Jag har gått från att tycka att det här med "klimatförändringarna" är lite dåligt till att ge blanka fan i om folk slänger sina kylskåp i skogen. Är såååå less på att matas med massa info från precis varenda typ av media man nyttjar. Överallt, hela tiden. Less blir man!
Spec. när de svenska (som typ 90% av oss använder som informationskälla) medierna gång på gång medvetet vinklar fakta till deras fördel. Blir helt vansinnig!
Har flertalet ggr mailat till AB, TV4 etc. och påpekat att de borde kolla upp sina fakta lite noggrannare, men möts hela tiden av ignorans eller svar i stil med:
- Men så här ser vi på saken. Alt. Det här är våran åsikt/ståndpunkt.
Kallar man sig nyhetsförmedlare ska man väl f-n ha nån form av objektivitet!
Här är en quote på mig själv från tidigare idag i en annan tråd. Lika bra att lägga den här också då debatten går varm just nu.
Tror för mycket folk litar på det som Aftonbladet producerar. Kolla bara denna artikel om Nordvästpassagen. Jävla idiotpropaganda är vad de sprider!!
http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article785668.ab
Det dom missade var att redan 1903 var isen så pass tunn (var isfritt största vägen) att Norsken Roald Amundsen passerade där. Under slutet på WW2 gick fartyg där med skytteltrafik utan någon som helst is ivägen. Men som tur är så garderar sig ju "journalisten" med att skriva in
- "Bilderna är tagna i början av september och visar att istäcket i Arktis har nått de lägsta nivåerna sedan satellitövervakningen inleddes 1978." (redan då var passagen vidöppen).
Vad hon undviker att skriva är att isen har minskat där uppe sen 1800talet!! Tror nån på fullaste allvar att det är våra V10 försedda M5or som åstadkommit det här??
Vet inte hur många liknande exempel man kan leta upp, bara på Aftonbladets sida. Rent grovt gissat tror jag att 60-70% av den svenska Idol2007tittande genomsnittssvensken som surfar på det stora nätverket, besöker just Aftonbladets sida under sin dagliga Internetrunda minst en gång per dag. Då ska man verkligen inte få hålla på att skriva såna här artiklar!
Om VMPprojektet läggs ner p.g.a de här miljösnacket ska jag för första gången ta mig tid till att skriva ett brev till en politiker. Kommer inte avsluta med "Med vänliga hälsningar"