Video: Mitsubishi Evo VI vs Suzuki GSX-R1000 2007

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Du har aldrig kört en EVO va?

Evo hit och Evo dit. Det är en plastraket precis som en Impreza och hör hemma på grusvägar. PunGt.

Sen att bilen är moddad för x antal hundra tusen spelar ingen roll?

Trimma hojen för modsvarande pengar alt låt bilen köra mot en hoj som är mer anpassad för att gå rakt fram så blir det mer rättvist.

Orginal hoj mot supertrimmad bil, njae skulle inte tro de.

Och detta är relevant hur?
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Och detta är relevant hur?

Det är ju inte riktigt jämnt eller intressant att jämnföra vråltrimmat mot orginal, ska du köra med R1an mot moppepojkarna och sen vara skitnöjd över att du har dragit dom eller? Ungefär samma sak, lika ointressant.

Sen hur du är relevant eller inte vet inte jag!
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
haha lika roligt varje gång en snubbe på en sporthoj blir ifrån åkt! Finns en snubbe i stan som har en rs2 med ca 900 hk! Han körde ifrån r1/1000r stillastående samt rullande..dom hade inte en pullis!
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Det är ju inte riktigt jämnt eller intressant att jämnföra vråltrimmat mot orginal, ska du köra med R1an mot moppepojkarna och sen vara skitnöjd över att du har dragit dom eller? Ungefär samma sak, lika ointressant.

Sen hur du är relevant eller inte vet inte jag!

Ja. Men om aliens kommit och byggt om bilen ännu mer då? Eller om bilföraren ätit spenat, dunderhunung eller en massa havregrynsgröt? Tänk om tomten flög förbi med renarna och hojen sveptes ikull av vinddraget?

Men OM vi nu ska jämföra max trimningsgrad eller iaf max just nu, dragracing, så är bilarna mer än 1,5 sekund snabbare än motorcyklarna.

Oavsett trimningsgrad på grejerna så är det otroligt imponerande att köra ifrån en hoj med bil.



Har vi rett ut alla OM nu så vi kan koncentrera oss på det tråden handlar om?

Nja, det värsta på två hjul bör väl vara en gixxer MED respiratior. Trimmat VS. Trimmat :tummenupp

Kolla NHRA för rekord med hoj VS bil så får du se..
 
Last edited:

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Hus
Hoj
Har ingen...
Nja, det värsta på två hjul bör väl vara en gixxer MED respiratior. Trimmat VS. Trimmat :tummenupp

Hela den här grejen var för att visa vad som krävs för att köra ifrån en sporthoj, ändå ska det vara sura/ledsna miner.

Att köra trimmat mot trimmat är kanske nåt du och tydligen de flesta här på sporthoj tycker men om du nu sitter på din mc och åker nånstans i Sverige på en motorväg, vips så dyker en bil upp som har 600-800 hk, kör inte du race då? Vad gör du? Stannar du och säger: "Nej hörre du, du har en trimmad bil, så det går inte, jag kör original"?

För min egen del så spelar det absolut ingen roll, jag kör med det jag har, synd att inte de flesta tänker så.

Att en turbohoj vanligtvis är snabbare, det vet väl alla, man behöver knappast vara en raketforskare för att förstå det?

Att det sen finns bilar som kan köra ifrån turbohojar är en annan sak, man kan ju fortsätta jämföra hur mycket som helst.

Jag blir imponerad av Evon, men samtidigt är det sjukt imponerande vad 135.000 kr kan köpa, en sak som håller jämna steg med 700 hk bil.
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Tycker det var en ganska kul jämförelse:tummenupp

har själv haft evo innan... den tuffaste då evo 1 med 1170kg orginalvikt och
250hk orginal...:yoparty

Det är nog ganska många som tänkt tanken vad som krävs av en bil för att kunna hålla jämnt/dra en sporthoj.

själv trodde jag dock inte att det räckte med 700 hk och de viktförhållanden jämfört med en hoj som har mer en 1 hk per kg..

nu var det väl kanske ingen framforskad och utarbetad test utan mer en kul grej...

undrar dock om evon var lättat vilken model var det rs gsr??

såg att vingen var av iaf....

kul jämförelse iaf:tummenupp
 

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Hus
Hoj
Har ingen...
Tycker det var en ganska kul jämförelse:tummenupp

har själv haft evo innan... den tuffaste då evo 1 med 1170kg orginalvikt och
250hk orginal...:yoparty

Det är nog ganska många som tänkt tanken vad som krävs av en bil för att kunna hålla jämnt/dra en sporthoj.

själv trodde jag dock inte att det räckte med 700 hk och de viktförhållanden jämfört med en hoj som har mer en 1 hk per kg..

nu var det väl kanske ingen framforskad och utarbetad test utan mer en kul grej...

undrar dock om evon var lättat vilken model var det rs gsr??

såg att vingen var av iaf....

kul jämförelse iaf:tummenupp


Det är en Evo VI TME som är lättad med kolfiberdelar men just vad som är bytt och hur mycket den är lättad vet jag inte, skulle gissa på en vikt mellan 1380-1400 kg.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
:pannkyss Såså, du har nog missuppfattat mig :)

Hela den här grejen var för att visa vad som krävs för att köra ifrån en sporthoj, ändå ska det vara sura/ledsna miner.
Ser du nån sur min från mig :va :)
Att köra trimmat mot trimmat är kanske nåt du och tydligen de flesta här på sporthoj tycker men om du nu sitter på din mc och åker nånstans i Sverige på en motorväg, vips så dyker en bil upp som har 600-800 hk, kör inte du race då? Vad gör du? Stannar du och säger: "Nej hörre du, du har en trimmad bil, så det går inte, jag kör original"?
Nej, sannerligen inte, jag är inte direkt intresserad av dumgasande på motorväg... Har stor k*k och behöver inte mäta den varje gång för att komma ihåg. :D För övrigt så kör jag aldrig orginal :pannkyss

För min egen del så spelar det absolut ingen roll, jag kör med det jag har, synd att inte de flesta tänker så.
Synd att de felsta inte ligger och tonårsrejsar på vägarna? Hrm :va
Att en turbohoj vanligtvis är snabbare, det vet väl alla, man behöver knappast vara en raketforskare för att förstå det?
Rätt, det kan minsta barn begripa
Att det sen finns bilar som kan köra ifrån turbohojar är en annan sak, man kan ju fortsätta jämföra hur mycket som helst.
Ja, men hur skall vi jämföra och med vilka grunder?
är det; Det grävs xxxxhk för att hålla en hoj bakom sig eller det krävs xxxxxxxkr för att hålla en hoj bakom sig. Det krävs flygraka för att hålla hoj bakom sig? Jag är säkert en trög idiot.. Edit: Exempelvis; I Dragracing (som nu klippet skulle föreställa av nån typ) gör man en generell indelning på N/A och överladdat. Härav min lilla åsikt. Fööölåt, ska inte vara besvärlig :)

Jag blir imponerad av Evon, men samtidigt är det sjukt imponerande vad 135.000 kr kan köpa, en sak som håller jämna steg med 700 hk bil.
Sant, håller med. Också sant.

:) :) :) :) :) Så är jag äckligt övertyldig. :)
 

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Hus
Hoj
Har ingen...
Nej, sannerligen inte, jag är inte direkt intresserad av dumgasande på motorväg... Har stor k*k och behöver inte mäta den varje gång för att komma ihåg. :D För övrigt så kör jag aldrig orginal :pannkyss


Du nämner att du har stor men är väldigt noga med att betona att du aldrig minsann kör original :D :pannkyss



Synd att de felsta inte ligger och tonårsrejsar på vägarna? Hrm :va

Tonårsrejsar? Är det så du ser rejs på motorvägen som?


Ja, men hur skall vi jämföra och med vilka grunder?
är det; Det grävs xxxxhk för att hålla en hoj bakom sig eller det krävs xxxxxxxkr för att hålla en hoj bakom sig. Det krävs flygraka för att hålla hoj bakom sig? Jag är säkert en trög idiot.. Edit: Exempelvis; I Dragracing (som nu klippet skulle föreställa av nån typ) gör man en generell indelning på N/A och överladdat. Härav min lilla åsikt. Fööölåt, ska inte vara besvärlig :)


Det låter så när man är lättstött, pengar ska sen med in i bilden. Men då är det ju också en sak som föraren av bilen som kostat 1 miljon skiter fullständigt i.

Varför ska pengar med in i bilden för? Går det inte att bara ta att någon är snabbare?


Jag tyckte att jag nämnde att vi skulle köra bil med xxxx hk mot turbohoj :pannkyss
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Tycker det var en ganska kul jämförelse:tummenupp

har själv haft evo innan... den tuffaste då evo 1 med 1170kg orginalvikt och
250hk orginal...:yoparty

Det är nog ganska många som tänkt tanken vad som krävs av en bil för att kunna hålla jämnt/dra en sporthoj.

själv trodde jag dock inte att det räckte med 700 hk och de viktförhållanden jämfört med en hoj som har mer en 1 hk per kg..

nu var det väl kanske ingen framforskad och utarbetad test utan mer en kul grej...

undrar dock om evon var lättat vilken model var det rs gsr??

såg att vingen var av iaf....

kul jämförelse iaf:tummenupp


Det är scram.se som har byggt bilen:
http://www.scram.se/customers/ondsodd.asp

Vill minnas att jag läst något om runt 1250kg, men jag hittar det inte nu.


Vet inte vad du tittar på för Gixxer K6 men några 1hk/kg blir det inte med förare och vätska, snarare närmare 1,7kg/hk...


/R
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Det är scram.se som har byggt bilen:
http://www.scram.se/customers/ondsodd.asp

Vill minnas att jag läst något om runt 1250kg, men jag hittar det inte nu.


Vet inte vad du tittar på för Gixxer K6 men några 1hk/kg blir det inte med förare och vätska, snarare närmare 1,7kg/hk...


/R

SCRAM is the shit!!!
Känner Matti som satt tänderna i bilen.

Ni som inte trodde att den kan svänga kon ju kolla filmen på deras hemsida där Matti testar EVO'n på gocartbanan i Torslanda :)

Han har ett rätt imponerande CV när det kommer till att snickra motorer och bilar.
Förutom en massa rallybilar så har han byggt en Clio Cup bil till ingen mindre än
Kenny Bräck :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top