Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Vill bara poientera en sak här. att sec åker runt och kör bort er tycker jag är underligt då sec inte längre har avtal med volvo utan att G4s fom 1 juni ( tror jag det är) har tagit över hela beakningen från volvo. därför tycker jag det är udnerligt att sec-bilarna bryr sig om vad som kör på volvos parkering. För övrigt så låter det som min arbetskolega som klotat men har inte lyckats få tag i han då mobilen hans är avstängd. men skall uppdatera er så fort jag får något svar. :confused:

haha ja så kan det va... men det e bara sec bilar och inga g4s bilar som rullar där nere.... och vart har du vart? inte sett dig på motarden på länge....

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Vill bara poientera en sak här. att sec åker runt och kör bort er tycker jag är underligt då sec inte längre har avtal med volvo utan att G4s fom 1 juni ( tror jag det är) har tagit över hela beakningen från volvo. därför tycker jag det är udnerligt att sec-bilarna bryr sig om vad som kör på volvos parkering. För övrigt så låter det som min arbetskolega som klotat men har inte lyckats få tag i han då mobilen hans är avstängd. men skall uppdatera er så fort jag får något svar. :confused:

Gäjforce har bara personvagnar...

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08

Ta reda på fakta först! G4S har bara fått Personvagnar, dessutom löper deras kontrakt bara i 6 månader.
För övriga Volvo (halva Torslanda, hela Arendal samt Lundby och Tuve) är det fortfarande vi på Securitas som har. Och för att klargöra en sak en gång för alla, Hela området nere i Arendal från avfarten vid Oljevägen in på Arendals Alle och snett bort till Maersk och NYK-byggnaderna ägs av Volvo, både marken och byggnaderna. Området är inhägnat och det sitter t.o.m skyltar vid infarterna med texten "Enskilt område Obehöriga äga ej tillträde". Detta innebär att Volvo har rätt att förbjuda Mc-trafik samt all annan form av det dom uttrycker som "Buskörning" inne på det området. Även marken i Torslanda ägs av AB Volvo (alltså inte personvagnar, dom äger bara fabriken) och kommer troligen omfattas av dessa nya regler, detta är något oklart än. Men om ni hittar en bra parkering i Torslanda tycker jag absolut att ni ska kolla upp om ni kan få köra där.

För övrigt hoppas jag att killen som klotade återhämtar sej och att han inte får några allvarligare skador, återkom gärna med mer info om det kommer någon...

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Ta reda på fakta först! G4S har bara fått Personvagnar, dessutom löper deras kontrakt bara i 6 månader.
För övriga Volvo (halva Torslanda, hela Arendal samt Lundby och Tuve) är det fortfarande vi på Securitas som har. Och för att klargöra en sak en gång för alla, Hela området nere i Arendal från avfarten vid Oljevägen in på Arendals Alle och snett bort till Maersk och NYK-byggnaderna ägs av Volvo, både marken och byggnaderna. Området är inhägnat och det sitter t.o.m skyltar vid infarterna med texten "Enskilt område Obehöriga äga ej tillträde". Detta innebär att Volvo har rätt att förbjuda Mc-trafik samt all annan form av det dom uttrycker som "Buskörning" inne på det området. Även marken i Torslanda ägs av AB Volvo (alltså inte personvagnar, dom äger bara fabriken) och kommer troligen omfattas av dessa nya regler, detta är något oklart än. Men om ni hittar en bra parkering i Torslanda tycker jag absolut att ni ska kolla upp om ni kan få köra där.

För övrigt hoppas jag att killen som klotade återhämtar sej och att han inte får några allvarligare skador, återkom gärna med mer info om det kommer någon...

Ja, uppenbarligen har jag fel. tydligen har sec de området. men drog tydligen felaktiga slutsattser då g4s har personvagnar, skandiahamnen + väldigt mycket objekt i just de området.( inkl objekt vid arendals allé ) och stenkrossen som också är ett attraktivt område för hojåkare. ber om ursäkt om jag trampade någon på kännsliga tår.

Nu till olyckan. har varit i kontakt med killen som klotade och resultatet blev en punkterad lunga samt 5 st revbensbrott. och en stukad tå. han befinner sig på sjukan för vård. Hojen klarade sig tydligen anska bra och endast lite snett styre och någonkopplingpinne av eller liknande. ( vilket kanske är mindre betydlesefullt i detta fallet )

och till Häggen, ja du, vart har jag tagit vägen?! frågan är väll varför alla helt plötsligt bara lägger tid på att köra bana? visst tycker det kan vara sjukt roligt att köra på parkeringen lite då och då men saknar våra turer på vägarna desto mer ( även i skogen ) så att köra tvärs över hela göteborg för att dra runt på en parkering lockar mig inte så ofta. tyvär! sådan är jag:pannkyss

Last edited:

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Ja, uppenbarligen har jag fel. tydligen har sec de området. men drog tydligen felaktiga slutsattser då g4s har personvagnar, skandiahamnen + väldigt mycket objekt i just de området.( inkl objekt vid arendals allé ) och stenkrossen som också är ett attraktivt område för hojåkare. ber om ursäkt om jag trampade någon på kännsliga tår.

Nu till olyckan. har varit i kontakt med killen som klotade och resultatet blev en punkterad lunga samt 5 st revbensbrott. och en stukad tå. han befinner sig på sjukan för vård. Hojen klarade sig tydligen anska bra och endast lite snett styre och någonkopplingpinne av eller liknande. ( vilket kanske är mindre betydlesefullt i detta fallet )

och till Häggen, ja du, vart har jag tagit vägen?! frågan är väll varför alla helt plötsligt bara lägger tid på att köra bana? visst tycker det kan vara sjukt roligt att köra på parkeringen lite då och då men saknar våra turer på vägarna desto mer ( även i skogen ) så att köra tvärs över hela göteborg för att dra runt på en parkering lockar mig inte så ofta. tyvär! sådan är jag:pannkyss

Ber om ursäkt om jag uppfattades som irriterad eller så, uttryckte mej lite klumpigt, inget ont mot dej :pannkyss
Stämmer att G4S har bl.a Plastal och Pharmadule Emtunga på Arendals Alle. Dock äger Volvo byggnaderna som företagen hyr in sej i, vilket i teorin innebär att Securitas har byggnaderna, men inte företagen som huserar där. Snurrigt?
Vad gäller stenkrossen (Risholmen som det heter) så ägs marken av Göteborgs Hamn vilket innebär att det är G4S som har områdesbevakningen. Dock har Securitas Preemraff och Shellraff, och därigenom även deras pipelines som går genom området vid stenkrossen (Risholmen). Detta innebär att även Securitas kör fram och tillbaka och håller koll där. Dock är det området inte drabbat av körförbudet än, och jag hoppas inte att det kommer bli det heller...

Mvh

Last edited:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Har fått klartecken från Volvo lastvagnar att bruka deras parkering med konbana (400m efter björnlanda korsningen , 2-3 km innan säve korset) så länge vi håller oss ifrån bilarna som "kan" stå uppställda där. Lite halvknepigt med deras arbetstider, dom jobbar skift men just nu är det industri semester. Dock stog det ett par bilar där idag ändå.

Jag, Keso & Häggen är ute vid Volvo Lastvagnar runt 13.30 imorn. Hoppas på att det är tomt på parkeringen.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Har fått klartecken från Volvo lastvagnar att bruka deras parkering med konbana (400m efter björnlanda korsningen , 2-3 km innan säve korset) så länge vi håller oss ifrån bilarna som "kan" stå uppställda där. Lite halvknepigt med deras arbetstider, dom jobbar skift men just nu är det industri semester. Dock stog det ett par bilar där idag ändå.

Jag, Keso & Häggen är ute vid Volvo Lastvagnar runt 13.30 imorn. Hoppas på att det är tomt på parkeringen.

menar du volvo tuve?:va

om du snackar om den stora jävla vägen (vet inte namnet) som går från älvsborgsbron bort mot angeredsbrom förbi säve så måste det vara volvo tuve...

gött att vi har tillstånd iaf.:yoparty

får se om jag kanske kommer förbi. borde kila ut igen och hämta batteriet och ladda det isf:gnissla

hur länge kommer ni vara där?

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
menar du volvo tuve?:va

om du snackar om den stora jävla vägen (vet inte namnet) som går från älvsborgsbron bort mot angeredsbrom förbi säve så måste det vara volvo tuve...
:tummenupp

får se om jag kanske kommer förbi. borde kila ut igen och hämta batteriet och ladda det isf:gnissla

hur länge kommer ni vara där?

Parkeringen är mindre än Arendals. Ingen aning om hur länge vi är där eller om det är tillräckligt stort för att det ska vara kul att köra.

Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Husa
skön åkning idag :)
men parkeringen är endast en nödlösningn tills man hittar en annan lösning.
för liten å för kort men det går ju, man har blivit bortskämd me arendal bara.

Trist att en "utomstående" råkar ut för en olycka just där,
å så de drabbar alla oss andra. :gnissla :huvet
tyvärr väljer man ju inte sina platser har ja sj märkt :D

Crillepelle - får man fråga varför du e sugen på just Aprilian :va :confused:
kostar ju som sagt bara massa pengar sen e de inte så mycke mer...

_jezus_

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2007
Hoj
Kawasaki kxf450
jag håller med..grymt skön körning idag!
får passa på o tacka keso för bakhjuls träningen idag! de va många bra råd jag fick av en "klok" keso....:tungan
jag övade lite till sedan vid garraget och de börjar bli bättre! snart sitter de tror jag!:yoparty
hoppas de blir körning imon med..jag och whos your daddy är på imon!

mvh jezus

:yoparty

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag håller med..grymt skön körning idag!
får passa på o tacka keso för bakhjuls träningen idag! de va många bra råd jag fick av en "klok" keso....:tungan
jag övade lite till sedan vid garraget och de börjar bli bättre! snart sitter de tror jag!:yoparty
hoppas de blir körning imon med..jag och whos your daddy är på imon!

mvh jezus

:yoparty

är dejten redan slut:7peta

Jag tycker det var helt okej där nere. men banana var rätt mkt kortare än på arendal. hur kommer det se ut där sen när semestern är slut? bilar 24/7 lr?

säg till om ni ska dit imån. jag kommer nog. med dubbla batterier:huvet

Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Husa

mvh jezus

Det var så lite så, är ingen klippa själv men ger dom få tips ja kan.
å håller du på i den här takten får ja fan ta å lägga i en växel till på övandet så du inte blir bättre än mig :D
fast du kanske satsar på att bli min wingmate :cool:

Jag tycker det var helt okej där nere

:rofl :hihi :D :) Tro fan de tupperwear... du halkar juh runt på en moppet :cool:

Last edited:

_jezus_

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2007
Hoj
Kawasaki kxf450
haha wingmate...:tummenupp nä de e ingen risk att jag klår dig i de! du är ju kingen på bakhjul får jag säga! de ser så gött ut när du kommer , dels så högt och sedan ser man ju att du har grym kontroll! så att jag blir bättre än dig är ingen risk...men jag kan nog bli lite mer säker så man kan ta lite goa bilder och filmklipp! jag ska se till att de kommer me en kille som kan filma hela dagen på säve, så kan han klippa ihop detta till en go film!:yoparty
och keso får gör EN 12:A:yoparty

haha dejten e inte slut än..hon sitter här jämte mig!..:pannkyss :2cool

MVH JEZUS

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

:rofl :hihi :D :) Tro fan de tupperwear... du halkar juh runt på en moppet :cool:

vart har ni/du fått tupperware ifrån?:D tupper antar jag kommer från mitt nick men helheten?:va

och jag kan inte hjälpa att mina päron inte pippa lite tidigare så jag inte har åldern inne för att köra större hoj. och så galen som handäringa _jezus_ (stavning) är och kör utan kort vågar man ju inte vara:rolleyes:

haha dejten e inte slut än..hon sitter här jämte mig!..:pannkyss :2cool

MVH JEZUS

mohaha så ska jag med göra med mina framtida dejter. ta hem dom å sätta sej vid datan på sh:yoparty

Last edited:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Det funkade väl hyffsat idag, lite liten yta bara.
Efter semestern kan det nog bli knivigt. Dom jobbar skift + att det finns någon avelning som även jobbar helger mä.

Annars finns ju parkering vid Freeport, Kungsbacka.
Som Arendal fast snäppet större.
Dom stänger kl 17 imorn.
Blir man ivägkörd så har man ju iaf testat! :tummenupp

Last edited by a moderator:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Det funkade väl hyffsat idag, lite liten yta bara.
Efter semestern kan det nog bli knivigt. Dom jobbar skift + att det finns någon avelning som även jobbar helger mä.

Annars finns ju parkering vid Freeport, Kungsbacka.
Som Arendal fast snäppet större.
Dom stänger kl 17 imorn.
Blir man ivägkörd så har man ju iaf testat! :tummenupp

lite långt bort bara kanske...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati