Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Hörni ni, ni som kan allt och vet allt...

Jag skulle behöva byta bussningarna i framskivan, och undrar var man kan få tag på sådana? Eller om det finns någon här som är duktig med svarven som skulle kunna tänka sig laga nya åt mig?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hörni ni, ni som kan allt och vet allt...

Jag skulle behöva byta bussningarna i framskivan, och undrar var man kan få tag på sådana? Eller om det finns någon här som är duktig med svarven som skulle kunna tänka sig laga nya åt mig?

Bussningar?? du menar de som sitter mellan bromsskivan och den skivan som bulnte sitter i?
Du vet att din skiva är semiflytande?!:rolleyes:

Det låter bra 11 vid gp 11:30 gråbo

Tack för en trevlig tur idag!
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Bussningar?? du menar de som sitter mellan bromsskivan och den skivan som bulnte sitter i?
Du vet att din skiva är semiflytande?!:rolleyes:

Ja, är inte det typ "bussningar" då? (Medbringare heter de väl egentligen.) Tycker rolleyesen känns onödiga från din sida. Istället för att låtsas överlägsen kan du ju förklara istället.
Jag vet (eller ja, trodde iaf) att skivan är flytande, men min skiva är inte flytande längre utan snarare skallrande.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Ja, är inte det typ "bussningar" då? (Medbringare heter de väl egentligen.) Tycker rolleyesen känns onödiga från din sida. Istället för att låtsas överlägsen kan du ju förklara istället.
Jag vet (eller ja, trodde iaf) att skivan är flytande, men min skiva är inte flytande längre utan snarare skallrande.

Jag låtsas inte överlägsen.....jag frågade en fråga och la till smislis. Ursäkta så hemskt mkt.
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Dagens körning

Rolig fast lite kort tur. Måste bli längre nästa gång med liknande vägar, för gruset och asfalten kan man inte klaga på :)

Oops
P130909_1241.jpg



Gegga
P130909_1242.jpg



Mekpaus
P130909_1324.jpg



Felet
P130909_132402.jpg
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Jag låtsas inte överlägsen.....jag frågade en fråga och la till smislis. Ursäkta så hemskt mkt.

Du lade till en rolleyes-smiley, vilket vanligtvis brukar antyda att man tycker att ursprungsfrågan är korkad.
För övrigt har du inte förklarat för mig vad en semiflytande skiva är.
 
Last edited:

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Rolig fast lite kort tur. Måste bli längre nästa gång med liknande vägar, för gruset och asfalten kan man inte klaga på :)

Tack för trevligt sällskap! Turen blev ju lite kort, större delen var ju efter nödinge där vi avbröt pga. tidsbrist mm. Dyngan sinkade tempot en "aning.."

Vi får ta sista delen en annan dag om ni är sugna. Den delen är ca. 17mil med slingrande grusvägar, många krön "hopp" och riktigt krokig asfalt. Ingen riktigt lera, men underbar natur runtomkring.

Förövrigt är jag grymt nöjd hur bra TKC80 däcken fungerade på asfalt, skitskoj att följa Poppler och hans nerlägg efter säve...
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Tack för trevligt sällskap! Turen blev ju lite kort, större delen var ju efter nödinge där vi avbröt pga. tidsbrist mm. Dyngan sinkade tempot en "aning.."

Vi får ta sista delen en annan dag om ni är sugna. Den delen är ca. 17mil med slingrande grusvägar, många krön "hopp" och riktigt krokig asfalt. Ingen riktigt lera, men underbar natur runtomkring.

Förövrigt är jag grymt nöjd hur bra TKC80 däcken fungerade på asfalt, skitskoj att följa Poppler och hans nerlägg efter säve...


Jag vill följa med nästa gång!! Enligt poppler hade du fixat en riktigt fin tur för kilarna:tummenupp
Jag och Mark tog oss en liten sväng.. Det gick sådär

DSC00364.jpg
 
Last edited:

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Två motarder i Stenkullen/Slätthult i söndags. Ni körde i riktning mot Lilla Härsjön, Härryda..

Såg ut som om ni var ute på grus/geggäventyr?

Saktade ner då ni mötte ett par kärringar på hästar, snyggt jobbat:tummenupp
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
En sån sväng vill jag åka med på! Har ju en 640 nu med jättetank! Har försökt hitta bra grusvägar o stigar mest på måfå men jag hamnar alltid på en gårdsplan med ilskna blickar som följd... Så hänger gärna med nån som hittar utanför asfalten!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top