Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
sjukt najs. brap brap brap tröjan va asfet ju.

du är inte sugen på att åka med till borås och fota lite?:tuttar sen kan du ju köra oxå om du vill;)

jag behöver lite feta pics till framtida sponsorutskick.

Hehehe köra?!?! Nej nej, jag är designer och fotograf :p
När är det i borås då? Eller är det pågående event?
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Hehehe köra?!?! Nej nej, jag är designer och fotograf :p
När är det i borås då? Eller är det pågående event?



du får lugna dig ett par veckor tills jag har fixat min maskin. men sen kör vi ett par gånger i veckan. måndag onsdag och varannan söndag.
 

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
du får lugna dig ett par veckor tills jag har fixat min maskin. men sen kör vi ett par gånger i veckan. måndag onsdag och varannan söndag.


Hehe ingen brådska för mig, har för mkt i skallen just nu ändå men jag är lätt på att hjälpa till med lite fotande sen!
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Pimpstar ser jävligt bra ut :tummenupp
Bilderna blev sjukt jävla bra!

Pimpstar ser jävligt bra ut :tummenupp
Bilderna blev sjukt jävla bra!
 
Last edited:

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Trodde jag skulle få den platsen :(. Nejmen när ska du ut och meka? Är enbart krasch som ska på och uppsamling kvar! Samt att kolla hojen vilket jag behöver hjälp med :D
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Fotografen menar du...? :D
Ja :rofl


____________________

Här har ni lite kvällsläsning, var tvungen att få ur mig min frustration :gnissla

Kvällens roliga mek-aktiviteter :rolleyes::
Mina nya ekrar har inte kommit på posten ännu, så jag har spacklat motorkåpa för att fixa mitt oljeläckage så länge...Vilket gick bra tills jag fick för mig att kolla varför det också fuktar olja bakom min casecover på generatorkåpan (som också är spacklad sen innan), "råkade" få den att lossna när jag skulle kolla upp detta vilket drog med sig hela gamla spacklingen/armering o skit så nu måste jag plocka ur generatorfanskapet, spackla från insidan men först slipa bort alla silikon o skit så nya spacklet fäster. Så nu står hojen med ett öppet litet hål i generatorkåpan, så fort man lutar för mycket åt vänster rinner det ut. Så när jag gett upp och släpat runt hojen lutandes för att ställa/lägga på ett bra ställe tills imorgon skar jag upp mitt jävla finger också på min vassa regplåt när jag försökte ta emot hojen (hoppas jag inte blir blodförgiftad av alla motorolja,bromsvätska och skit jag hade på händerna:näsblod). Så på en kväll jag tänkt fixa ihop den lite har jag både lyckats skada hojen och mig själv (mer än vad det var innan :D) :huvet

Hinner jag inte färdigt innan lördag så jag kan ta min hoj till MC-live blir jag fan ledsen :gråta


Godnatt Zzzzzzzzzz
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Vafan gör man när kedjan drar i nya däcket, och det med råge.. arrghh.. :confused:



du kör. det sliter in sig. är du riktigt seriös tar du en kniv och skär bort lite, men det är inte nödvändigt.

Ja :rofl


____________________

Här har ni lite kvällsläsning, var tvungen att få ur mig min frustration :gnissla

Kvällens roliga mek-aktiviteter :rolleyes::
Mina nya ekrar har inte kommit på posten ännu, så jag har spacklat motorkåpa för att fixa mitt oljeläckage så länge...Vilket gick bra tills jag fick för mig att kolla varför det också fuktar olja bakom min casecover på generatorkåpan (som också är spacklad sen innan), "råkade" få den att lossna när jag skulle kolla upp detta vilket drog med sig hela gamla spacklingen/armering o skit så nu måste jag plocka ur generatorfanskapet, spackla från insidan men först slipa bort alla silikon o skit så nya spacklet fäster. Så nu står hojen med ett öppet litet hål i generatorkåpan, så fort man lutar för mycket åt vänster rinner det ut. Så när jag gett upp och släpat runt hojen lutandes för att ställa/lägga på ett bra ställe tills imorgon skar jag upp mitt jävla finger också på min vassa regplåt när jag försökte ta emot hojen (hoppas jag inte blir blodförgiftad av alla motorolja,bromsvätska och skit jag hade på händerna:näsblod). Så på en kväll jag tänkt fixa ihop den lite har jag både lyckats skada hojen och mig själv (mer än vad det var innan :D) :huvet

Hinner jag inte färdigt innan lördag så jag kan ta min hoj till MC-live blir jag fan ledsen :gråta


Godnatt Zzzzzzzzzz


ja du wilhelm, varför blir jag inte förvånad?:D
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Vafan gör man när kedjan drar i nya däcket, och det med råge.. arrghh.. :confused:
Man skiter i det tills att kedjan har nött bort tillräckligt av däcket så att problemet ej längre kvarstår :tungan

Såg gjorde jag med 660:n utan bekymmer iaf :)
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Pimpstar ser jävligt bra ut :tummenupp
Bilderna blev sjukt jävla bra!

Pimpstar ser jävligt bra ut :tummenupp
Bilderna blev sjukt jävla bra!

Hakat upp dig eller?:D

Ja :rofl


____________________

Här har ni lite kvällsläsning, var tvungen att få ur mig min frustration :gnissla

Kvällens roliga mek-aktiviteter :rolleyes::
Mina nya ekrar har inte kommit på posten ännu, så jag har spacklat motorkåpa för att fixa mitt oljeläckage så länge...Vilket gick bra tills jag fick för mig att kolla varför det också fuktar olja bakom min casecover på generatorkåpan (som också är spacklad sen innan), "råkade" få den att lossna när jag skulle kolla upp detta vilket drog med sig hela gamla spacklingen/armering o skit så nu måste jag plocka ur generatorfanskapet, spackla från insidan men först slipa bort alla silikon o skit så nya spacklet fäster. Så nu står hojen med ett öppet litet hål i generatorkåpan, så fort man lutar för mycket åt vänster rinner det ut. Så när jag gett upp och släpat runt hojen lutandes för att ställa/lägga på ett bra ställe tills imorgon skar jag upp mitt jävla finger också på min vassa regplåt när jag försökte ta emot hojen (hoppas jag inte blir blodförgiftad av alla motorolja,bromsvätska och skit jag hade på händerna:näsblod). Så på en kväll jag tänkt fixa ihop den lite har jag både lyckats skada hojen och mig själv (mer än vad det var innan :D) :huvet

Hinner jag inte färdigt innan lördag så jag kan ta min hoj till MC-live blir jag fan ledsen :gråta


Godnatt Zzzzzzzzzz

Köp ny hoj kanske??;):tuttar
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Efter att Jonas klagat på att jag aldrig lägger upp mina motardfilmer, så kommer här ett litet klipp från vår snö-endurokörning den 20e mars. På klippet kör Jonas omkull inte bara en, utan två gånger. :tummenupp

Vassego!

[YOUTUBE-ID]tcjOgbfKdK8[/YOUTUBE-ID]
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Efter att Jonas klagat på att jag aldrig lägger upp mina motardfilmer, så kommer här ett litet klipp från vår snö-endurokörning den 20e mars. På klippet kör Jonas omkull inte bara en, utan två gånger. :tummenupp

Vassego!

HAHA, det var en riktigt rolig dag! :)
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Tack för tipsen.. Får la testa en ett par kilometer och se om det biter..
Detta är nog det snabbaste sättet att bli av med problemet.. :D:yoparty
[Ld2z7-skdlw]
"Chainsaw-burnouts" är grymma för att slita ner däckskanter borde ju passa perfekt eftersom jag antar att du har kedjan på högersidan? :yoparty

Köp ny hoj kanske??;):tuttar
Hade jag hafft en husa eller ktm hade jag kört sönder dom ännu fortare :fakta
men umm en ny Drz hade inte varit fel, eller en extra motor att ha i reserv :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top