supermoto tävlingar. Det tar väl ytterligare nån månad innan jag vet var vi hamnar, men det kommer ju vara kallt en bra bit in på mars så det är ju lugnt :D

På husan är det väl först vid 100h som man behöver kolla kolv ramlager etc. Kamkedjan kollar du genom att se hur många klick du har kvar på spännaren. Men den behöver väl bytas vid 100h också. Om inte annat så får vi kolla upp allt till mekkvällen :)

Intresselista:
1. Tapper
2. Karin
3. Dokmo
4. Patrik (p_kerttu) + 1
5.

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Fiffan, fick ni p-böter utanför Vallgatan eller är det ett (polis)bevis på att ni kan slanga?

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
Fiffan, fick ni p-böter utanför Vallgatan eller är det ett (polis)bevis på att ni kan slanga?

det är parkeringsböter, men till det roliga är också att parkeringsvakten skrev fel regnummer på min bot så det var bara danne som fick på sin moppe.

dumma tant jävel. hon sa att dom måste vara jävliga mot oss mc folk i början av säsongen för att vi ska lära oss

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Jag skriver upp mig på listan senare, ska antingen skaffa större hoj elle motardhjul om jag ska arbeta mer ;):)

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Jag skriver upp mig på listan senare, ska antingen skaffa större hoj elle motardhjul om jag ska arbeta mer ;):)

Denna lista handlade bara om ni var intresserade av en mekarkväll ganska snart. Då hade jag tänkt att vi skulle ta en urplockad motor och riva ner den. T.ex. kolla ventiler, kolv, kamkedja etc. Motorn i min 450 behöver en genomgång så det skulle vara passande :D
Funktionärsbiten får vi ta tag i senare på året.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Mekarkväll... ja hänger gärna me!

Intresselista:
1. Tapper
2. Karin
3. Dokmo
4. Patrik (p_kerttu) + 1
5. SnabbeHabbe
6.

När skulle vara en lämplig kväll nästa vecka?
Jag dubbelkollar lokalen ikväll.

Om vi blir ett gäng så är det enklast att att dela upp oss i två grupper så kan vi gå igenom motorn i en grupp så kan vi ta fjädring i en annan grupp och sedan byte. Klintberg har en husa motor isärplockad redan och Bodingh skulle kunna gå igenom hur man skall ställa in fjädringen och hur fjädringen ser ut inuti.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
När skulle vara en lämplig kväll nästa vecka?
Jag dubbelkollar lokalen ikväll.

Om vi blir ett gäng så är det enklast att att dela upp oss i två grupper så kan vi gå igenom motorn i en grupp så kan vi ta fjädring i en annan grupp och sedan byte. Klintberg har en husa motor isärplockad redan och Bodingh skulle kunna gå igenom hur man skall ställa in fjädringen och hur fjädringen ser ut inuti.

fan va klockrent.
det med fjädring låter inte alls dumt. jag fattar inte ett skit vad det gäller inställningar hit och dit.

när var hur skall jag infinna mig? jag tror jag kan när som nästa vecka. fast andra halvan passar bättre då jag har ett kemiprov på onsdag...

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Jag o karin tänker åka upp till sjövik och köra inomhuscross imorgon kl 14. Jag kör med motarddäck och karin med crossdäck och båda funkar bra.
Om nån mer vill köra så ring sjövik o kolla om det finns plats. Alltid kul med fler likasinnade :)
http://www.sxsjovik.se/

Gör som råbartzon o Keso samt Chezus- skruva däck och kom till isen till helgen. Börjar ca 1100, så boende kan sova ut.
Vi har kört 5 helger i rad.
Nu när vi har hyrt in skottning så är det bra om vi blir några stycken att dela kostnaderna på.
//Thomas

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
Gör som råbartzon o Keso samt Chezus- skruva däck och kom till isen till helgen. Börjar ca 1100, så boende kan sova ut.
Nu när vi har hyrt in skottning så är det bra om vi blir några stycken att dela kostnaderna på.
//Thomas

nu har vi inhandlat 1600st spax 5*30mm skruv å loctite 480.... vi har att göra ikväll...:banana

cobrakaj

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
KX 450F-10 , KX 250F-10
//Thomas

Var åker ni? Kan man hänga på?

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...