Viking Motor Park nyheter

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Tveksamt. När staten ska bygga vägar etc verkar det vara bestämt från början och utredningarna anpassas för att passa.

Pratade med en av killarna som driver Sibylla-kiosken i Karlskoga och han trodde nästan inte på mig när jag berättade att Gelleråsen är en av de närmsta banorna för oss som bor i Stockholm.

Alastaro är den närmaste (körmilsmässigt)

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
......Kan dom inte läsa lite om dom här utredningarna som gjordes när Gotland Ring byggdes? :va

Eeeeh... Nej just det... där VILLE ju kommunen ha banan... :lol
Det jobbiga är att kommunen har (som jag uppfattat det) vart positiv till banan. Det är bara några som är negativa och dom kan tydligen driva det hur långt som helst :mad:

Att KGK smackar upp ett litet lager på 60.000 m2 på andra sidan motorvägen verkar dock inte vara några problem. Gissa om det kommer att rulla tung trafik till och från det lagret :rolleyes:
Inte riktigt jämförbart eftersom KGK bygger på ett planerat industriområde.

Last edited:

sandstream

Guest
Inte riktigt jämförbart eftersom KGK bygger på ett planerat industriområde.
Och vem bestämde att det skulle bli ett industriområde, när bestämdes det och vart var miljönissarna då?
Tror många är negtiva till VMP bara för att det är en motorbana och motorsport är smutsigt. Miljönissarna tänker sällan längre än näsan räcker.

Alastaro är den närmaste (körmilsmässigt)
Närmre än Gotland Ring?

Hur som helst ganska ointressant för vem vill sitta och kånka på en båt i flera timmar i båda riktningarna?

Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Nu är vår vän igång igen. Ni med vass penna kom med lite mothugg.

42949860jh2.jpg

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Kan ju säga att Al Gore själv genom sin egen livstil bidragit till växthuseffekten på ett sätt som vida överträffar genomsnittssvenskens ...
För mig saknar det lite trovärdighet att man kan göra det till en affärsidé att presentera redan kända fakta - och flyga jorden runt för att göra reklam för det. Dessutom, få fredspriset för det?

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Kan ju säga att Al Gore själv bidragit till växthuseffekten på ett sätt som vida överträffar genomsnittssvenskens genom sin egen livstil...
För mig saknar det lite trovärdighet att man kan göra det till en affärsidé att presentera redan kända fakta - och flyga jorden runt för att göra reklam för det. Dessutom, få fredspriset för det?

han vill ju också tjäna pengar, jag skulle nog gjort likadant om de gav massa miljoner dollar på mitt konto.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jo, kanske vinner man inget på att kasta sk-t tillbaka. Kommer inte att hjälpa saken, men Säll verkar riktigt desperat när han tar till Gore och Nobles fredspris för att mota motorbanan i Enköping. Tycker inte det är klokt!

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jo, kanske vinner man inget på att kasta sk-t tillbaka. Kommer inte att hjälpa saken, men Säll verkar riktigt deperat när han tar till Gore och Nobles fredspris för att mota motorbanan i Enköping. Tycker inte det är klokt!

Säll är en man desperat man.. är man desperat brukar de kloka redan vara borta sen länge, han kommer kedja fast sig naken på en caterpiller när de börjar bygget.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Jo, kanske vinner man inget på att kasta sk-t tillbaka. Kommer inte att hjälpa saken, men Säll verkar riktigt desperat när han tar till Gore och Nobles fredspris för att mota motorbanan i Enköping. Tycker inte det är klokt!

Säll är inte klok.

Går liksom inte att argumentera med en sån fanatisk människa.

Några fina insändare som pratar om allt positivt med motorbanan vore bra. Att hacka på hans argument och konstiga ideer är nog ingen ide. Det vinner nog bara han på.

sandstream

Guest
Några fina insändare som pratar om allt positivt med motorbanan vore bra. Att hacka på hans argument och konstiga ideer är nog ingen ide. Det vinner nog bara han på.
Precis!
Ska fundera och plita ihop något under eftermiddagen.

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000
Jag läste i blaskan att dom hade satt spaden i backen för att bygga KGKs nya logistikcenter i Enköping.
Undra hur många Miljökonsekvensutredningar som har gjorts för att de bygget ska få starta!!!!!
Eller hur många har gjorts för SwedebankArena i Solna. dom har iofs inte börjat bygga än men det lär väl inte vara nån debatt om en fotbollsarena.

Det vore nog bättre att nästa bygge av motorbana gick under täckmantel som Motormännens Säkerhetscenter.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Jag läste i blaskan att dom hade satt spaden i backen för att bygga KGKs nya logistikcenter i Enköping.
Undra hur många Miljökonsekvensutredningar som har gjorts för att de bygget ska få starta!!!!!
Eller hur många har gjorts för SwedebankArena i Solna. dom har iofs inte börjat bygga än men det lär väl inte vara nån debatt om en fotbollsarena.

Det vore nog bättre att nästa bygge av motorbana gick under täckmantel som Motormännens Säkerhetscenter.

Men det var ju lite otroligt ändå att det bygget gick igenom så fort. Det var ju helt otroligt några komungubbar som vågade släppa igenom detta på rekordfart och till ett lågt pris på marken. Så man ska göra om man vågar stå upp och få in lite nytt till Enköping.

Så det går om man bara vill. Tänk om dom vågade göra samma sak med banan.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Men det var ju lite otroligt ändå att det bygget gick igenom så fort. Det var ju helt otroligt några komungubbar som vågade släppa igenom detta på rekordfart och till ett lågt pris på marken. Så man ska göra om man vågar stå upp och få in lite nytt till Enköping.

Svensk korruption existerar inte och vi är världens bästa land...

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000

KGKs centrallager ökar väl miljöpåverkan i enköping, säkert 100 extra lastbilar i veckan, som väsnas och spyr ut avgaser dygnet runt.

sandstream

Guest
KGKs centrallager ökar väl miljöpåverkan i enköping, säkert 100 extra lastbilar i veckan, som väsnas och spyr ut avgaser dygnet runt.
Som jag sagt tidigare silar miljönissarna i Enköping myggor och sväljer kameler :gnissla

Att ge sig på en sport som fotboll som garanterat står för mer utsläpp än vad alla svensk motorsport gör skulle aldrig falla dem in.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln