Viking Motor Park nyheter

MADison

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
KAWASAKI
Alpina Vm I åre Hade Mer Påverkan På Miljön än Svenska Vm Rallyt...de Ni

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
aaatg1.jpg

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Härligt att läsa att det går framåt!
Jag ska nog ta mig tid till att skriva en insändare jag också, ska plita ihop någonting vettigt bara.

Vart sänder man insändaren för att få den publicerad?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Härligt att läsa att det går framåt!
Jag ska nog ta mig tid till att skriva en insändare jag också, ska plita ihop någonting vettigt bara.

Vart sänder man insändaren för att få den publicerad?

Gör så
:tummenupp
-------------------------------------------------
Enköpingsposten insändare
redaktionen@eposten.se.
eller via hemsidan direkt
http://www.eposten.se/insandare.html

Uppsala nya tidnings enköpingsbilaga har
enkoping@unt.se

Uppsala tidningen
http://www.direktpress.se/uppsala/t1u.htm
redaktion@uppsala.direktpress.se

Ena-Håbo Tidningen
redaktionen@enatidningen.se

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Dags att vi ger ett bra svar på denna. Undra om Sune tänker på miljön och läser tidningen på nätet eller om han förstör miljön genom att köpa den i pappersform :D

Jag gissar han köper den i pappersform och röker den medans han skriver insändare av denna typ.

untitled1ic6.jpg

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Tror inte att internet är så miljövänligt egentligen. IC-kretsar går på farlig rök, när röken läcker ut så går de som bekant sönder.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Nu yrar han ordentligt den där Sune
med en överlägsen attityd som bara skrämmer bort
dem han vill vinna. Låt gubben hållas!

Komisk att han valde just Kalix som är en av Sveriges
motorsportsvänligaste kommuner :hihi

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Motorbanan blir allmän affär
Planförslaget på motorbanan i Enköping kommer troligen att ställas ut så att alla kommunivånare kan få säga sin mening. Hittills har sakägarna fått säga sitt, men nu kan alla medborgare få chansen att tycka till om byggnationen.
På onsdagen behandlade miljö- och byggnadsnämndens arbetsutskott förslaget att låta ställa ut planen över motorbanan och ärendet ska nu behandlas av nämnden. Om miljö- och byggnadsnämnden vid sitt sammanträde om två veckor bifaller förslaget så kommer ärendet upp i kommunfullmäktige och därefter, om ärendet får bifall, kan planförslaget på motorbanan i Enköping komma till allmänt beskådande i kommunhuset under hösten.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=70-AV_ID=645088,00.html?from=sectionlinks1

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
En massa guldpengar på att Herr Lindegren och Sune Säll just nu vässar sina pennor för ett fyrverkeri i tossiga insändare...

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
16:40 | tisdag 11 september 2007
Plan för motorbana ställs ut i Enköping
Den stora motorbanan i Enköping kom i dag ytterligare ett steg närmare ett förverkligande. Miljö- och byggnadsnämnden beslutade nämligen att ställa ut detaljplanen för banan. De som har synpunkter har nu fyra veckor på sig att yttra sig.

I början av 2008 är det meningen att kommunfullmäktige ska ta slutlig ställning till planen.

Samtidigt som den här processen pågår så håller miljödomstolen på med en prövning av hur den planerade motorbanan skulle påverka miljön.

SR

sandstream

Guest
Mail från VMP:

Bäste Viking Motor Park-vän!

Som vi skrev tidigare tar allt längre tid än beräknat. Utredningarna om ornitologi och kalkbarrskog försenade, som Ni vet, projektet ett helt år.

Nu har Miljö- och Byggnadsnämnden beslutat om utställning av detaljplanen. Detta innebär att kommunfullmäktige kan komma att godkänna detaljplanen i slutet av året. Under utställningsskedet av detaljplanen går miljöansökan in till Miljödomstolen.

Så om allt går vägen kan alla beslut vara tagna under 2008 och därmed spaden i backen 2009!

Nu när vi har kommit så här långt, har så klart intresset ökat markant för att göra en bra investering, både bland stora och små. Försäljningen av litografierna har gått över förväntan, av Mattias Ekström-tavlan finns nu endast c:a 30 ex kvar!

Vi återkommer med information om hur handläggningen i miljödomstolen fortskrider.

Med vänlig hälsning

Aros Racetrack Dev. AB
Nils Lidbaum, Bo Fallbrink & Christer Axelsson

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ha ha ha... Fick oxå det där mailet...

Ornitologi- och kalkbarrskogsutredningar.... :D

Känns som att så fort dom får näsan över ytan igen, och är klara med något. Så kastar nån något nytt i ansiktet igen...

Vad är nästa utredning som ska göras? Hur det påverkar beståndet av stackmyror i området? Eller daggmaskar? För att inte tala om hur den nya motorstadion skulle påverka häckningsområdet för bärfisar.... :lol

Fattar inte att dom orkar fortsätta stångas med byråkratin... :huvet

Kan dom inte läsa lite om dom här utredningarna som gjordes när Gotland Ring byggdes? :va

Eeeeh... Nej just det... där VILLE ju kommunen ha banan... :lol

sandstream

Guest
Ha ha ha... Fick oxå det där mailet...
Ornitologi- och kalkbarrskogsutredningar.... :D
Känns som att så fort dom får näsan över ytan igen, och är klara med något. Så kastar nån något nytt i ansiktet igen...
Att KGK smackar upp ett litet lager på 60.000 m2 på andra sidan motorvägen verkar dock inte vara några problem. Gissa om det kommer att rulla tung trafik till och från det lagret :rolleyes:

sandstream

Guest
Finns det något tidigare byggprojekt som utretts så nogrannt i svensk historia ?
Tveksamt. När staten ska bygga vägar etc verkar det vara bestämt från början och utredningarna anpassas för att passa.

Pratade med en av killarna som driver Sibylla-kiosken i Karlskoga och han trodde nästan inte på mig när jag berättade att Gelleråsen är en av de närmsta banorna för oss som bor i Stockholm.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln