Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

mrfuck

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
göteborg
Hoj
Husaberg 650 (08)
tjena gubben ...du vet nästa gång dom åker in i skogen då vänder du bara ju fler som gör det då blir det ingen jävla skog till slut så gör vi ok vi är 7st nu
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Ska köpa KTM till våren. 640, 660 eller 690. Lutar nog åt 660, fördelar/nackdelar med denna? Och givetvis samma sak med de andra...

Anledningen till att det nog blir en KTM är att Husaberg verkar vara mer meka än åka och sen vet jag inga fler märken som verkar bra/roliga.
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Ska köpa KTM till våren. 640, 660 eller 690. Lutar nog åt 660, fördelar/nackdelar med denna? Och givetvis samma sak med de andra...

Anledningen till att det nog blir en KTM är att Husaberg verkar vara mer meka än åka och sen vet jag inga fler märken som verkar bra/roliga.

Gör som KTM, köp Husa!
Äh, är inte så mycket meck med Husabusa.. Byta olja och filter va 10/15tim typ.. och det tar 20min.. Ställa ventilerna dom första 60tim kanske i samband med oljebyte.. Det är mer meck på en vanlig cykel än va det är på en Husa..
Sen snacka alla om att det ska bytas ramlager och klyva motorer hit och dit.. Men det är riktmärken som Husa har gett ut.. Kan vara bra att byta kammkedja efter 50-60tim.. Orginalet är lite klen.. Men det är inte så svårt..
Och Husa är så jävla mycket roligare än ett flaggskepp!
Men det är en smaksak..
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Ska köpa KTM till våren. 640, 660 eller 690. Lutar nog åt 660, fördelar/nackdelar med denna? Och givetvis samma sak med de andra...

Anledningen till att det nog blir en KTM är att Husaberg verkar vara mer meka än åka och sen vet jag inga fler märken som verkar bra/roliga.

Glöm 640 köp en 625/660/690.
690SM måste du pilla lite med för att få den rolig.
625/660 funkar med ett slipon + ombestyckning.
690SMC funkar som den är.
Sedan är det smaksak och kostnadsfråga vad du ska köpa.
Alla fungerar bra
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Ska köpa KTM till våren. 640, 660 eller 690. Lutar nog åt 660, fördelar/nackdelar med denna? Och givetvis samma sak med de andra...

Anledningen till att det nog blir en KTM är att Husaberg verkar vara mer meka än åka och sen vet jag inga fler märken som verkar bra/roliga.

Köp inte 640, bra mycket slöare än 625/660.
660 är inte lika pigg som Husa men man slipper alla oljebyten osv...
Jag är jävligt nöjd med min iaf :)
Enda "nackdelen" är väl att de fortfarande står rätt högt i pris...
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Ska köpa KTM till våren. 640, 660 eller 690. Lutar nog åt 660, fördelar/nackdelar med denna? Och givetvis samma sak med de andra...

Anledningen till att det nog blir en KTM är att Husaberg verkar vara mer meka än åka och sen vet jag inga fler märken som verkar bra/roliga.

Honda XR650R finns ju med.. De är slitstarka och hänger med KTMérna fint.
Hade jag orkat mecka så hade jag med köpt HUSA men det e en massa skruvande...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top