Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Gick med
26 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Husa
Honda XR650R finns ju med.. De är slitstarka och hänger med KTMérna fint.
Hade jag orkat mecka så hade jag med köpt HUSA men det e en massa skruvande...

Måste fråga vad allt de där skruvandet är som alla snackar om :va
sen jaa man "måste" byta olja lite då å då... men det handlar om 1liter.
hojen ifråga ger tebax så mycke mer i körglädje å egenskaper så de är värt var enda krona, plus att försäkringen är braaa mycke billigare så service kostnaderna kommer inte upp i KTMs försäkrings pris ens...
å att jämföra 625/640/660/690 med en husa e som att jämföra en Bmx med en militärcykel, dom spelar inte i samma liga...
hade ja vart nybörjare så skulle ja föreslagit å få testa någons hoj å jämföra innan ja köpte någon, men de e bara ja å vad kan ja :)
 

Looptroop

Gbg-Verona-Arabba-Ringen-Gbg på 8 dagar
Gick med
25 Feb 2008
Ort
hmm... precis flyttat
Hoj
KTM 690 smc -08, Aprilia sxv 550 -06, gixxer 750 k7 -SÅLD, Yamaha XT 660 -04 STULEN, Pitpro 150cc -08 SÅLD, Yamaha r6 -04 SÅLD, Aprilia rs250 -00 SÅLD
Ngn som ska ut och köra vid 20 tiden?
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Inskickat av Epzter Läs Inlägg
Ska köpa KTM till våren. 640, 660 eller 690. Lutar nog åt 660, fördelar/nackdelar med denna? Och givetvis samma sak med de andra...

Anledningen till att det nog blir en KTM är att Husaberg verkar vara mer meka än åka och sen vet jag inga fler märken som verkar bra/roliga.
Köp inte 640, bra mycket slöare än 625/660.
660 är inte lika pigg som Husa men man slipper alla oljebyten osv...
Jag är jävligt nöjd med min iaf :)
Enda "nackdelen" är väl att de fortfarande står rätt högt i pris...

instämmer med föregående.. hade jag inte gjort en sån grym deal som jag gjorde på min hade det blivit 625.. fast fan, denna e kul den med!:yoparty
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Polaren ska meka på sin hoj ikväll, och jag ska tvätta min. (Jäkla Paser! :mad:)

Därefter ska vi nog ut på trampcyklarna och spana in staden lite. Imorgon är första skoldagen, men efter 17 borde vi nog vara tillgängliga för lite puttande! :tummenupp
 

mrfuck

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
göteborg
Hoj
Husaberg 650 (08)
någon som vill köpa ett skinnställ svarta byxor o en svart jacka av märke Berik...hör av er nästan helt nytt 0700.404727
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Polaren ska meka på sin hoj ikväll, och jag ska tvätta min. (Jäkla Paser! :mad:)

Därefter ska vi nog ut på trampcyklarna och spana in staden lite. Imorgon är första skoldagen, men efter 17 borde vi nog vara tillgängliga för lite puttande! :tummenupp

:pannkyss
 

mrfuck

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
göteborg
Hoj
Husaberg 650 (08)
Måste fråga vad allt de där skruvandet är som alla snackar om :va
sen jaa man "måste" byta olja lite då å då... men det handlar om 1liter.
hojen ifråga ger tebax så mycke mer i körglädje å egenskaper så de är värt var enda krona, plus att försäkringen är braaa mycke billigare så service kostnaderna kommer inte upp i KTMs försäkrings pris ens...
å att jämföra 625/640/660/690 med en husa e som att jämföra en Bmx med en militärcykel, dom spelar inte i samma liga...
hade ja vart nybörjare så skulle ja föreslagit å få testa någons hoj å jämföra innan ja köpte någon, men de e bara ja å vad kan ja :)

kort sakt husaberg e ju mycke bättre snabbare det vet alla jag har en ktm jag har kör husa oj oj oj 1,2.3.4.5.6 just 6an skall man inte prata om växlar
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
1. mrfuck
2. majic
3. petterekman
4. niklasa

För övrigt, det är typiskt dåligt att cykla...
Åkte ut med niklasa och skulle sightseeinga staden lite. Vi kom fram till Chalmers och började utforska lite där, hittade en fin liten trappa vi skulle försöka hoppa upp för...

Resultatet?

2 vinda bakfälgar och ingen mera sitaseing ikväll.
Suck.

Så, någon som känner till något bra ställe med schyssta priser som kan rikta fälgar här i Jöttebåorg?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå

Tydligen blev det bara två bilder den dagen, och dem ligger uppe på nylleboken.
Blev en film eller två också men vette fan vad som har hänt med dessa...
Har nyligen bytt mobil.

1. mrfuck
2. majic
3. petterekman
4. niklasa

För övrigt, det är typiskt dåligt att cykla...
Åkte ut med niklasa och skulle sightseeinga staden lite. Vi kom fram till Chalmers och började utforska lite där, hittade en fin liten trappa vi skulle försöka hoppa upp för...

Resultatet?

2 vinda bakfälgar och ingen mera sitaseing ikväll.
Suck.

Så, någon som känner till något bra ställe med schyssta priser som kan rikta fälgar här i Jöttebåorg?
:hihi

Hör med Alming här på forumet, han håller sig enbart till trampcykel numera och borde väl ha koll på var man kan fixa sådant :)
 
Last edited:

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Bakdäck: Michelin eller Dunlop?
Har inte fått modellerna vad dom heter än, men är det någon som vet generellt vad man ska satsa på?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top