Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
HAHAHA såg några killar som var ute o Turk-körde på sina crossar med, tror de också befann sig vid bilprovningen!

Hmm då var jag nog inte där vid samma tid. Jag har kört på bilprovningen de senaste två söndagarna men inte sett några crossar eller motarder förutom små moppar :D
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Det blir 6400 för mig, men då byter jag alla lager, båda insugsventilerna, kolv och kamkedja, kamkedjesläp, packboxar, packningar och lite annat smått och gott som känns bra att byta i förebyggande syfte. Visst, en del kan man säkert vänta med, men jag tycker det är lika bra att göra det när jag väl har motorn i bitar. Då kan jag sova gott om nätterna i fortsättningen när jag vet att allt är i skick.

Motorn blir som ny då med andra ord!
Slits det mer på insugsventilerna än utblås ventilerna?
Tänkte i och med att det är dem du byter och inte utblåsventilerna.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Motorn blir som ny då med andra ord!
Slits det mer på insugsventilerna än utblås ventilerna?
Tänkte i och med att det är dem du byter och inte utblåsventilerna.

Förhoppningsvis blir det så jo.
Insug ska slitas mera tydligen. Om man inte är noga med att tvätta luftfiltret så kan de förstöras ganska hastigt, och då jag inte vet om jag tvättat tillräckligt noga känner jag att det är lika bra att byta när allt ändå är isärplockat. 500kr hit eller dit när man ändå lägger ut 6000 känns oviktigt.

Har även tänkt blästra och lacka om min bakfjäder så att den blir orange. Den är gul nu, vilket inte alls passar. Var hittar man bäst någon hyfsat prissatt orange sprayfärg här i Götet månne? Gärna något som är nära i kulör med KTM-orange.

Sen till vintern funderar jag på att strippa ner hela hojen och blästra samt pulverlacka ramen, skulle vara roligt att fräscha upp den riktigt ordentligt. :D
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Förhoppningsvis blir det så jo.
Insug ska slitas mera tydligen. Om man inte är noga med att tvätta luftfiltret så kan de förstöras ganska hastigt, och då jag inte vet om jag tvättat tillräckligt noga känner jag att det är lika bra att byta när allt ändå är isärplockat. 500kr hit eller dit när man ändå lägger ut 6000 känns oviktigt.

Har även tänkt blästra och lacka om min bakfjäder så att den blir orange. Den är gul nu, vilket inte alls passar. Var hittar man bäst någon hyfsat prissatt orange sprayfärg här i Götet månne? Gärna något som är nära i kulör med KTM-orange.

Sen till vintern funderar jag på att strippa ner hela hojen och blästra samt pulverlacka ramen, skulle vara roligt att fräscha upp den riktigt ordentligt. :D

Vet inte hur bra sprayfärg håller på en fjäder, men billigast är vell biltema.
Men om du nu ska köra sprayfärg på fjädern är det vell bra att kanske hitta någon av lite bättre kvallitet.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Vet inte hur bra sprayfärg håller på en fjäder, men billigast är vell biltema.
Men om du nu ska köra sprayfärg på fjädern är det vell bra att kanske hitta någon av lite bättre kvallitet.

Somliga säger att det inte alls håller, många säger att det funkar bra med vadsomhelst. Niklas målade sin crossfjäder och det funkade bra.
Somliga säger även att man absolut inte får blästra en fjäder, men många säger samtidigt att det inte ska vara något problem. Jag tror det ska gå bra. :tungan

Men som sagt, någon hyfsad sprayfärg med liknande nyans likt KTM-orange?
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Somliga säger att det inte alls håller, många säger att det funkar bra med vadsomhelst. Niklas målade sin crossfjäder och det funkade bra.
Somliga säger även att man absolut inte får blästra en fjäder, men många säger samtidigt att det inte ska vara något problem. Jag tror det ska gå bra. :tungan

Men som sagt, någon hyfsad sprayfärg med liknande nyans likt KTM-orange?

Nice då ska jag också ha en orange fjäder sen:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top