jag vet att det var 3 tillfällen. va mest ironi. jag visste även att jag inte kunde köra samtliga. jag gjorde det helt enkelt för att jag hoppades att vi skulle få varje söndag nu till sommaren. därför tappade jag hoppet och blev en aning besviken när jag hörde att det ev bara blir 3 gånger nu i sommar oxå. no offence till kmk eller någon av andra engagerade utan till team 13. jag ser inte riktigt varför vi inte skulle få vara där.
jag är ruggigt sugen på mekkväll. jag klarar nog det mesta själv men det är ju klart mycket bättre att vara med när man gör nya grejer.
när vi ändå är inne på det. min har gått lite över 50 timmar. inget renoverat eller bytt vad jag vet. vad är next på tur innan helrenovering vid cirkus hundra? när skall kamkedjan bytas? ventiler och olja har jag koll på...
Jag stod ju dagen efter när det inte regnade och tyckte att det var riktigt kul. Vi vill ju att alla skall ha så kul som möjligt (dvs få så mycket körning som möjligt) och vi arbetar en hel del för att detta skall ske.
När det gäller att arrangera bankörningar så kostar det och KMK får inte gå back. Eftersom vi inte har en egen Supermoto bana i Göteborg så får vi anpassa oss till de som vi lånar en bana av.
Förhoppningsvis så får vi till ett fortsatt bra samarbete med Team 13.
Men det är inte så enkelt att vi bara "får" en träning i veckan hela sommaren. Jag antar att Team 13 finansierar en stor del av sin verksamhet genom hyrkarten och dom omsätter mer på två veckor än vad KMK gör på en hel säsong. Vi skall först se om det finns utrymme för fler träningar, se vad det kostar, och om det går bra jämka träningarna med gokart tävlingar och supermoto tävlingar. Det tar väl ytterligare nån månad innan jag vet var vi hamnar, men det kommer ju vara kallt en bra bit in på mars så det är ju lugnt
På husan är det väl först vid 100h som man behöver kolla kolv ramlager etc. Kamkedjan kollar du genom att se hur många klick du har kvar på spännaren. Men den behöver väl bytas vid 100h också. Om inte annat så får vi kolla upp allt till mekkvällen
Intresselista:
1. Tapper
2. Karin
3. Dokmo
4. Patrik (p_kerttu) + 1
5.