ulf skrev:Japp! Det är inga problem om du vet vad du gör...
Jo, det är problem även om man vet vad man gör. Har plågat dom mer än 4000mil så jag vet hur dom går. Inte många proffs som utnyttjar dom fullt på strippen klarar det utan att lyfta det minsta på framjulet som i filmen. Förnekar inte att det är en grym bil som kanske piskar den bäste, men det finns nog mer att hämta ur hojen.
Nu är du lite taskig, tycker Speedy kör sin taxi förträffligtDet finns gott om taxichaufförer med +30000 mil under västen som dagligen visar mig att de fortfarande inte kan köra bil...
Menar du den svarta Rufen? Med konstiga bakhjulsvinklar? Nej, men vi pratade om en rematch någon onsdag framöver, och då blir det nog flera repor med olika hojar, jag tror jag får däng, men det finns ju fler hojar...
Han lät intresserad, jag undrar vad som krävs för att hänga den, Vrakis moppe kanske?
Fredrik
Nu är du lite taskig, tycker Speedy kör sin taxi förträffligt
Jag ser inte att någon surar ?
Är det något att sura över att en tokmoddad bil på 770Hk drar en orginalhoj ?
Knappast imponerande......
Tycker du själv det ?
Tja, eftersom det var jag som körde min gamla sura -06 på filmen kan jag ge ett par klargöranden.
Till att börja med tog jag lite lätt på Evon eftersom andra bilar fått fetdäng, dom enda som verkade gå sjukt bra var förutom Evon en Carrera GT och en Supra, så ja, jag tog det lite piano i starten/sov lite...
Jag upplevde det som jämt upp till ca 200 då bilen började dra ifrån för att sedan bromsa vid ca 260 varför jag blev lite förvånad och satte mig upp.
Hojen är helt orginal förutom spänd gasvire men har å andra sidan en fet pilot.
På frågan om jag höll igen är svaret nej, jag kunde inte gasa mer för stoppet var ivägen, inga missade växlingar eller varvstopp, så det var vad jag kunde få ut av den. Vid andra race hade jag 294 på mätaren vid målet, men visst, Ölands -07 med helsystem och PC3 kanske hade kunnat vända steken, men det hade fan varit marginellt, den gick fantastiskt bra den där Evon!
Greppet var toppen, lite fuktig men grov betong och Dunlop Qualifier RR!
Fredrik
Jag startade på 2an för att slippa framhjulslyft, det går fortare med båda hjulen i marken...
Starten gick i 60 då killen i Evon ville ha mer varv.
Hade vi gjort om det hade kanske resultatet blivit jämnare, men jag tror inte jag kunnat ta honom upp till 260 iaf.
Resten av gänget hade packat och åkt, så det blev ingen rematch.
Nästa gång kanske?!?
Fredrik
Folk sitter och pratar om aerodynamiken osv, vet ni hur en Evo VI ser ut ens? Den är ALLT annat än aerodynamisk...och då menar jag inte pga sina vingar utan den är bokstavligen inte aerodynamisk...hela den bilen är inställd på downforce.
Om evon var för stark med sina 700 så ta denna... en trött gammal t-ford.
http://www.youtube.com/watch?v=tLHd9-aTmaQ
Men vad är det för bil att åka runt i.. Spelar ingen roll om den så hade 5000hk..
"Kolla på mig, jag har en hottad Nissan Micra"
Morsan har en Micra, det räcker för mig..Du har aldrig kört en EVO va?
Morsan har en Micra, det räcker för mig..
Chauffören på R1'an gör nog sämsta starten i världshistorien.
Jag ser inte att någon surar ?
Är det något att sura över att en tokmoddad bil på 770Hk drar en orginalhoj ?
Knappast imponerande......
Tycker du själv det ?
Surar absolut inte heller.. Tycker snarare att det är imponerande att sporthojen står sig så bra mot en 4hjulsdriven bil med 770hk när hojjen är 130kkr originalhoj.. Men original mot toktrimmad är inte samma förutsättningar även om det är en kul jämförelse som nån tidigare gärna ville få det till...
jag undrar vad som krävs för att hänga den ?
Hallå ? tomtar på loftet eller ? ööhhh !!! 1000cc käkar man ju till frukost puss !
Vi kan börja i 200km\h vilket är ballare ( tycker jag ) så lovar jag att köra ifrån er 700hp svartjobbarbil med ett riktigt fett o manligt bakhjulsspinn till minst 270km\h då jag växlar ,,då släpper ni gasen för att ni fegar. sen 5 an 1,5 bar 435 hp bööööööööööööööörrrrn mer böööööööörrrrn sen sexan 1,5bar ... böööööööööööööööööööööööööörnnnnn 360 blås var är ni då ? inte i min backspegel i alla falll
hotdogs serverat av knutte efter 2,2km.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |