Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Jag och Niklas (min kompis med Husa 650) är lediga imorgon. Vi ska en sväng till Biltema och shoppa lite smått till lägenheten, men i övrigt är vi lätt på och kör när som helst! :D

Ska bara tvätta av hojen och kläderna lite, samt byta olja. Men sen! :tungan
 

Looptroop

Gbg-Verona-Arabba-Ringen-Gbg på 8 dagar
Gick med
25 Feb 2008
Ort
hmm... precis flyttat
Hoj
KTM 690 smc -08, Aprilia sxv 550 -06, gixxer 750 k7 -SÅLD, Yamaha XT 660 -04 STULEN, Pitpro 150cc -08 SÅLD, Yamaha r6 -04 SÅLD, Aprilia rs250 -00 SÅLD
Tja någon som är sugen på att köra senare ikväll? Typ 23 el ngt:) har köpt en Ktm 690 smc att köra med medans aprilla hojen står på superbike och väntar på att bli fixad :D
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Förresten, skulle någon vilja ge ungefärliga koordinater till det där Jonsered-tunnel-sprängnings-hopp-hålet som vi pratade om idag? Försöker mappa ut allt här i Göteborg som man kan hoppa från (lagom höjd, ner i vatten, förstås).
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Förresten, skulle någon vilja ge ungefärliga koordinater till det där Jonsered-tunnel-sprängnings-hopp-hålet som vi pratade om idag? Försöker mappa ut allt här i Göteborg som man kan hoppa från (lagom höjd, ner i vatten, förstås).

Jonsereds fabriker tror jag du kan sikta på. Det är litet i Jonsered, så du borde hitta det bara genom att åka dit. Är i bottre änden av byn sett från stan (Gbg).
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Jonsereds fabriker tror jag du kan sikta på. Det är litet i Jonsered, så du borde hitta det bara genom att åka dit. Är i bottre änden av byn sett från stan (Gbg).

Tror det är skyltat till Humlebadet också...
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Förresten, skulle någon vilja ge ungefärliga koordinater till det där Jonsered-tunnel-sprängnings-hopp-hålet som vi pratade om idag? Försöker mappa ut allt här i Göteborg som man kan hoppa från (lagom höjd, ner i vatten, förstås).

Vad är lagom höjd? Finns många goa ställen att hoppa ifrån.:tummenupp
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
förresten, skulle någon vilja ge ungefärliga koordinater till det där jonsered-tunnel-sprängnings-hopp-hålet som vi pratade om idag? Försöker mappa ut allt här i göteborg som man kan hoppa från (lagom höjd, ner i vatten, förstås).

Jonsereds Fabrikers badgrejs om vi snackade om
n57 45.007 e12 10.678

Finns även en riktig badplats med hopptorn där i närheten
N57 45.133 E12 11.217
 

niklasa

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 600 -99, fiddy och Husa 650
Hej på er alla motardfantaster!
Niklas heter jag och är nyimporterad från Åland så sent som idag. Jag kör en välanvänd Husa 650 som väntar på att få rastas ordentligt. Jag hoppas verkligen vi ses mycket på vägarna i fortsättningen. :yoparty

//Niklas A
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Hej på er alla motardfantaster!
Niklas heter jag och är nyimporterad från Åland så sent som idag. Jag kör en välanvänd Husa 650 som väntar på att få rastas ordentligt. Jag hoppas verkligen vi ses mycket på vägarna i fortsättningen. :yoparty

//Niklas A

Heeelluuu! Välkommen till Motardlösa GBG.. Bara hålla koll på forumet och hänga på när vi kör! Fast senaste tiden har det mest blivit skog och lera.. Man slipper böter i skogen i alla fall..:tungan

Jag tycker mig precis minnas att Angeredsbron är kring 40m och lite till vilket, om du nu läser mitt inlägg igen, inte är vad jag söker efter.

Va mest ironisk ;) Tror inte det är så bra att hoppa från den bron.. Inte så djupt vatten..
Har för övrigt jävligt dålig koll på klippor man kan hoppa ifrån :)
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Va mest ironisk ;) Tror inte det är så bra att hoppa från den bron.. Inte så djupt vatten..
Har för övrigt jävligt dålig koll på klippor man kan hoppa ifrån :)

Funderade lite på det, men tyckte inte riktigt att din ironi framkom så bra. :tungan

Jovars, nog går det väl att hoppa från den om man är duktig, så länge det finns en 4m vatten under så. Men för min del är det lite för högt. Än så länge. :D
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Last edited:

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Funderade lite på det, men tyckte inte riktigt att din ironi framkom så bra. :tungan

Jovars, nog går det väl att hoppa från den om man är duktig, så länge det finns en 4m vatten under så. Men för min del är det lite för högt. Än så länge. :D

Ne, jag vet.. Känslor och tonval är svårt att få fram i text:tungan Men jag gjorde ett tappert försök i alla fall:D
Jag tycker att 4m är lagom att hoppa ifrån:tungan:D
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Hej på er alla motardfantaster!
Niklas heter jag och är nyimporterad från Åland så sent som idag. Jag kör en välanvänd Husa 650 som väntar på att få rastas ordentligt. Jag hoppas verkligen vi ses mycket på vägarna i fortsättningen. :yoparty

//Niklas A

Välkommen :hej

Det lovas tydligen bra väder i veckan så körningar lär det bli...
Synd bara att man jobbar till 19 hela denna veckan och nästa :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top