Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Nu är det jävligt dåligt uppstyrt här. Jag vill ut och köra genast, men imorgon lördag verkar det som att man blir ordentligt blöt om man visar sig utanför garaget. Istället hoppas jag på en ordentlig söndagstur :) Är trött på att köra i stan, så en sväng ut i skogen eller grusvägar vore nice!

Körning söndag:
1 Poppis
2
3
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Nu är det jävligt dåligt uppstyrt här. Jag vill ut och köra genast, men imorgon lördag verkar det som att man blir ordentligt blöt om man visar sig utanför garaget. Istället hoppas jag på en ordentlig söndagstur :) Är trött på att köra i stan, så en sväng ut i skogen eller grusvägar vore nice!

Körning söndag:
1 Poppis
2
3

Jag och Jonas har knotterdäcken på just nu och ska ut o köra på söndag :)
 

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
fint väder så är jag på!

Körning söndag:
1 Poppis
2 Rydlinger
3
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
På jakt efter en ny crosshjälm

Airoh-Stelt-Senior-Knight-W.jpg

20-103.jpg
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Drar nog in till GBG men jag kommer antagligen fastna på sisjöns bilprovning ifall det hänger stuntare där :gnissla
 

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Min käre, och allt så vänliga sporre jenzino gör ju fan inget annat än att klaga på mig denna säsong så jag får väl ta tag i det här med stuntande då...
Men jag tänkte vara förnuftig (haha!) och ändå försöka skydda hojen så mycket det går... (den kommer ju ligga på marken som en holländsk egenföretagare...)

Ska man göra igelkottsvarianten och ha pegs överallt, eller räcker krashpuckarna vid fälg? Tänker inte gå så långt som krashbåga ala körskola men ja... :p

Pegs då, någon som har tips på vart man köper dessa, hur man får fast dem, passande längd osv? (kör ni på vanliga bmx pegs eller vad fungerar bra?
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Var'e dig jag såg i full karriär uppför mölndalsvägen typ 14:25?
Kan det mycket riktigt ha varit :D

Min käre, och allt så vänliga sporre jenzino gör ju fan inget annat än att klaga på mig denna säsong så jag får väl ta tag i det här med stuntande då...
Men jag tänkte vara förnuftig (haha!) och ändå försöka skydda hojen så mycket det går... (den kommer ju ligga på marken som en holländsk egenföretagare...)

Ska man göra igelkottsvarianten och ha pegs överallt, eller räcker krashpuckarna vid fälg? Tänker inte gå så långt som krashbåga ala körskola men ja... :p

Pegs då, någon som har tips på vart man köper dessa, hur man får fast dem, passande längd osv? (kör ni på vanliga bmx pegs eller vad fungerar bra?
Korta pegs eller extra långa puckar på hjulaxlarna borde skydda bra. Där jag kör med pegs har jag vanliga bmx pegs, för att dom är billiga, finns hjulaxelpegs att beställa från Ryan Moore i USA som är skitbra men kostar också mycket mer, vet inte om han har sånna som passar KTM rakt av heller. (bmxpegs finns på sportson och biltema för 99:- paret, ska du ha dom på hjulaxlarna kan du kapa dom lite).

Bur, pegs o sånt skydd behöver du egentligen inte förränn du börjar köra långsamma wheelies o stunt eftersom du då oftast tappar hojen rätt ner i marken när du vurpar, kör man fortare wheelies glider oftast hojen bara, då räcker det med puckar o barkbusters.

:)
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Tack för en härlig dag i skogen grabbar :tummenupp


[YOUTUBE-ID]DHhXHSzk4JQ[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]D65z1IJtMSs[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ZXY_PMV8toM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]fGT7crsuBMA[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]TospYVVYxRQ[/YOUTUBE-ID]
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Tack för en härlig dag i skogen grabbar :tummenupp


[YOUTUBE-ID]DHhXHSzk4JQ[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]D65z1IJtMSs[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ZXY_PMV8toM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]fGT7crsuBMA[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]TospYVVYxRQ[/YOUTUBE-ID]

Så jävla kul det där var Rick :tummenupp

Kul dag trots min punka
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top